Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Komme gjennom FOS på grunnlag av teknisk kompetanse?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Komme gjennom FOS på grunnlag av teknisk kompetanse?

Hei, jeg har en kamerat som har tenkt å søke forsvarets ingeniørhøyskole - studieretning telematikk. Han er ikke av de mest atletiske, men han klarer minstekravene (men med liten margin). Derimot har han veldig mye peiling på programmering og nettverk, og han vil sannsynligvis passe meget godt til alle stillinger i f.eks. e-tjenesten og BKI o.l. Det jeg, og da han lurer på er om det er mulig for ham å komme gjennom FOS på grunnlag av evnene hans ellers, på tross av at han vil bli utkonkurrert i fysiske øvelser m.t. på den store søkermassen i den senere tid?

Heisann.

På selve lederseleksjonen vil du ikke ha noen fordel, da alle stiller likt og vurderes på følgende:

Evnen til å vise omsorg
    Evnen til å ta initiativ
    Evnen til å håndtere usikkerhet
    Evnen til å skape/vise tillitt
    Evnen til å ta selvstendige og gode beslutninger

Det er disse vurderingskriteriene som er de aller viktigste i hele FOS; Både som leder og som lagsmedlem. Rollen som ingeniør kommer etter rollen som befal. Det er derfor fokuset er så stort på lederegenskapene.
    Jeg er ganske sikker på at det vil være et pluss i helhetsvurderingen at man har et fagbrev, men jeg er personlig litt usikker om det teller som en direkte faktor.

Prøv å ta kontakt med rekrutteringsoffiser i FIH på telefon 61 10 34 00 eller epost fih@mil.no
    Man får ofte mye mer svar ved å kontakte avdelingene direkte.

Lykke til!

Kommentér

Dette vil nok ikke telle noe spesielt, da stillinger med slik kompetanse stort sett er sivile stillinger uansett. Selv om propagandaen til FIH er flott, så skal det veldig mye til å havne i en stilling der man trenger mye peiling på programmering og nettverk i E-tjenesten/CyFor etter FIH.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
      Working...
      X