Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

ØK: QD sling swiwel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ØK: QD sling swiwel

"Noen" har da klart å miste QD-swiwelen som sto montert på reim på våpen i kasunen(skulle være greit å demontere reima for megn så FLO ikke tok den).
    må da selvsagt skaffe ny før, helst før årets CR. Har bestilt på nett, men med leveringstid fra det store utlandet så får jeg ikke det jeg har bestilt i tide.

Så før jeg evnt, må punge ut 4-500kr hos Norsegear for en aluminiumskrok, så lurer jeg på om det er noen som har noe sånt liggende i "ymsekurven" sin?
    Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a
    year, but eventually it will subside and something else will take its
    place. If I quit, however, it lasts forever. - Lance Armstrong

Er det denne du er på jakt etter: https://www.norsegear.no/viking-tactics-hk-hook.html
    Eller denne: https://www.norsegear.no/magpul-qd-s...vel-black.html
    When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
      Sistnevnte.

Kommentér

Da har du ikke noe problem,all den tid lagerstatusen sier mange på lager.
        When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
          Da har du ikke noe problem,all den tid lagerstatusen sier mange på lager.
          Joa, men når frakten kommer på 140-170 oppå det hele, så mener jeg det svir litt å betale nærmere 300 spenn for en alumniumskrok.
          Ergo, spør jeg om noen har noe liggende,

Kommentér

Har våpenet ditt vært på halvårlig? I såfall er det ikke FLO som "knabber" utstyret ditt, det er våpenteknikere som demonterer alt materiell som ikke er godkjent.
            Det de ikke har lov til er å beholde det, destruere det eller å selge det! De skal i såfall levere det til avdelingssjef som så tar avgjørelsen på om du får det tilbake eller ikke.
            Alternativt har noen knabba den "ved inspeksjon" i kasun, kjipt, men det kan og skje.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
              Har våpenet ditt vært på halvårlig? I såfall er det ikke FLO som "knabber" utstyret ditt, det er våpenteknikere som demonterer alt materiell som ikke er godkjent.
              Det de ikke har lov til er å beholde det, destruere det eller å selge det! De skal i såfall levere det til avdelingssjef som så tar avgjørelsen på om du får det tilbake eller ikke.
              Alternativt har noen knabba den "ved inspeksjon" i kasun, kjipt, men det kan og skje.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
              FLO-gutta hos oss er ikke ukjente for å finne på både det ene og det andre...
              Dette depoet er nå nedlagt like før nyttår, heldigvis.
              Når det er sagt, så er mye mulig at vedkommende rett og slett har mista skjiten og ikke lagt merke til det når han tok demonterte reima av våpen. Men gjort er gjort og rein er rein.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
              Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
              Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Informasjon: Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Forsvaret tilbyr flere utdannelsesretninger som alle fører frem til en bachelor, og gir rett til yrkestilsetting som offiser.

For tiden dreier det seg om disse:

- Militær logistikk
              - Marineingeniør maskin
              - Marineingeniør elektro
              - Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data
              -...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
              Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
              NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
              Working...
              X