Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Betegnelse på plugg på MRR ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Betegnelse på plugg på MRR ?

Hei driver med eit sambands prosjekt der eg skal koble sivil type radio opp mot microtelefon av den typen som blir brukt til MRR/LFR, men er usikker på navnet på den plugen som sitter i radioen hetter og hvor eg kan få kjøpt slike! Så visst det er noen der ute som sitter på den slags vite blir eg glad.

Husker ikke navnet på pluggen. Er i påskemodus. spør meg om marsipan derimot...

Det jeg vet er at du vil slite med å få ta i den på det sivile markedet. Hvis du har kontakter innen FLO eller kontakter radiogudene på Kongsberg kan du klare det. Før MRR høytalerene kom i hopetall var det mange som fikk tak i plugger fra disse kildene og lagde egne høytalere. Fyfy, men jeg har full forståelse.

Men hvorfor vil du bruke MRR håndsett på en vanlig radio?
    Ikke spesielt god lyd, og +- tempest delen i håndsettet har du ingen nytte av på en sivil radio.

Kommentér

Sorry at jeg avsporer orginaltråden - men har MRR høytalerene kommet i hopetall nå?

Steinar T

Kommentér

Kan jo ikke snakke for alle avdelinger, men min har måtte klare seg med 6-7 orginale høytalere og ellers Mikke Mus løsninger inntill nyttår. Da ramlet det inn både bærbare MRR, ladere, høytalere og apeører. Trodde proppen i systemet hadde løsnet og at alle fikk?

Får vi LFR i løpet av mnd kan jeg dø som en lykkelig mann.

Kommentér

Og barnet skal hete...

Schaltbau lager pluggen. Distributøren i Norge heter T&G Elektro, men de svarer meg ikke. Jeg har fått et pristilbud fra Hertford Controls i England:

NF10A2L0A7 til GBP 53,48 pr stk (ca. NOK 545,-), minimum 5 stk, levering 12-14 uker
          NF10D2L0D7 til GBP 80,94 pr stk (ca. NOK 825,-), minimum 5 stk, levering 6 uker

I tillegg kommer frakt.

Koder:
          NF - Produktserie*
          10 - Antall poler*
          A/D - Koblingsstykke/Mottakerstykke for kabel
          2 - Polarisering (blå)*
          L0 - Terminering (loddekopp)
          A7/D7 - Spesielle parametre (lang plugg med gummimansjett som strekkavlastning)

* Faste parametre for MRR (ikke tull med disse)

Sjekk Schaltbau for detaljer.

Jeg kommer ikke til å gå til innkjøp av disse, med mindre noen vil spleise. Jeg trenger egentlig bare en av hver.

Kommentér

Visst du ordner bestilling så kan eg kjøpe dei som du ikkje treng til eget bruk. Men eg blir ikkje å være på nettet den neste uka så visst du gjør det kan vi ta betaling til deg over pm når eg er tilbake!

Kommentér

Jeg har sendt bestilling nå. Har inntrykk av at det er en viss interesse for disse pluggene generelt, så jeg skal alltids klare å få solgt det jeg ikke trenger. Du skal få slippe å forplikte deg nå, så jeg sier heller fra når jeg har fått regningen.

Når det er sagt så må jeg komme med en generell henstilling:
              Ikke koble utstyr til MRR (eller Las Vegas generelt) uten å være 100% sikker på hva du gjør!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Glasma
                Når det er sagt så må jeg komme med en generell henstilling:
                Ikke koble utstyr til MRR (eller Las Vegas generelt) uten å være 100% sikker på hva du gjør!
                Tjaaa, når det gjelder CCI materiell skal alt som kobles til dette, inkl kabler; være godkjent av NSM....

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                Working...
                X