Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Datatjeneste i intops. (Systemtekniker)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Datatjeneste i intops. (Systemtekniker)

Jeg har prøvd og søkt litt rundt på diverse sider, men jeg greier rett og slett ikke og finne ut hva den stillingen går ut på. Saken er som følger: Jeg har fagbrev som IKT-Driftsoperatør (bestått meget godt). På bakgrunn av dette, lurer jeg på om den type kompetanse er nødvendig i feks Afghanistan.

Jeg er registrert i interesseregisteret til forsvaret, og satt opp "Datatjeneste" som ønsker.

Hadde vært fint om noen kunne fortelle meg hva "datatjeneste" går ut på, og om det er muligheter for meg og søke på slike stillinger i intops. Om de i det hele tatt finnes, såklart.

Stillingen jeg snakker om er denne, som er hentet fra en kunngjøringsliste jeg fant på www.mil.no. Kan jeg søke på den?

"A0077 PRT 13 Systemtekn SB MÅ krav: relevant fagbrev. MENIG 2.3.09 Mai/ juni 2009"

Takk for svar
    No combat ready unit ever passed inspection - No inspection ready unit ever passed combat

Ring noen som har med slikt å gjøre (CIS TG?) og spør.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Kommentér

CIS TG?

Skal ringe VPV på mandag. Men siden de har stengt i dag, så spurte jeg her først.

Jeg har fullført førstegangstjenesten ved HVUV, om det skulle ha noe og si.
      No combat ready unit ever passed inspection - No inspection ready unit ever passed combat

Kommentér

http://www.mil.no/fkkkis/start/

Tror det er noe i den duren
        We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Kommentér

Menig systek i utlandet får enkle arbeidsoppgaver og jobber som en assistent. Oppgavene er enkle sambandsoppgaver på militære systemer. Du trenger derfor kjennskap til de militære systemene, noe det ikke høres ut som du har. Derfor vil du bli nedprioritert i en eventuell søknadsrunde til fordel for de som allerede har kjennskap. Du trenger kjennskap til f.eks. MRR (multi rolle radio) og LFR (lett feltradio) som i hovedsak brukes. Tjenesten din vil mest sannsynlig gå ut på mye drift av disse.

(dette er hva jeg tror ut fra mine erfaringer)

Send meg PM, så kan jeg sikker fortelle deg mer hvis du lurer på noe.

Kommentér

Såpass ja. Jeg trodde det var mer sånn generel drift av dataparken, brukersupport og sånt.

Så forsvaret har ikke brukt for it-folk nede i Afghanistan? :P

Kommentér

Generel drift av dataparken kommer man nok innom, men ikke i så stor grad som MRR og LFR. Hvis det er utenlandstjeneste du vil ha, så er det nok den stillinga du kan søke på som har IT-drift. Ta kontakt med CIS TG på Jørstadmoen. De søker etter grenaderer til drift av datapark i konteinerløsninger med VSAT og diverse småsnacks.

Kommentér

CIS TG utlyste nettopp en stilling, Systemteknikker TIM, Grenader. uvisst om den forsatt er aktiv.
                Men få tak i Personell Offiseren og hør med han.
                Har desverre ikke telefon nummer nå, da jeg er på ferie..

TIM står for Transportable IKT Module, og da jobber man hovedsaklig mot EDB systemer og Satelittkom. Taktiske systemer som MMR, LFR osv har man lite med å gjøre.

http://www.mil.no/fkkkis/start/om/artic ... eID=149824 her har du litt mer info

Hvis du da ønsker å få muligheten til å utvikle deg og få mye arbeidserfaring. Men ønsker også å slippe å jobbe i nord-norge, så er CIS TG stedet.

Du må også være forberedt å reise til intops. og jeg er ganske sikker på at du må ha b-lappen før du søker. Flere som har fått avslag pga det.

Men ønsker du å reise ut uten å ha jobb i forsvaret, kun utenlandstjeneste, så må du ha litt flaks. Og du vil risikere å få ServiceDesk jobber, restart av pc, bytte toner osv.. og det er ikke så veldig givende.

Spør hvis du lurer på noe mer.
                Twonti!

Kommentér

Jeg bor i nord-norge :P

Jeg var egentlig ikke så gira på en grenaderstilling. Er ikke det kontrakt på 3 år?

Hadde vel egentlig sett for meg en kontigent eller to uten noen "forpliktelser" om du skjønner. Skulle bare høre om det var mulighet for det.

Kommentér

Slenger meg på denne, da jeg snuser litt på det selv.
                    Hva kreves, og hva bør man ha?

Kommer man noe veg med IKT-fagbrev (Tatt i forsvaret), fgtj+bs, og seinere ansatt. (Har kl.b og div. annen utdanning via forsvaret)

Kommentér

Jeg vil mene du vil stille sterkt, ta kontakt med P-Off i CIS TG

Kontakt info er sendt som PM
                      Twonti!

Kommentér

Hei.

Ikke for å være demotiverende og negativ, men utifra hva jeg har hørt, erfart og sett selv (dog ikke i int.ops, men på øvelser), er mye av den tjenesten og oppgavene du kommer til å utføre, litt lite givende.
                        ...Som også en annen skrev i denne tråden.

Dette er bare min mening - jeg sier ikke at det kommer til å bli sånn og det er heller ingen fasit.

Menmen, mulig du kommer til å like det. Det er jo også litt gøy å komme seg litt ut og gjøre noe "annerledes" enn hva andre med din bakgrunn gjør. Kanskje du blir mer attraktiv på arb.markedet?

Kommentér

Finnes visse avdelinger der teknikere/ingenører kun leverer til øvelser, noe som blir veldig repetivt.

Har selv jobbet i en sånn avdeling, og etter en stund blir det rett og slett lei

Har nå kommet meg til en avdeling der jeg selv styrer mye hva jeg driver med, og ved dødtid, kan lett begynne med egenutviklig av kompetanse.
                          Hovedoppgaven til avdelingen er å levere i utland. Noe vi gjør ofte. Der igjen får man mange spennende oppgaver innen infrastruktur projekter og drift.

Mesteparten av utstyret man jobber med er av sivil art, noe som kan ha en fordel i det sivile.

Så utfordringer og egenutvikling er ting jeg brenner for, og jeg har vært heldig med det der jeg jobber nå.

Afrika står for tur nå. Spennende og utfordrende, så jeg er fornøyd
                          Twonti!

Kommentér

Re: Datatjeneste i intops. (Systemtekniker)

Bumper denne tråden litt jeg.

Sitter nå og klør meg i hodet, og lurer på om jeg skal ta kontakt..
                            Har ved flere anledninger i det siste samarbeidet en del med CIS TG ifm. øvelser/oppsetning til intops.
                            Virker som en litt mer spennende tjeneste, etter å ha hatt mye kontortjænest siste 1 1/2 året. (Sitte på kontor kan man gjøre når man blir eldre)

Noen som har erfaringer? Send gjerne på PM!

Og hva skriver man egentlig i en sånn mail når man tar kontakt og "maser" på en P-off/rekr-off?

Hei jeg heter blablabla, har jobbet med blablabla
                            Har dere bruk for meg og min kompentanse til noe?
                            ?

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                            Working...
                            X