Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Forening for tidligere radaroperatører?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Forening for tidligere radaroperatører?

Hei,
    Arbeider med research til en bok. Er det noen som vet om det finnes en forening for tidligere radaroperatører?
    Takknemlig for tips.

Hva slags radarer, og i hvilken forsvarsgren? For Luftforsvaret ville jeg kontaktet Luftmilitært Samfund og hørt om de kan hjelpe deg videre.
    "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
    - Dmitrij Boltenkov

Kommentér

Luft, ja. CRC og underliggende struktur. LMS er et godt tips. Takk.

Kommentér

Har du sett denne hjemmesiden: http://www.kogv-systemet.com/
        At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Ja. Det er mye god informasjon på den siden. Spesielt av historisk materiale. Men så mye at det er litt krevende å finne det som er relevant. Jeg er på jakt etter noen som er ute av aktiv tjeneste men som har forutsetninger for å tenke litt rundt utfordringer for Norge ifht vår kjære nabo i øst.

Kommentér

Jeg sliter med å finne navnene på alle de seks lokaliseringene som ble lagt ned da Kystradar Sør ble nedlagt i 2003. Noen som har innspill?

Kommentér

En av dem var i hvert fall Sjøforsvarets stasjon Hvasser på Tjønneberget på øya Hvasser i Tjøme kommune. Utstyrt med en ARGOS 800-2 radar fra sist på 1960-tallet til nedleggelsen litt etter 2000. De øvrige stasjonene i Kystradarkjede Sør-Norge var Fjell, Eigerøy, Hisøy, Risør og Høyfjell.
              At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Jeg fant det til slutt her, i en gammel Forsv Forum-artikkel. Bergen, Egersund, Kristiansand, Arendal, Risør og Tønsberg.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
                  En av dem var i hvert fall Sjøforsvarets stasjon Hvasser på Tjønneberget på øya Hvasser i Tjøme kommune. Utstyrt med en ARGOS 800-2 radar fra sist på 1960-tallet til nedleggelsen litt etter 2000. De øvrige stasjonene i Kystradarkjede Sør-Norge var Fjell, Eigerøy, Hisøy, Risør og Høyfjell.
                  Stemmer! Var stasjonert på SSTN Hvasser som radaroperatør 94/95

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                  Working...
                  X