Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

NYE BRUKERE - POST HER!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hei!
    Skal utdannes til sykepleier og ønsker å jobbe i forsvaret. Lurer på hva som skal til for å realisere dette? Har ikke 1 gangs tjeneste og er påmeldt lottefordund for å øke sannsynligheten. Håper på tips råd og innspill og rett og slett å kunne kaste ball om mulighetne for å få dette til å skje?

Kommentér

• Velkommen! Sparker ballen videre til andre som kanskje kan svare.
      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Velkommen! Opprett gjerne en tråd for spørsmålet så tenker jeg du får svar

Kommentér

• Velkommen til alle. Jente som andre seie start ein tråd så vil du få svar.

Kommentér

• Hei!

Starter snart på siste år med studiespesialisering på VGS.
            Ønsker å prøve meg på å få tatt en utdanning i forsvaret, og var litt gira på å finne frem litt mer info om dette. Ellers er temaene her relativt interessante fra før.

Litt mer generell info om akkurat marineingeniørlinja med fokus på våpensystemer, el. og data hadde vært fint. Både litt ift. hverdagen, om det er noe å vurdere, og noe om hvilke (og hvor mange) personer som 'kommer gjennom nåløyet' som det heter.

Kommentér

• Jeg regner med at du har lest siden om utdanningen og sett videoen på Forsvarets hjemmesider: Militære studier med fordypning i ledelse – Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data.

Så kan du kanskje ha moro av en opplysningsfilm om Sjøkrigsskolen fra 1963:

At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Velkommen alle nye!

Kommentér

• Hei,

Mann 23. Tenker å søke meg til Fallskjermjeger opptak 2020.

Alder 10 til 14 var en karriere i militæret det eneste jeg så får meg. Jeg vurderte å sende meg selv på militære sommer camper for barn i USA, som 11-12 åring. Jeg vurderte også West Point lenge(Jeg er halvt amerikaner, med amerikansk borgerskap, i tillegg til norskt)

Dessverre raknet hele verden min, jeg ble syk, fysisk og psykisk. Jeg mistet omsorgspersoner, samt drømmene mine om en militær karriere. Men jeg kjempet i mot, og etter seks år med depresjon, så var jeg så og si ute av det. Men jeg ble ikke tatt med videre til sesjon del to, og jeg fightet ikke for det. Interessen for militære hadde forsvunnet. Det var andre ting som var viktigere og rettere for meg, på den tiden.

Nå etter å tatt meg en 2/3 dobbel bach. i både filosofi og teologi; etter å hatt dame(snart forlovet) i 5 år; etter å ha trent meg opp, både psykisk og fysisk. Nå kjenner jeg må et overskudd uten like. Jeg fikk en åpenbaring på fjelltur på Island, og etter å snakket med en som har tjenestegjort førstegangstjeneste ble den åpenbaringen hamret inn i sjela. Drømmene om å bli spesialsoldat våknet til livet igjen, sterkere enn noen gang. Nå har jeg nesten ett helt år på å klargjøre meg. Dermed skal jeg ikke miste noe tid, å forberede meg, og klargjøre meg så grundig og fullkommelig som overhodet mulig. Jeg skal anke vurderingen om å bli sendt på sesjon del to. Og jeg skal skaffe meg legeerklæringer som bekreft min friskhet.

Håper dere vil hjelpe meg i mitt eventyr om å bli fallskjermjeger, for å så bli operativ spesialjeger.

Kommentér

• Velkommen til forumet!
                    Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Hei!
                      Mann i 30-årene. Bakgrunn fra MP i utlandet i førstegangstjenesten. Nå MP i HV. Tenker å bruke forumet til å holde meg oppdatert og bidra der jeg kan i mine interessefelt: HV, utstyr, militærpolitiet og forsvarspolitikk.

Kommentér

• Velkommen!
                        All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

• Velkommen!
                          “Tell me what you know. Tell me what you don’t know. Tell me what you think. Always distinguish which is which.” - Colin Powell

Kommentér

• Velkommen!
                            At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Velkommen alle nye!
                              Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

• Velkommen!
                                Si Volas - Morieris

Kommentér

• Velkommen!
                                  Aldri mer 13

Kommentér

• Velkommen alle nye! Flere MP er godt å ha

Kommentér

• Heihei,

Mann i sin beste alder her, jobber til daglig som offiser i TMBN.

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Velkommen til alle nye.

Kommentér

• Hei!

Jeg er 47 år. Tjenestegjort ved GP og Esk3 på Setermoen. Fikk meg også en tur til Libanon. Er på overtid i HV, har vært der i 21år.

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• kort presentasjon
                                                    34, tjenestegjort i san bn. hv innsats de siste 13 år. utdanning innen helse.

Kommentér

• Velkommen!
                                                      “Tell me what you know. Tell me what you don’t know. Tell me what you think. Always distinguish which is which.” - Colin Powell

Kommentér

• Velkommen alle nye!
                                                        Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Velkommen alle nye!

Kommentér

• Hei!

26 år gammel kar som på pga et kresent FPVS ikke fikk ta fgtj, men etter HVU-tjeneste som ung har HV og et nå kjønnsnøytralt Lotteforbund sørget for en alternativt vei inn i grønt for meg.

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X