Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

ATT Innkalling: Ebat som sambandsmann!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ATT Innkalling: Ebat som sambandsmann!

Vel folkens,
    tittelen er vel så og si selvforklarende.

Jeg skal inn i januar som sambandsmann i Etterettningsbataljonen.
    Jeg ser frem til 1 år i forsvaret, men savner en del info om denne plassen.

Jeg har søkt bredt og langt på nettet og snakket med folk. Likevel sitter jeg med et temmelig variert svar.
    Noen sier det blir en temmelig grønn tjeneste med tung sekk. Andre sier jeg skal loffe rundt innendørs og tilbringe tiden forran en PC skjerm.
    Jeg personlig håper at jeg skal være ute i felten og være "mannen med radion" i et eller annet lag.

Jeg håper dere der ute kan gi meg et svar godt nok, til at jeg kan slappe av og fortsette mine forberedelser. Eller om jeg skal gå til innkjøp av en kraftig gaming laptop for fremtidig "adme tjænest" og kontorlignende tilværelse, dere ser poenget.

Jeg kommer vel til å fortsette med trening og forberedelser for å gjøre et godt inntrykk under rekrutten. Og med dette håper at jeg da kan i verste fall velge meg noe som passer mitt ønske. Stemmer dette/foregår det slik?

Tusen takk!
    Mvh Krok3n

Att ?
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Uten å ha så forderdelig intens og/eller dyp kjennskap til E-tjenesten eller hva den gjør, så tipper jeg det er litt dårlig stemning å gauke ut til alle og enhver hvem en jobber for dersom det har med E-gutta å gjøre. Bare en vennlig heads up.

Kommentér

E-tjenesten og e-bat(bataljon) er to forskjellige ting

Kommentér

EBn. Batt er et batteri. Sånn artillerigreier. :-P

Nå vet ikke jeg stort om hva tjenesten går ut på, men EBn virker nå som en profesjonell avdeling med mye interessant tjeneste av diverse slag dersom det er interessant med informasjonsinnhenting, EK og så videre. Så tjenesten blir nok bra og lærerik uansett.
          "Excellence leads to not being Force-choked"

Kommentér

Jaja, ebat er nå ofte brukt innad

Kommentér

Men ikke i skreven form...
              Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

Som menig (ikke vervet, men i FGTJ) i E.Bn vil man som regel tjenestegjøre i en av stabene, såfremt man ikke har søkt fjernoppklaringsopptak.

Etteretningsbataljonen er en vervet avdeling, men har de siste årene åpnet for at man kan søke opptak i FJESK. Jeg tror ganske sikkert (uten å være bastant) at du vil jobbe med samband på stabsnivå (sambands ass.). Er du dyktig kan du alltids søke opptak påfølgende år, hvis det er ønskelig.

http://forsvaret.no/utdanning-karrie...r/default.aspx

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                Working...
                X