Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

NYTTIG: Datahjelp

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: NYTTIG: Datahjelp

Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
    Sikker?

De to digitale ja, men ikke clusteret med compositt/stereo/component. Står vitterlig «IN» på bildet fra Bestefar:
    Lyd inn i anlegget, ikke for å hente ut et stereosignal.
    Click image for larger version

Name:	aux-inn.PNG
Views:	1
Size:	97,8 KB
ID:	870057
    Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

Opprinnelig skrevet av 93A Vis post
      Lyd inn i anlegget, ikke for å hente ut et stereosignal.
      [ATTACH]7705[/ATTACH]
      Mer details der ja.
      Da er vi enige
      Artillery is the God of War

Kommentér

Ja du trenger noe som kan justere lydnivået. RCA-utganger er normalt ikke styrt av volumknappen (finnes seff unntak)

Ett triks er å gå via TV’n.
        Headsettet har volumkontroll.

Å gå via TV funker helt fint så lenge jeg strømmer, men ikke når jeg ser på dvd. Den sender tydeligvis ikke lyd til utgangen i tven
        Beidh a lá leo

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Bestefar Vis post
          Headsettet har volumkontroll.

Å gå via TV funker helt fint så lenge jeg strømmer, men ikke når jeg ser på dvd. Den sender tydeligvis ikke lyd til utgangen i tven
          Hm.....sjekk om der kan være en innstilling i menyen på tv’n under lyd, når du spiller DVD.

Kommentér

Hm.....sjekk om der kan være en innstilling i menyen på tv’n under lyd, når du spiller DVD.
            Fjernkontrollen har kildevalg som jeg prøvde å sette på AUX, men det stanset hele avspillingen. Skal forske litt mer på menyer.
            Beidh a lá leo

Kommentér

Nei
              Med fare for å være russisk: Vil det funke (godt) nok? Sannsynligvis er svaret ja på det.
              One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Kommentér

Fjernkontrollen har kildevalg som jeg prøvde å sette på AUX, men det stanset hele avspillingen. Skal forske litt mer på menyer.
                Mulig du må plugge i AUX-kontakten for at tven vil gjøre noe som helst.
                One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Kommentér

Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
                  Med fare for å være russisk: Vil det funke (godt) nok? Sannsynligvis er svaret ja på det.
                  Ja.

Tanken var at hvis han hadde RCA ut så var det bare tull å gå via en dårlig DAC som man gjerne finner i sånne dingser.

Når han vitterlig ikke har noe annet ut enn HDMI så er det enten boksen din eller TV’n som kan gi han det han trenger.

Kommentér

Det bestefar strengt tatt trenger, er jo en tur innom nærmeste hifi-asyl.

Eller som en bekjent av meg sa det, stua var ikke komplett før du hadde for-forsterker og forsterker til 120k.

Ja, han var singel...

Kommentér

Mulig du må plugge i AUX-kontakten for at tven vil gjøre noe som helst.
                      Det eneste jeg oppfatter som aux er de to rca-kontaktene, og de var koblet til headsettet. Men ser altså ut til å være input, ikke output
                      Beidh a lá leo

Kommentér

Spørsmål: Hvilke utganger har du egentlig på tven?

Kommentér

Spørsmål: Hvilke utganger har du egentlig på tven?
                          Der har jeg en jack, så det er ikke noe problem. Men den får ikke noe lyd fra dvden. Og når jacken ikke får det virker det rart om andre utganger får det
                          Beidh a lá leo

Kommentér

Der har jeg en jack, så det er ikke noe problem. Men den får ikke noe lyd fra dvden. Og når jacken ikke får det virker det rart om andre utganger får det
                            Det er rimelig å anta at hjemmekinoanlegget forventer at du bruker dets egne høyttalere fremfor et crappy høyttalersett på TV’n.

Du må rett og slette lete i menyene på forsterkeren og se om du får til å bypasse surroundforsterken slik at den sender et lydsignal opp til TV’n.

Kommentér

Jeg tror dette er feilen. HDMI audio står som default av så du må skru det på for å få lyd via hdmi til tven. Skjermdumpen er fra manualen til anlegget.

Name:	hdmi.PNG
Views:	1
Size:	182,9 KB
ID:	870058
                              Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

Kanskje noen her kan hjelpe? Siste forsøk på oppgradering kom aldri helt i gang, fordi jeg ikke fikk lastet filene opp på serveren.

Jeg hadde lastet installasjonspakken ned på egen PC, men for opplastingen må jeg bruke FTP. Vanligvis, dersom jeg bare skal laste opp enkeltfiler eller grupper av filer som skal til samme katalog, holder det å bruke det innebygde opplastingsprogrammet. Men når det er snakk om en hel filstruktur, som nå, er det FTP som gjelder. Jeg prøvde både med FileZilla og CyberDuck, men ingen klarte å koble seg på serveren. Det er litt merkelig, fordi jeg har gjort det tidligere.

Litt avhengig av hva jeg gjør, sier CyberDuck feil 503, login authentication failed. Jeg er rimelig sikker på at jeg har riktig passord. I et annet tilfelle, som jeg ikke klarte å gjenskape nå, kom det bare en timeout etter en stund, siden den ikke hadde fått koblet seg på.

FileZilla sier, Response: 421 Home directory not available - aborting. Error: Could not connect to server.
                                Tidligere, som jeg heller ikke nå klarer å gjenskape, klagde den på sertifikatene.

Noen ideer om hvor jeg skal begynne feilsøking?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Sjef Milforum Vis post
                                  Kanskje noen her kan hjelpe? Siste forsøk på oppgradering kom aldri helt i gang, fordi jeg ikke fikk lastet filene opp på serveren.

Jeg hadde lastet installasjonspakken ned på egen PC, men for opplastingen må jeg bruke FTP. Vanligvis, dersom jeg bare skal laste opp enkeltfiler eller grupper av filer som skal til samme katalog, holder det å bruke det innebygde opplastingsprogrammet. Men når det er snakk om en hel filstruktur, som nå, er det FTP som gjelder. Jeg prøvde både med FileZilla og CyberDuck, men ingen klarte å koble seg på serveren. Det er litt merkelig, fordi jeg har gjort det tidligere.

Litt avhengig av hva jeg gjør, sier CyberDuck feil 503, login authentication failed. Jeg er rimelig sikker på at jeg har riktig passord. I et annet tilfelle, som jeg ikke klarte å gjenskape nå, kom det bare en timeout etter en stund, siden den ikke hadde fått koblet seg på.

FileZilla sier, Response: 421 Home directory not available - aborting. Error: Could not connect to server.
                                  Tidligere, som jeg heller ikke nå klarer å gjenskape, klagde den på sertifikatene.

Noen ideer om hvor jeg skal begynne feilsøking?
                                  Du må tillate FTP-protokoll ut/gjennom NAT/Brannmur på nettet ditt.

Kommentér

Ah! Vi har en brannmur mot nabohuset, men jeg finner ikke noen sprekk der som er stor nok til å få en protokoll gjennom.

Kommentér

Da står en helt fast!

kjøpet en slik robot støvsuger modell Neato D6 men får ikke jævelen til å kommunisere med serveren til Neato. Så da tyder det på at Neato bruker en eller annen protokoll som nok ikke er åpen.

jeg har i dag en D-Link DIR-890L wifi router som skal håndtere denne lille støvsugeren.

i dialog med kundeservice til Neato har jeg satt routeren sin DNS over til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 (og hele den reglen som er for Ivp6 som jeg ikke husker i hode)

jeg har gjort ett forsøk å få routeren til å åpne port 52 og 53 og SSL port 443 med DNS port 53 åpen men her er jeg langt utenfor mitt kompetanse felt for router setup så er ikke sikker jeg har klart dette..

bilde nedenfor er jeg som har prøvd å gjøre dette; er jeg helt på bærtur?

Name:	D0DFAD12-AABC-4E03-A4AF-1AC544F6C5F9.jpeg
Views:	81
Size:	120,6 KB
ID:	1022374

Kommentér

Har du forsøkt å kople støvsuger så nærme internett som mulig. f.eks bruk av leverandørs wifi eller bruke wifi fra mobil, berre for å sjå om det virke utenom D-link router?

Kommentér

Berre eit lite spørsmål. Kvifor skal støvsugaren koplast til internett? Skal ein få rapport på Milforum kvar gang ein støvsuger?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Pinch Vis post
                                            Da står en helt fast!

kjøpet en slik robot støvsuger modell Neato D6 men får ikke jævelen til å kommunisere med serveren til Neato. Så da tyder det på at Neato bruker en eller annen protokoll som nok ikke er åpen.

jeg har i dag en D-Link DIR-890L wifi router som skal håndtere denne lille støvsugeren.

i dialog med kundeservice til Neato har jeg satt routeren sin DNS over til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 (og hele den reglen som er for Ivp6 som jeg ikke husker i hode)

jeg har gjort ett forsøk å få routeren til å åpne port 52 og 53 og SSL port 443 med DNS port 53 åpen men her er jeg langt utenfor mitt kompetanse felt for router setup så er ikke sikker jeg har klart dette..

bilde nedenfor er jeg som har prøvd å gjøre dette; er jeg helt på bærtur?

Name:	D0DFAD12-AABC-4E03-A4AF-1AC544F6C5F9.jpeg
Views:	81
Size:	120,6 KB
ID:	1022374
                                            Prøv å fjerne IPV6 valg.

Google deretter how open ports på routeren din. Husk at du muligens må sette tillatelser for åpningene, altså IP’r eller IP range.

Kommentér

Portforward.com har stort sett oppsett for alle rutere.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                                              Working...
                                              X