Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

NYE BRUKERE - POST HER!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Velkommen! Om du føler for det, hadde det vært artig med en tråd om hvordan "lotteveien" funker.
    “Tell me what you know. Tell me what you don’t know. Tell me what you think. Always distinguish which is which.” - Colin Powell

Kommentér

• Hei!
      Gutt 20år, tjenestegjør ved FOH. Er i førstegangstjenesten. Har litt spørsmål som jeg ikke finner på nettet, jeg da prøver jeg lykken her

Kommentér

• Velkommen! Hva lurer du på?
        There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

• Er helt fersk når det kommer til slike forumer så om jeg legger ut på feil sted nå så beklager jeg for det!

Jeg hadde innrykk i Januar, og har slitt siden juni med eksem. Jeg har blitt permittert en god del ganger, i håp fra militær lege at det skal bli bra igjen. Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra en permisjon. Legen har sagt nå at jeg ikke har flere "sykedager" før jeg ikke får godkjent tjeneste. Jeg trenger studiepoengene førstegangstjenesten gir, og derfor er veldig redd om jeg mister de hvis jeg blir dimittert. Nå prøver jeg å holde ut mest mulig for å fullføre tjenesten.

Det jeg lurer på da er hva kravene for førtidsdimmisjon er, der jeg får godkjent førstegangstjeneste? Hvor lenge før det er mulig å dimittere? Er dette noe lege eller befal som bestemmer, dersom dette går under "skade/sykdom" som årsak? kan jeg fortsatt førtidsdimme uten flere "sykedager"?

Jeg prøver å tøye denne strikken så langt det lar seg gjøre i håp om få godkjent tjeneste. Jeg ønsker ikke miste 2 studieår, uten å få de tilleggspoengene

Jeg koser meg veldig i forsvaret, men må se realiteten og dermed gjøre det beste ut av denne situasjonen for meg
          Håper virkelig noen her kan hjelpe meg ettersom jeg er ganske fortvilet

Kommentér

• Førstegangstjenesten gir vel ikke studiepoeng? Men du får 2 skolepoeng for fullført førstegangstjeneste. Det er det du tenker på? Så vidt jeg vet så må du ha fullført hele førstegangstjenesten for å få de 2 poengene. Men jeg mener (det må du sjekke med studiestedet ditt) at hvis du efter 6 måneders tjeneste blir overført til HV så får du begge skolepoengene. Sjekk mulighetene for overføring til HV, kanskje det er smutthullet du leter efter.
            There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

• Gutt 19 år, tjenestegjort i Cyfor, driver nå med samband i Hæren

Kommentér

• Velkommen!
                Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Velkommen alle nye!

Kommentér

• Velkommen alle nye!
                    Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

• Tjenestegjorde ved Haakonsvern, førstegangstjeneste som u/Kvm ST(ing) i 1971-72. Deltok i evaluering av TORI torpedoildledningssystem under orlogskpt. Torolf Rein.

Kommentér

• Velkommen!
                        “Tell me what you know. Tell me what you don’t know. Tell me what you think. Always distinguish which is which.” - Colin Powell

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Jeg er 48 år og har tjenestegjort i Kavaleriet, både som dragon og befal.

Kommentér

• Velkommen!
                              All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Ny i forumet. 34 år gammel. Førstegangstjeneste i artilleriet. Nå inne i mitt 7 år i i-styrke HV.

Kommentér

• Velkommen!
                                      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Velkommen, nye milforumister!
                                        Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Hei, jeg er 20 år. Tjenestegjorde på Setermoen Leir. Ønsker å bruke forumet til en Ø.K annonse og muligens til finne en treningspartner til en seleksjon.

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Velkommen alle nye!

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Lille Arne Vis post
                                                    Velkommen! Om du føler for det, hadde det vært artig med en tråd om hvordan "lotteveien" funker.
                                                    Det kunne jeg nok gjort! Hvor burde jeg plassere denne?

Kommentér

• https://milforum.net/forum/fagforum-...eforbund/page3

Mulig det passer i denne tråden? Ev. egen tråd på S3.2 «Forsvarssektoren for øvrig»
                                                      Aldri mer 13

Kommentér

• Hei. 36 år. Nyutnevnt trsj i i-styrke i HV. Håper å høste erfaringer og kanskje dele noen fra HV/i-styrke.

Kommentér

• Velkommen!
                                                          All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

• Velkommen! Vi trenger fler HV-sjanter her!

Kommentér

• Takk for det, men nå er jeg faktisk fenrik og troppssjef. Ser at forkortelsen TRSJ kan tolkes som troppssersjant også - beklager det.

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X