Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Til sambandsfolk: Jeg trenger hjelp med en typebetegnelse!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Til sambandsfolk: Jeg trenger hjelp med en typebetegnelse!

Jeg skal bestille noe sambandsutstyr til neste øvelse, men husker ikke betegnelsen på matriellet. Er det noen sambandskyndige her som kan hjelpe meg?

Det er snakk om en fjernstyringsenhet som kan brukes sammen med AN-PRC 77 og 1077.
    Den kommer i en veske på ca. 30 x 30 x 30 cm, og består av to apparater.
    Det ene apparatet kobler man til f.eks. en kj.tøymontert -77, det andre plasserer man i KO-teltet, og man strekker feltlinje mellom apparatene. Man kan nå betjene det kj.tøymonterte sambandet fra KO-teltet. Det er forøvrig høytaler på apparatet, sambandsvakten slipper å sitte med mic'en på øret.

Er det noen som vet hva jeg snakker om, som evt. kan jhelpe meg med typebetegnelsen på fjernstyrningsenheten?
    K.I.S.S. -Keep it simple, stupid!

AN/GRA-39 tror jeg.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Re: Til sambandsfolk: Jeg trenger hjelp med en typebetegnels

Opprinnelig skrevet av Rakkeren
      AN-PRC 77 og 1077.
      Og så en liten pirkesak: Det heter AN/PRC-77. Dette er en offisiell amerikansk militær betegnelse der AN står for Army/Navy, og PRC står for portable radio communication. PRC1077 derimot heter PRC1077 og skal skrives akkurat slik, uten AN/ og uten bindestrek. PRC1077 er ikke (og har ikke vært) i bruk av det amerikanske forsvaret, og har ikke en offisiell amerikansk militær betegnelse. PRC1077 er merkenavnet firmaet som produserer den (Datron World Communications, Inc.) har gitt den, selvfølgelig for å vise at den er svært lik og kompatibel med AN/PRC-77.
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

AN/GRA-39 er riktig.
        Kontrollenheten består av to enheter:
        - Lokalenheten, som kobles til den ene audio kontakten på AN/PRC-77, heter C-2329(*)/GRA-39
        - Fjernenheten, som du kan ha opptil 3 km unna via feltkabel, heter C-2328(*)/GRA-39

Kommentér

Takker og bukker!
          K.I.S.S. -Keep it simple, stupid!

Kommentér

Ikke glem å få med både linjeverktøy & 400 m WD-1-TT (feltkabel) så du kan bruke stashet...
            Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Gehenna
              Ikke glem å få med både linjeverktøy & 400 m WD-1-TT (feltkabel) så du kan bruke stashet...
              Har den ikke blåtann? ;-)))
              "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Kommentér

Opprinnelig skrevet av isak
                Opprinnelig skrevet av Gehenna
                Har den ikke blåtann? ;-)))
                Niks, bare IR

Kommentér

Bevtiler stärkt den har IR også, kun old-school OI der i gården, ja.
                  Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Hehe regner med sof sitt innlegg også var skrevet med et lurt smil om munnen.
                    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                    Working...
                    X