Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Innkalt til Sambandsbataljonen Januar 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Innkalt til Sambandsbataljonen Januar 2010

Jeg har vert så heldig og fått en plass i sambandsbataljonen januar 2010
    Så lurte jeg på hva tjenesten går ut på? er det kun samband man driver med?

Noen andre som skal til samband i januar? Send en pm eller noe

Re: Innkalt til Sambandsbataljonen Januar 2010

Hei, og velkommen til forumet!

Alle soldater går gjennom en grunnutdanning i generell infanteri- og våpentjeneste, så du vil nok komme borti mer enn 'bare' samband.

Du finner mer info her: http://www.mil.no/haren/sbbn/start/ , og går du inn på linkene til kompaniene på venstresiden finner du flere detaljer.
    Du kan også søke her på milforum etter tidligere innlegg om emnet.

Lykke til i SBBN!
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Takk for svar, har vert mye innom mil.no
      Irriterer meg at jeg ikke får tilgang på utvalgt.no, mens en kamerat som ble kalt inn i fjor men fikk utsettelse har full tilgang, ser jo ut som alt virker der.

Jeg har hørt veldig mye negativt om forsvaret sine boksere, er de virkelig så ille?
      Hvordan ser forsvaret på koffein piller og slikt? (aldri prøvd før, men en kamerat nevnte det så jeg ble litt små nysgjerrig)

Ingen som har tatt førstegangstjenesten i sambandsbataljonen tidligere? erfaringer?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Sirrush
        Takk for svar, har vert mye innom mil.no
        Irriterer meg at jeg ikke får tilgang på utvalgt.no, mens en kamerat som ble kalt inn i fjor men fikk utsettelse har full tilgang, ser jo ut som alt virker der.

Jeg har hørt veldig mye negativt om forsvaret sine boksere, er de virkelig så ille?
        Hvordan ser forsvaret på koffein piller og slikt? (aldri prøvd før, men en kamerat nevnte det så jeg ble litt små nysgjerrig)

Ingen som har tatt førstegangstjenesten i sambandsbataljonen tidligere? erfaringer?
        En god idè å ligge unna forsvarets boksere, det gjør ihvertfall de fleste. (Får noen sinnsyke gnagsår mellom beina av de) Og det er ikke akkurat som om befalet går å sjekker om du har på deg utleverte boksere.

Ser ingen poeng i å knaske koffeinpiller, du har da utlevert kaffe i feltrasjonen!

Kommentér

Gnagsår mellom bena faktisk, det hørtes lite digg ut, får vel ta med et par selv.

Man får utdelt kaffe
          Genialt!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Sirrush
            Gnagsår mellom bena faktisk, det hørtes lite digg ut, får vel ta med et par selv.

Man får utdelt kaffe
            Genialt!
            Det er ikke noe særlig nei, tro meg. Men gnagsår får du nok en del av uansett.
            Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

Jeg dreit meg ut på 3-mila med forsvarets boksere. Hadde ikke igjen rene sivile boksere, så måtte dra på meg en av forsvarets.

Jeg striblødde rett nedenfor skrittet helt til følgende morgen

Kommentér

Se http://milforum.net/forum/viewtopic....735&hilit=sbbn for en annen tråd om SBBN

Kommentér

Bokserene styrer du unna. Boksere er et av de få plaggene du har disp til å bruke sivilt.

Koffeinpiller er gode greier. Koffein står ikke på dopinglista lengre, så såfremst pillene er solgt lovlig i norge, er det ikke noe problem å bruke de. Hva enkelte troppsjefer osv måtte mene om det, aner jeg ikke, men det er ingenting i reglene til forsvaret som sier at kosttilskudd ikke er lov.

Jobber i forsvaret og bruker selv koffeinpiller. Så det funker.
                  No combat ready unit ever passed inspection - No inspection ready unit ever passed combat

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                  Working...
                  X