Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Milforum: Driftsmeldinger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tapa er fortsatt litt merkelig.

Abonnement blir varslet på epost men ikke i tapa, med mindre jeg har skrevet et innlegg nylig, men heller ikke det er konsekvent.

Innlasting tar forever.

Artillery is the God of War

Kommentér

• Problemet med innlasting er observert her også, og ser ut til å ha blitt verre.

Det har hele tiden vært problemer med varsling i Tapatalk, og at man ikke ser alle nye poster. I tillegg kuttes innholdet i lange poster, uten at man får varsel.

Vi har ingen gode løsninger på dette, og minimal innflytelse på hva som vises i Tapatalk.

Anbefalt løsning er å bruke nettversjonen av Milforum, som de siste dagene har fått seg en ansiktsløfting, også på mobil. Den er sikkert ikke perfekt ennå, men her har vi i alle fall mulighet for å gjøre ganske detaljerte tilpasninger etter behov.

Det finnes også en Mobile Suite til forumet. Denne er under vurdering nå, for å se hvor mye den kan tilpasses, og hvilken funksjonalitet den gir. Hvis den er hensiktsmessig, kan den produsere en dedikert Milforum-app til Android og iOS, noe som betyr kroken på døra for Tapatalk. Dette er dog en noe lengre prosess.

Kommentér

• Ja, det gjøres noen endringer og forenklinger i brukergruppene nå, og det kan føre til midlertidig bortfall av rettigheter og annet. Si fra hvis dere merker at noe har blitt annerledes. Sluttresultatet skal ikke bli så veldig forskjellig for den enkelte, men det kan være at enkelte vil oppleve innskrenkninger i rettighetene. Det er ikke nødvendigvis tilsiktet, så igjen, si fra. Når vi er ferdig, har vi forhåpentligvis et system som er enklere å drifte enn dagens.

Kommentér

• Dette er tråden hvor planlagt og ikke fullt så planlagt nedetid vil bli kunngjort, og hvor den enkelte kan rapportere om driftsforstyrrelser.

Kommentér

• Oppdateringer av programvare på webhotellet skjer mellom 0200 og 0300 i natt, og kan føre til at forumet er utilgjengelig.

Vi beklager den sorg, smerte og lidelse dette vil påføre våre lesere, men våre moderatorer er utdannete traumebehandlere, og står til tjeneste ved behov.

Kommentér

• Milforum var nede en kort stund nå, av uvisse årsaker. Det var ikke du, det var oss.

Kommentér

• Forumet har vært nede flere ganger i dag, men iflg support skal det nå være OK.

Kommentér

• Forumet var nede et par timer nå, men er oppe igjen. Skyldes oppdatering av et script som ikke fungerte helt som forventet.

Kommentér

• Milforum var nede på grunn av oppgradering. Alt skal være OK nå, men meld fra om du finner noen feil.

Kommentér

• Har fått en del feilmeldinger den siste uken om at "server is too busy at the moment" når jeg prøver å gå inn på forumet.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av MWD Vis post
                        Har fått en del feilmeldinger den siste uken om at "server is too busy at the moment" når jeg prøver å gå inn på forumet.
                        Jeg også, men det var før denne oppgraderingen.
                        Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Seinast for ca 1 time sidan fekk eg den feilmeldinga.

Kommentér

• Et knippe feilmeldinger fra da jeg prøvde å poste i Afghanistantråden rett etter at jeg skrev meldingen over.

Kommentér

• Jeg tror "Server is too busy..." kan skyldes at jeg for noen dager siden aktiverte en funksjon som skal varsle om det er for stor last på serveren, og avvise brukere. Jeg satte den til anbefalt verdi, men det kan ha vært for lavt. Uansett, jeg fjernet funksjonen nå, så fortell gjerne om problemet har blitt borte.

På grunn av noen andre saker har jeg imidlertid valgt å gjøre en ny oppgradering, så forumet tas ned 1645 lokal tid. Stand by.

Kommentér

• Forumet er oppgradert til latest and greatest. Vennligst meld fra om eventuelle feil.

Kommentér

• Hovedsiden til forumet er nede akkurat nå. Det jobbes med saken.

Kommentér

• Milforum planlegges tatt ned i tidsrommet 1445 til ca 1515 i dag for vedlikehold og oppgradering.

Kommentér

• Forumet skal være oppe igjen. Meld fra om noe virker feil.

Kommentér

• Når jeg trykker "Uleste poster" kommer også de siste jeg har lest opp.

Edit: Men nå forsvant de, ca. 3. gangen jeg trykte "Uleste poster".
                                        At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Veteranmeldingen 2020

Meld. St. 15 (2019–2020)

Også vi når det blir krevet — Veteraner i vår tid

Tilråding fra Forsvarsdepartementet 15. april 2020, godkjent i statsråd samme dag. (Regjeringen Solberg)

Melding til Stortinget

Meldingen oppsummerer de seneste ti årenes innsats for personell i internasjonale operasjoner for Norge, og peker ut veien for den framtidige...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
                                        Mest sannsynlig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                        NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Nyhetssaker: Veteraner

Starter en nyhetstråd for relevante nyheter for Veteraner. Innenlands som utenlands.

Åpent for alle å publisere det man finner interesseant.

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
                                        http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
                                        Kode:
                                            Globale utviklingstrekk
                                            Nordområdene / Arktis
                                            Russland
                                            Afghanistan
                                            Pakistan
                                            Kina
                                            Midtøsten og Nord-Afrika
                                            Iran
                                            Sudan
                                            Somalia
                                            Terrorisme
                                            Spredning av
                                        ...

Forsvarets veterantjeneste (FVT)

Forsvarsnett: Forsvaret vil ha veteransenter Katrine Gramshaug, SDV, 2007-06-06

– Forsvaret trenger et rekreasjonssenter for veteraner. Det er viktig at vi nå får på plass et fast sted hvor vi kan tilby tjenester til veteraner, sier forsvarssjef Sverre Diesen.

Av Katrine Gramshaug, Personell-, økonomi- og styringsstaben

http://www.mil.no/veteraner/start/aktue...

Donasjoner

Collapse
                                        Working...
                                        X