Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tropp; KDO

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tropp; KDO

Noen som har erfaringer med Kdo tropp? altså, kommandoplass tropp? alle innspill takk!

Re: Tropp; KDO

Jadda, alltid kaffe på kannen i TOC'en.
    Turbo bullshit...No real power.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Zapata
      Mye vaktoppdrag i HMKG hvertfall.
      En gang Gardist, Alltid Gardist!

Kommentér

Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Vel, kommer an på i hvilken KDOPL avdeling du mener. Selv er jeg i en avdeling der vi gjerne bruker en god dag på å sette opp alt utstyret, mens andre, type små KDOPL bruker 1-1,5 time, isj.
          Fellesnevneren for KDOPL er at man som KDOPL sold skal sørge for en arbeidsplass i felten for lederne, og i mange tilfeller skal den fungere som depot for andre egne avdelinger. I tillegg skal drifterne også sørge for nærsikring, samt flere andre tjenester jeg unnlater å nevne.
          Ordren er motsatt og misforstått.

Kommentér

Kommandoplasstroppen i HMKG: Hovedtjenesten går på å sette opp og drifte KO 24/7 for de høyere herrer og fruer i avdelingen. Her finnes det også OPS-vakttjeneste(Sambandsvakt i leir 3. hver uke eller på øvelse) og Relèlag, som undertegnede var med i. Der fikk jeg sanitetskurs nivå 3, og tjenestegjorde som lagfører i 3-manns lag. Relèlagenes oppgave er å sørge for at sambandet er oppe og går til enhver tid, ofte for hele avdelingen på øvelse, og muligens en hel brigade, som vi fikk oppleve på Cold Response 09 - God tjeneste å sitte på Andsfjell i 20 blå og full storm.Kommandoplassen er også den eneste troppen i KP5 som står vakt. (Med unntak av noen fra Stabstroppen).

Siste jeg hørte fra en jeg kjenner som tjenestegjør som NK der idag er at KDO skal få tilbake nærsikringslaget de ikke har hatt på 4-5 år. Dette vil si 12.7 armament og masse gøy.

Kommentér

Det kommer nok mye an på hva slags bataljon det er kommandoplasstropp for. Før het det forresten ikke kommandoplasstropp, men sambandstropp. I alle tilfelle er oppdraget i felt å sette opp og drifte bataljonens kommandoplass og å drifte sambandsystemene på bataljonsnivå (oppover og nedover), det være radio, radiolinje og linje. I dette vil også inngå relelag som setter opp relestasjoner for radiosamband over lengre avstander.
              At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Stuffed
                (Med unntak av noen fra Stabstroppen).
                Er 2-3 stk ja. Men ingen av de er tiltenkt vaktoppdrag.

Har ikke KDO 12,7? Trodde det var et minimum.
                En gang Gardist, Alltid Gardist!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Vgr

Hva man har og hva som brukes er to forskjellige ting.
                  "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

Kommentér

Hadde jeg vært troppsjef for KDO, så hadde det blitt andre boller. Har en plan!
                    ...Daeshbags

Kommentér

Nå er det KKT til du får en ny venn som har 20 i nicket. Oii.
                      Turbo bullshit...No real power.

Kommentér

Hahaha
                        Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av christoffers
                          Noen som har erfaringer med Kdo tropp? altså, kommandoplass tropp? alle innspill takk!
                          Du vil lære mye samband.
                          ...we few, we happy few, we band of brothers

Kommentér

De som var i Kdo "troppen" (de ble til et lag som ble satt inn i Tren) i CSS i 08 hadde ikke direkte mye samband.. De sitt ansvar var i hovedsak å sette opp BnKo for å så drive sikring av det.
                            Men det er vel store variasjoner fra avdeling til avdeling...
                            - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Nå er det KKT til du får en ny venn som har 20 i nicket. Oii.
                              KKT:
                              Comes from "cacat" which means shit in Romanian. It's often used to insult someone, or sometimes is used to show a current statement of something. It's used mainly on internet chats. Though it's used 90 percent in the above cases, some freaks use it to show that they are pissed off on wife, children, counter-strike, world of warcraft account, aliens etc.

Noe du vil få utløp for? :P
                              ...Daeshbags

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Vgr

De hadde det tidligere, så ble de tatt vekk fra Garden all together, og nå er de (på vei) tilbake så vidt jeg har hørt.

Angående stabsgutta så er ikke det du sier helt korrekt.
                                Det er jo to typer gardeperiode, det er den som ikke-vaktsoldater tar, som er vel ei uke med noe laber SLO, imens de som skal bli vaktgardister har 5 uker, og da kan stabssoldatene velge om de vil bli vaktsoldater eller ikke.(Så vidt jeg vet, de kunne det da jeg var inne Det var faktisk også et par i log-tropp som valgte dette da jeg var inne.

Kommentér

Er fortiden inne i en KDO tropp. Hold deg langt unna, med mindre du vil ha en chill tjeneste uten spenning.
                                  Det vi gjør er å sette opp BnKO (leiren), også sitter vi der inne å koker kaffe og steker vaffler til befalet. Man er bare en tjener for befalet som er der...
                                  Ca va?

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                                  Working...
                                  X