Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sambandstroppen i Etterretningsbataljonen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sambandstroppen i Etterretningsbataljonen

Jeg er innkalt til Sambandstroppen i Etterretningsbataljonen i juli 2012. Nå den siste tiden har jeg blitt usikker på om denne tjenesten passer for meg. Jeg ønsker meg et spennende år med interessante oppgaver. I utgangspunktet ønsket jeg meg til Panserbataljonen, men det var ingen ledige plasser da jeg var på sesjon. Jeg vurderer å sende en søknad om å få bytte til en annen avdeling, men før jeg eventuelt gjør dette vil jeg gjerne vite mer om hva tjenesten går ut på. Det står dessverre ikke så mye om det på Forsvaret sine sider. Det mest beskrivende jeg fant er vel dette: "Sambandstroppens er ansvarlig for vakthold og drift av kommandoplass. Soldatene får utdanning i vakt og sikringstjeneste, kommandoplassdrift og samband.", men det sier meg ikke så veldig mye. Betyr det at det for det meste går ut på å sette opp antenner og annet sambandsutstyr og så passe på dette?

Skal være et par her på bruket som har noen inngangsverdier til deg.. Jeg kjenner ikke til Ebn, men mistenker at tjenesten er "grønnere" enn du skulle tro ut i fra jobbbeskrivelsen
    Dette er en irriterende signatur

Kommentér

Erfaringsmessigst så er kommandoplasstjeneste gjerne det å holde adgangskontroll, sørge for perimetersikring, etterfylle drivstoff i aggregat, koke kaffe og liknende. Når du ikke er på øvelse kommer mye tid til å bli brukt på å vedlikeholde materiell, da en kommandoplass ofte har veldig mye materiell. Om du kommer til å sette opp så mye antenner varierer fra avdeling til avdeling, men du har gjerne dedikert personell utdannet ved Forsvarets Ingeniørhøgskole som drifter sambandet.

Det skal også sies at i en kommandoplasstropp så er det vanlig at en stiger fort i gradene/ansvarsmengde, som igjen kan resultere i en veldig god tjenesteuttalelse som gjerne tar deg videre i Forsvaret om du skulle ønske det.

Kommentér

Slapp av, blir mer enn nok av grønn tjeneste på deg. Sikkert en del grisekjøring på snøscooter også.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
        Working...
        X