Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Mobil som tåler litt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mobil som tåler litt

Tar i mot tips på androidmobil som tåler litt juling, eller kanskje mer realistisk, androidmobil pluss hylster, men likevel er i klassen under industri-ruggedised modeller som Cat og lignende.

Regner med at dette er en problemstilling som en del her er kjent med! Har lett en del, men sliter med å finne hylster som ikke har vært for klønete og hacky.

Verdt å ta en titt på, til tross for verdens mest håpløse side: Casio G'zOne Commando

Kommentér

Kjøp deg en normal tlf og Lifeproof Nuud deksel. Det er telefonens pelicase

Kommentér

Opprinnelig skrevet av TOH Vis post
        Kjøp deg en normal tlf og Lifeproof Nuud deksel. Det er telefonens pelicase
        Funker fint dersom man vil ha iPhone eller Samsung Galaxy S3/4.
        Evt. kan man kjøpe en Sony Xperia Z1 (de er vanntette), og en Ballistic Case.

Kommentér

Hadde ikke hørt om nuud, takk for tipset! Akkurat sånt jeg var ute etter.

Klarer forumet å bli enig om hvilken variant som er aller best?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Kommentér

Sony Xperia Z1 var vanntett helt til den faktisk traff vannet (vannredningsøvelse) ifølge en kompis som har den. Han fikk fiska den opp igjen ganske kjapt men den hadde tatt kaka. Jeg ville satset på Samsung S4 med Nuud deksel. En av de beste mobilene (både min og "eksperter" sin mening) med det desidert beste dekselet som beskytter telefonen mot det meste. Er vel neppe skuddsikker :P

Kommentér

Har Sony Xperia Go. Har mistet den i en bekk (den lå etterpå i koma i noen dager før den våknet til live igjen), det ytre skjermglasset har i ettertid sprukket m.m. Godt brukt i 2,5 år, fungerer fint i dag. Relativt rimelig, litt liten, litt treg, ikke det beste kameraet - fullt brukbar for min del.
              Last edited by Gnist; DTG 021137 Apr 14, .

Kommentér

Det er vel bare jeg som har hatt en iPhone siden 2011? Ha skjermen inn mot kropp, så går det som regel fint. I situasjoner hvor jeg ikke vil, men må ha med telefonen, så legger jeg den i en faktisk Pelicase. Da går den hvertfall ikke i stykker. Hvis du finner en liknende kasse til din nye android telefon, så ligger den hvertfall trygt der fram til du har den ut.
                - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
                  Det er vel bare jeg som har hatt en iPhone siden 2011? Ha skjermen inn mot kropp, så går det som regel fint. I situasjoner hvor jeg ikke vil, men må ha med telefonen, så legger jeg den i en faktisk Pelicase. Da går den hvertfall ikke i stykker. Hvis du finner en liknende kasse til din nye android telefon, så ligger den hvertfall trygt der fram til du har den ut.
                  2011 her også, er snart på 3. glasset men mengden misshandling denne har fått uten å knele er helt utrolig.
                  Maskinfylling, kraftig regn, babygrøt, svette.

Den liker dog ikke betonggulv.
                  Død ved Kølle!
                  Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

-Caterpilar sin fon da, funker den ?
                    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Samsung Galaxy S4 Active. Vanntett ned mot 1m, støtsikker og tåler støv/sand etc..

Kommentér

http://www.sonimtech.com/xp5300/xp5300_force.php

Denne telefonen har fulgt meg i tykt og tynt i inn og utland.
                        Ekstrem god batteritid. Lader den kanskje annenhver uke hvis jeg bruker den mye.
                        GPS fungerer også bra.

/pF

Kommentér

Det ble Samsung Galaxy S4 pluss Lifeproof Nüüd. Skal få gitt beskjed hva jeg synes!

Kommentér

Sonim'en er jo ekstremvarianten, men det er en "featurephone", ikke en smart-telefon med Android.

En billigere variant enn Sonim'en er en Samsung B2710 XCover - den er IP-67, mens Sonim'en er IP-68. Den har også Java, men ikke Android.

Samsung Galaxy S5 er en Android-telefon som er inntregningssikker og vanntett til IP-67-nivå
                            http://www.phonearena.com/news/Samsu...-water_id53910
                            .. men jeg ville likevel hatt en Lifeproof Nüüd eller noe slikt for ripe- og slagsikring.

Kommentér

Synes det blir litt mer bang for bucks når man ikke legger seg helt på de nyeste modellene, men det er jo imponerende sertifisering.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Kommentér

Da har jeg fått lifeproof-dekselet, og må si at dette var finfine greier.

Kommentér

Eneste Ulempen med lifeproof utover størrelsen, er at den bygger litt rundt headset-utgangen, så det er kun headsets med temmelig slanke plugger som kan brukes.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
                                    Samme her. Min faller i bakken minst en gang i uka og har nylig badet i sjøen litt uten å ta skade, alt uten ekstra deksel så langt.
                                    Har nå spandert en OtterBox på den (siden de er så billige for min modell), så varer den kanskje litt lengre.

Hjelper mye hvis man faktisk bare er litt forsiktig med mobilen som essal her også sier...
                                    As you wish.

Kommentér

Nokia 3310 var jo legendarisk kjent for å tåle juling.
                                      Ringe med den kunne du jo og.
                                      Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Kan anbefale deksel og spesielt "hard as glass" front beskyttelsen fra Spigen http://www.spigen.com

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets jobbsøkerregister

Militær kompetanse tar lang tid å skape og koster forsvaret masse. I løpet av de siste 4 årene så har det vært gjort test på et jobbsøkeregister. Disse testene har vært vellykket og rulles nå ut i større skala. Ønsker du deg tilbake i Forsvaret igjen så er det bare å registrere seg.

https://forsvaret.no/jobb-i-forsvaret/jobbregister...

Luftforsvarets organisering

Har tilbrakt noe tid på Wikipedia og prøvd å skrive om bl.a Luftforsvarets organisering.

Sjekk gjerne ut her, og kom med med tilbakemeldinger om det er noe som bør endres:
                                        https://no.wikipedia.org/wiki/Luftfo...derlagte_baser

For øyeblikket jobber jeg med 132. Luftving (lenke), og da spesielt Baseforsvarsskvadronen. Og nå lurer på hvor Nasjonal Innsatsstyrke (lenke)...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Fokus: Etterretningstjenesten

Etterretningstjenesten

Etterretningstjenesten er ​Norges militære og sivile utenlandsetterretningstjeneste. ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​HVE M ER ETTERRETNINGSTJENESTEN, OG HVA GJØR VI?

Selv om tjenesten er en integrert del av Forsvarets organisasjon og virksomhet, løser tjenesten oppdrag for hele myndighetsapparatet og arbeider...

100 ÅR ETTER

100 år etter Forrige århundre er fullt av dramatiske begivenheter som har formet verden helt opp til vår tid. Mange grenser i Europa er direkte resultat av de to verdenskrigene, og også i resten av verden hører vi fortsatt gjenklangen fra den svunne kolonitiden, med land som ble skapt av vinnerne fra den første krigen, og som ble selvstendig i tiden etter den andre. Denne tråden dekker gapet mel...

Et nytt forsvarskonsept?

I to artikler Sverre Diesen har hatt i Norsk Militært Tidsskrift avslutter den tidligere forsvarssjefen med å etterlyse et nytt, helhetlig forsvarskonsept for landet. Et komplett, detaljert konsept vil helt sikkert være gradert, men det forhindrer oss ikke i å føre en overordnet diskusjon her. I og med at jeg regner med at Diesen har tilgang til relevant gradert materiale, og han altså etterlyser...

Beskikkelser på Milforum

Det er flere brukere som de siste dagene har fått sine velfortjente befalsgrader på milforum for god innsats. Siden ordningen nettopp er innført, er det litt for mange som har blitt sersjant (OR-5) eller sersjant klasse 1 (OR-5+) til at vi kan gi en individuell vurdering av hver enkelt, men samtlige er gode og solide bidragsytere over tid. Dette gjelder også mange av de som nå har grader mellom menig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                        NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
                                        http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
                                        Kode:
                                            Globale utviklingstrekk
                                            Nordområdene / Arktis
                                            Russland
                                            Afghanistan
                                            Pakistan
                                            Kina
                                            Midtøsten og Nord-Afrika
                                            Iran
                                            Sudan
                                            Somalia
                                            Terrorisme
                                            Spredning av
                                        ...

Jente i kongens klær? Dette er tråden!

Oppfordring mottatt og iverksatt. Som jente i førstegangstjenesten er det ofte en del spørsmål som dukker opp før oppmøtedagen og under året i grønt, og en del av disse kan ikke alltid mannfolka/guttungene svare på- nettopp fordi de ikke kan sette seg inn i situasjonen. I denne tråden kan man stille spørsmålene, komme med tips og råd, eller bare dele erfaringer man har gjort seg underveis. Jeg har...

Tema: Luftforsvaret

Snublet over denne siden med masse bilder av Luftforsvarets maskiner, helt fra perioden med dobbeltdekkere og til dagens F16. Anbefaler alle med flyinteresse å sjekke det ut! http://airforcephotos.luftkrigsskole...3/Default.aspx

Forsvarets veterantjeneste (FVT)

Forsvarsnett: Forsvaret vil ha veteransenter Katrine Gramshaug, SDV, 2007-06-06

– Forsvaret trenger et rekreasjonssenter for veteraner. Det er viktig at vi nå får på plass et fast sted hvor vi kan tilby tjenester til veteraner, sier forsvarssjef Sverre Diesen.

Av Katrine Gramshaug, Personell-, økonomi- og styringsstaben

http://www.mil.no/veteraner/start/aktue...

Donasjoner

Collapse
                                        Working...
                                        X