Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hvilken mobiltelefon har du og hvorfor?

Samsung J5 fordi den var billig og tilgjengelig når min gamle S2 til kvelden
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Kommentér

Noe annewt enn iPhone 7 er tull.
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

eyePhone 6 64GB. Hvorfor? Blir sånn når ny CEO kom fra et selskap som jobbet tett med APPLE.

I forhold til min forrige telefon, en Blackberry, er dette et sorgens kapittel for profesjonell bruk.

For det første APPLE. Hvorfor i heite huleste kan dere ikke ha en fast plass for "back" knappen? Jeg skjønner at dere er solgt på 1 fysisk knapp men sørg i allefall for at alle appene har en back knapp på fast plass.

Tastaturet: I forhold til BBerry er det selvfølgelig en nedtur med virtuelt tastatur. Mulig det er MLRS-bakgrunnen min men jeg treffer stort sett 4 bokstaver i gangen når jeg prøver å skrive.

Alarmen: Hvorfor fungerer ikke "ALARM AV" via knappen når batteriet er nesten tomt? Jeg vekker jo hele huset mens jeg febrilsk prøver å få lest av fingeravtrykket (company policy) samtidig som jeg driver på under dynen for å dempe lyd og lys.

Og så til den mest irriterende saken. "Reverse performance creep". Jeg vet ikke hva dere gjør APPLE men har forstått businessmodellen til det fulle. En telefon som var lynrask når den var ny bremses kunstig opp, ørlite i gangen, slik at man er nødt til å kjøpe seg en ny etter noen år. Gidder ikke å ramse opp alle episodene men selv enkle ting kan plutselig bli utrolig tregt.

Airplay er bra da. Veldig bra.

Nå: Morgenkaffi
        Artillery is the God of War

Kommentér

Samsung galaxy S6. Byttet fra apple til samsung for 5 år siden og har aldri angret da jeg ikke liker grensesnittet til apple. Skikkelig meny og tilbakeknapp er ett must for meg.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
            For det første APPLE. Hvorfor i heite huleste kan dere ikke ha en fast plass for "back" knappen? Jeg skjønner at dere er solgt på 1 fysisk knapp men sørg i allefall for at alle appene har en back knapp på fast plass.

Tastaturet: I forhold til BBerry er det selvfølgelig en nedtur med virtuelt tastatur. Mulig det er MLRS-bakgrunnen min men jeg treffer stort sett 4 bokstaver i gangen når jeg prøver å skrive.

Alarmen: Hvorfor fungerer ikke "ALARM AV" via knappen når batteriet er nesten tomt? Jeg vekker jo hele huset mens jeg febrilsk prøver å få lest av fingeravtrykket (company policy) samtidig som jeg driver på under dynen for å dempe lyd og lys.

Og så til den mest irriterende saken. "Reverse performance creep". Jeg vet ikke hva dere gjør APPLE men har forstått businessmodellen til det fulle. En telefon som var lynrask når den var ny bremses kunstig opp, ørlite i gangen, slik at man er nødt til å kjøpe seg en ny etter noen år. Gidder ikke å ramse opp alle episodene men selv enkle ting kan plutselig bli utrolig tregt.
            Det var en del som hadde lignende klager da de gikk over fra luntelås til hjullås og flintlås på muskettene sine. "Med den gode gamle luntelåsen har vi full kontroll med hvordan lunten brenner," sa de. De fleste av dem ble sablet ned av kavalerister når de ikke fikk fyr på børsene sine i regnvær.
            Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Sony Z5, vant den på fylla engang, og fikk samtidig vannskade på den gamle telefonen, så ble nesten nødt til å ta den i bruk.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                Det var en del som hadde lignende klager da de gikk over fra luntelås til hjullås og flintlås på muskettene sine. "Med den gode gamle luntelåsen har vi full kontroll med hvordan lunten brenner," sa de. De fleste av dem ble sablet ned av kavalerister når de ikke fikk fyr på børsene sine i regnvær.
                Er fristet til å komme med en picatinnyskinneanalogi. Behøver ikke dippedutter på rifla som den gode Ivan chesnokov beretter om.
                Click image for larger version

Name:	dZQ2G9T.png
Views:	3
Size:	112,0 KB
ID:	868104

Kommentér

Jeg har Android privat, noe kommunistgreier til en billig penge.

På Jobb har jeg en IP5, mulig med noen bokstavgreier bak.

Dere som betaler for Apple, dere er ikke helt friske. jeg har daglige øyeblikk hvor jeg klikker på den forbanna dritten der, det er som en bil justerer setet når du tråkker på bremsepedalen.

Hardware winner nok Apple på hands down, min gamle IP4 overlevde alt og litt til. Den døde ikke en gang da jeg byttet den ut, høyttaleren var så full av dritt at jeg ikke kunne høre hva som ble sagt.
                  Død ved Kølle!
                  Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
                    iPhone SE. Da er den fortsatt på størrelse med en "liten" telefon og den er tilsvarende 6S+ i hardware.
                    Valgte meg den samme jeg også selv om vi kunne plukke fritt. Iphone 7 var uaktuelt, og de andre 6 pga størrelse.

Iphone selvfølgelig fordi tacticool skjegget også kan gå som hipster skjegg.
                    [I]"The shitter was full" - Eddie[/I]

Kommentér

Alle vet jo at ekte hipstere kun bruker original 3310.

Sent fra min E5603 via Tapatalk
                      Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Nokia C-7,fordi behovet for noe annet ikke er tilstedet.Samsung har vi på jobben,og den har jeg aldri likt,og Apple fikk som kjent menneskeheten kastet ut av hagen.
                        When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Denne er vel innafor?

Nokia 3310 with bizarre gold tribute to Vladimir Putin goes on sale.

http://trib.al/BRG2ZKs

Sent fra min E5603 via Tapatalk
                          Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
                            Nokia C-7,fordi behovet for noe annet ikke er tilstedet.Samsung har vi på jobben,og den har jeg aldri likt,og Apple fikk som kjent menneskeheten kastet ut av hagen.
                            Forsiktig med hva du sier nå. I følge kristendommen var det et eple fra kunnskapens tre som fikk mennesket kastet ut av hagen. Jeg vet ikke om jeg vil betegne den gjennomsnittlige Apple-kunde som særlig kunnskapsrik...
                            Ved kølle skal ondt fordrives!

Kommentér

iPhone 7Plus - har for mye investert i filmer (primært tegnefilmer til ungene) og greier nå via Apple universet til at en eventuell overgang til Android vill bli en kostbar affære.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentér

Opprinnelig skrevet av West Vis post
                                Valgte meg den samme jeg også selv om vi kunne plukke fritt. Iphone 7 var uaktuelt, og de andre 6 pga størrelse.

Iphone selvfølgelig fordi tacticool skjegget også kan gå som hipster skjegg.
                                Det heter å være "undår kåvår" som en del i Politiet kunne lært en ting eller 2 om.
                                - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Skal vi se, gammel tråd, men ting har vel endret seg litt. Min trofaste samsung med Windows Phone har møtt en gang for mye på gulvet, og trenger nå avløsning.

Jeg ser at folk her har mange meninger om hva man skal velge eller ikke velge, men vi skal gå for noe som er i vinden nå, hvilket system tar best vare på dine personlige data?
                                  Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Gi opp. Gå for en Pixel 2. Clean android og alle dine data er trygt kategorisert av Google.
                                    All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

Enig med over, sikkerhet og mobil har sine grenser.

At noen frivillig bruker IOS (jeg gjør det daglig fordi jeg må) forklarer at både Postgirobygget og Coldplay har hatt suksess.
                                      Død ved Kølle!
                                      Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

Google Pixel 2 XL bruker jeg, og Pixel 3 serien kommer nå utover høsten. Disse telefonene er kål å få kjøpt i Norge (all den tid Google har valgt å ikke satse på Norge per nå), men verdt bryet å skaffe seg om man vil ha en forbanna god flaggskip-telefon som ligger i tet sammen med det beste fra Apple og Samsung (samt er "best in class" når det kommer til mobilkameraet), men er rundt 5000kr billigere enn en iPhone X - dersom man importerer selv, heller enn å gå på det norske privatimporterte gråmarkedet.

Som folk skriver, i disse dager med smarttelefoner og denslags, kan man egentlig bare drite i sånn der supersikre greier når det kommer til mobiltelefoni og personlig data. Hvis man på død og liv skal/må være over norm "sikker" med mobilen sin, så er det Nokia 3210 og SOI og subtraktorkode, evt PACE som gjelder - og håpe at ingen har kompromittert disse.
                                        Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Det er denne dere referer til nå antar jeg?
                                          https://www.komplett.no/product/9757...4gb-sort-64gb#

Ser ut som en veldig bra telefon, bare synd at den ligger 3 ganger over mitt budsjett. Men skal forske litt på serien da
                                          Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Den telefonen ja, men Komplett er her å anse som det grå markedet da denne telefonen offisielt ikke er tilgjengelig i Norge (fordi Google har valgt å ikke tilby sine fysiske varer utover Chromecast og Google WiFi her) og Komplett dermed putter på sin egen premium utover Google sin MSRP for å selv importere og tilby denne varen i landet.

Pixel 2 kommer til å bli mye billigere nå utover Oktober når Pixel 3 lanseres, så det kan faktisk være verdt å se an prisen å og skaffe seg en Pixel 2 dersom man ikke på død og liv trenger en 3'er - kameraet kommer fortsatt til å være overlegent alt annet som er på markedet, den er kjapp nok til å kjøre veldig krevende apper og spill, den har Pure Android (altså ikke noe sånn der Huawei Samsung Sony bullshit skall/overlay) og den går sømløst sammen med alt annet av software og tjenester fra Google du eventuelt bruker.
                                            Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Huawei har jo flere gode telefoner.

Noen helt i de øvre prissjikter og andre litt mer rimelige men alikevel med veldig gode spesifikasjoner. F.eks Huawei Mate 10 Pro Dual SIM 128GB

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4518338

Her er en test av telefonen.
                                              https://www.tek.no/artikler/test-hua...-10-pro/409641
                                              Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

Altfor fastlandskinesisk for min del. :-)
                                                Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Jeg må innrømme at til min appbruk(som er spotify/shazam/twitter), så virker det egentlig som om at denne gjør jobben:
                                                  https://cdon.no/elektronikk/google-p...a2&fo_s=gplano

Men uansett, takker alle for hjelp

Kommentér

Jeg stod mellom Google Pixel 2 og iPhone X når jeg nylig kjøpte ny telefon. Dessverre finnes ikke den mest sentrale app-en til jobb på Android, så da ble jeg tvunget over på iPhone X. Men iPhone X er en super telefon, om man klarer overse prislappen og at man er bundet til masten av Apple.
                                                    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Kommentér

Ble bundet til Apple masta for lenge siden så har tatt den helt ut.

Ja, er noe bortskjemt med å ha jobb som dekker mobil og utgifter rundt dette.

Iphone x som jeg har er overpriset men det er utrolig deilig når husets sine to apple tv, Ipader, iphone, iwatch og ipodsene 98% av gangene flyter sammen i en herlig symfoni og en kun er overlatt til å skrike bannskap og galle i frustrasjon 2% av gangene alt går "tits up"..

Kommentér

Opprinnelig skrevet av MMB Vis post
                                                        Altfor fastlandskinesisk for min del. :-)
                                                        Hvis man ikke har noe i mot at Ministeriet for Statssikkerhet vet alt du driver med, er Huawei sikkert et greit valg. (Huawei leverer allerede nettverksutstyr som alle norske mobilbrukere benytter, så det er ikke sikkert det gjør noen forskjell). https://www.side3.no/teknologi/ameri...senter-4447606

Kona klager over ansiktsgjenkjenningen til iPhone X - det har visst noe med morratryne og sminke på/av å gjøre. Selv er jeg godt fornøyd med min iPhone 7 rent bruksmessig, men alle husets iPhoner suger batterier. Vet ikke om Samsung og Google er like ille.

EDIT: Og i likhet med Pinch: har vi huset fullt av Apple-greier, som spiller sammen ganske behagelig og uten stress.

Kommentér

Ok, mobilen min har bestemt seg for å slutte å prate med basestasjoner. Dette er noe upraktisk, så jeg trenger ny. Vil ikke betale for, og trenger ikke noe flaggskip. Har til nå brukt Iphone (uten å ha noen veldig god grunn) er det noen som vil anbefale noe i prisleiet 3-4K, og er det verdt stresset med «nytt alt mulig» ved å skifte fra Apple?

Lukter per dd på Iphone 6, 32 Gb.
                                                          Aldri mer 13

Kommentér

Rett før jul fikk jeg kastet etter meg en ny telefon enten jeg ville eller ikke, og valget falt på den billigste til Apple, en iPhone XR, med 64 Gb, som var det minste jeg fikk. Funker som bare det, inkludert ansiktsgjenkjenning, og suger ikke riktig like mye batteri som den gamle iPhone 7.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Signal_m Vis post
                                                              Ok, mobilen min har bestemt seg for å slutte å prate med basestasjoner. Dette er noe upraktisk, så jeg trenger ny. Vil ikke betale for, og trenger ikke noe flaggskip. Har til nå brukt Iphone (uten å ha noen veldig god grunn) er det noen som vil anbefale noe i prisleiet 3-4K, og er det verdt stresset med «nytt alt mulig» ved å skifte fra Apple?

Lukter per dd på Iphone 6, 32 Gb.
                                                              Har iPhone 6 64GB gjennom jobben. Den har vært veldig kurant men nå er den 3 år og kombinasjonen litt dårligere batteri og noe annet mystisk gjør at den nå driver og lagger hele tiden. Kan f.eks. ta 10 sekund å starte SMS appen. Har bedt om ny men har litt is i magen da de fortsatt kjører ut iPhone7 så lenge de kan leveres. Får jeg en 8 så skal den vel holde noen år.

Ellers er jeg veldig fornøyd med apple og det passer fint at 3 andre i familien bruker iPhone, samt at vi har noen ipaddder og appletv'r.
                                                              Artillery is the God of War

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X