Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Samband, rekrutt hvor?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Samband, rekrutt hvor?

Hei! Skal i SBBN i august og lurer på noen ting. Har oppmøteplass på Sessvollmoen den 12 august. Blir rekrutten også der, eller i Bardufoss? Hvor lenge varer den?

Lurer også på dette med helse. Var hos legen for en måned siden eller to for å høre på hjertet. Har en liten bilyd men legen sa det var nokså normalt og sjeldent farlig, men jeg skal få det undersøkt på sykehuset en gang før april 2016, for å være sikker. Er dette noe forsvaret reagerer på?

Sv: Samband, rekrutt hvor?

På Sessvollmoen så er det en rekke poster man går igjennom før man enten dimmiteres eller settes på flyet til Bardufoss. All utdanning gjøres i avdelingene i Brigaden, dvs for din del så starter grunnutdanningen når du kommer opp og varer ca ut september før fagperioden starter.

Når du har vært til kontroll så vet du litt mer om dette er noe du trenger å ta hensyn til. På Sessvollmoen så er det lege slik at hvis helsesituasjonen din har endret seg siden sesjon så kan du si fra.

Hvis denne bilyden fremdeles er der og du også får dette diagnostisert på kontroll så kan du få nedskrevet helseprofil eller blir dimmitert, avhengig av alvorlighetsgrad.

Hva som vektlegges her fra FSAN det vet jeg ikke og det tørr jeg ikke spekulere i.
    Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

Opprinnelig skrevet av 93A Vis post
      På Sessvollmoen så er det en rekke poster man går igjennom før man enten dimmiteres eller settes på flyet til Bardufoss. All utdanning gjøres i avdelingene i Brigaden, dvs for din del så starter grunnutdanningen når du kommer opp og varer ca ut september før fagperioden starter.

Når du har vært til kontroll så vet du litt mer om dette er noe du trenger å ta hensyn til. På Sessvollmoen så er det lege slik at hvis helsesituasjonen din har endret seg siden sesjon så kan du si fra.

Hvis denne bilyden fremdeles er der og du også får dette diagnostisert på kontroll så kan du få nedskrevet helseprofil eller blir dimmitert, avhengig av alvorlighetsgrad.

Hva som vektlegges her fra FSAN det vet jeg ikke og det tørr jeg ikke spekulere i.
      Takk for svar. Da regner jeg med at det kun blir noen dager på Sessvollmoen da Kontrollen blir sikkert å skje etter jeg har begynt i forsvaret, men får håpe de ikke er pirkete på småting

Kommentér

Tiden på Sessvollmoen er kort. Du møter på morgenen, er igjennom endel poster i løpet av dagen og sitter på flyet nordover før kvelden er omme. Så vi krysse fingrene for at helse ikke blir noe problem for din del.

Lykke til i august
        Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

Såpass fort ja. Takk

Kommentér

Ta med dokumentasjon fra legen på denne bilyden. Hverken du eller Forsvaret er tjent med at det ikke kommer frem, og noe Forsvaret må "finne ut av" kan få deg dimittert av rene kosteffektivitetshensyn.
            "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
              Ta med dokumentasjon fra legen på denne bilyden. Hverken du eller Forsvaret er tjent med at det ikke kommer frem, og noe Forsvaret må "finne ut av" kan få deg dimittert av rene kosteffektivitetshensyn.
              Har ingen skikkelig dokumentasjon på dette, kun et brev om at jeg skal få innkalling til kontroll innen april 2016. Men det står jo i min medisinske journal, noe kanskje legen hos forsvaret har tilgang til?

Har sendt en epost til forsvaret med noen spørsmål for en stund siden der jeg bl.a. spurte om dette, men de lot være å svare på det...

Kommentér

Spør gjerne legen din om dokumentasjon du kan ta med deg.
                Ville ikke stolt på at legen der oppe har tilgang journalen din.
                Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Får gjøre det. Hadde vært antiklimaks å få permisjon fra jobb samt si opp leiligheten for å kun returnere etter noen dager.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Baguett Vis post
                    Har ingen skikkelig dokumentasjon på dette, kun et brev om at jeg skal få innkalling til kontroll innen april 2016. Men det står jo i min medisinske journal, noe kanskje legen hos forsvaret har tilgang til?

Har sendt en epost til forsvaret med noen spørsmål for en stund siden der jeg bl.a. spurte om dette, men de lot være å svare på det...
                    Din militære lege har ikkje tilgang til din sivile journal.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                    Working...
                    X