Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

NYE BRUKERE - POST HER!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Velkommen!
    Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

• Velkommen, korporal Pedersen!
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Velkommen til alle nye!

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

• Velkommen :-)

Kommentér

• Velkommen!
            Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Noen her inne som har vært hos Oversetningskompani Ingeniørbataljon?

Hvordan var tjenesten der?

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
                Nei, har kun kort erfaring med sjøting. :-)Felt er det nok av i brigaden! Ingeniør har blant annet rekognoseringsavdeling, der får du vært en del ute.

Har de rekognoseringavdeling hos januar innrykket da?

Kommentér

• Hei!

Er fra kontigent 1403, og hadde førstegangstjenesten min i kystvakten som medic.
                  Registrerte meg her egentlig for å spørre litt rundt kommende repetisjonsøvelse 2. Mars - 22. Mars 2020. Har ikke fått kontakt med ansvarlig person verken på tlf eller epost.

Står at man skal møte på Sessvollmoen, vet noen om det er her jeg kommer til å være resten av øvelsen?

Mvh

Kommentér

• I hvert fall kjenner jeg andre som skal møte på Sessvollmoen og så skal reise til Troms etter et par dager for å delta i øvelsen Cold Response 2020. Se https://forsvaret.no/coldresponse
                    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Japp123 Vis post

Har de rekognoseringavdeling hos januar innrykket da?
                      Det er jeg usikker på, Brigaden endrer på oppsettet år etter år, men dersom du oppretter en tråd om det, eller ser litt videre på forumet angående Ingeniørrelaterte temaer; så skal du se at du får svar etter Cold Response :-)

Kommentér

• Hei, jeg er 19 år og skal ha tjeneste i vakt og sikring Haakonsvern for Sjøforsvaret. Jeg er litt skuffet over stillingen, men holder mottet oppe og vil gjøre alt for at det skal bli så givende som mulig. Lurer på om det er mulig å bli ledende vaktsoldat/vaktkommandør og evt. tips til hvordan å oppnå dette.

Kommentér

• Takk for medlemskapet i dette interessante forum.

Kommentér

• Satsebrakka-4 prøv å skrive ArmyBoys på uniformen

Samtidig har alle jeg kjenner med erfaring fra V&S vært veldig fornøyd med tjenesten, så det bør ikke være så ille

Velkommen til forumet!

Kommentér

• Velkommen til alle nye!
                              All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

• Andre generasjons svabergindianer Tjenestegjorde på nå nedlagte NES-FORT i 82-83
                                Har alltid hatt dilla på linjesamband, det er kanskje sært, men enkelt og solid. Med en felttelefon brukt i Norge kan man kommunisere med felttelefoner fra alle andre land! Er det noe som går i stykker så kan det som regel fikses med litt improvisasjon, jo eldre utstyr jo lettere å fikse. Så langt har jeg fått alt til å virke .

Kommentér

• Velkommen alle sammen!
                                  “Tell me what you know. Tell me what you don’t know. Tell me what you think. Always distinguish which is which.” - Colin Powell

Kommentér

• Velkommen alle nye!

Kommentér

• Velkommen!
                                      Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

• Hei! Jeg er 20 år gammel og skal starte min førstegangstjeneste i april 2021, det er mye jeg lurer på og trenger hjelp til, så jeg setter stor pris på om folk her kan svare på et par spørsmål. På forhånd mange takk.

Kommentér

• Velkommen!
                                          All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

• Lag deg en tråd og spør i vei Velkommen skal du være

Kommentér

• Tusen takk

Kommentér

• Noen som vet hvilken avdelinger som INGBN fordeler til i August og Januar 2021?

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Japp123 Vis post
                                                  Noen som vet hvilken avdelinger som INGBN fordeler til i August og Januar 2021?
                                                  Hei, jeg referer til mitt forrige svar til deg i post #310.
                                                  Hvis du oppretter en egen ingeniør-tråd, så vil det være lettere å svare på de eventuelle svar du skulle ha om førstegangstjenesten.
                                                  Akkurat nå er det svært mange i Forsvarer som deltar på øvelse Cold Response; noe som gjør at svartiden kan bli lang.
                                                  Jeg håper du kan smøre det med tålmodighet, for svar kommer som regel etterhvert!

Kommentér

• Velkommen Newbee1999!

Kommentér

• Fullførte førstegangstjenesten for over 20 år siden. Var den gang 6. dvision i hæren. Nå er jeg tilbake i forsvaret som sivilt ansatt. Mye er endret seg og mye er likt

Kommentér

• Velkommen!
                                                        There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

• Velkommen!
                                                          Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Velkommen!

Kommentér

• Hei.
                                                              Jeg er 28år gammel og er en tidlige infanterist fra Skjold. Ett år med førstegangs tjeneste. Er for tiden sivilist, men er korporal og lag fører i HV.
                                                              Har tenkt lenge på å bli en del av forumet for å høre meninger rundt tjenesten i HV rundt om kring.
                                                              Er interessert i forsvaret generelt, men var aldri nok engasjert til å fortsette når jeg var "ung og dum".

Holder til i Nordland Fylke.
                                                              -Til Valhall!

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X