Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hodetelefoner eller høyttaler til MRR/LFR

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hodetelefoner eller høyttaler til MRR/LFR

Som flere i samband sikkert har fått erfare, er MRR/LFR rimelig sær. Så hvis man vil mekke litt for å slippe kontinuerlig intimitet fra en kantete og kald H-3000N (mikrotelefon), er det lite med alternativer.

De alternativene jeg har fått med meg er:
    - Feste en mikrofon på høyttalerdel på H-3000N og knytte til aktiv høyttaler eller hodetelefon.
    - Avisolere ledning og tyvkoble. Generelt ikke i henhold og uaktuelt for min del.
    - Vente i ti år på å få noe egnet utlevert.

For de med avanserte, finnes det to større utfordringer:
    1. Tilkoblingen er alt annet enn standard og vanskelig å oppdrive. Prisen tør jeg ikke tenke på. Dessuten bør man ha en viss formening om koblingsrekkefølgen.
    2. Hvis hodesettet har innebygget aktiv støykansellering på micen, er det forståelig at dette vil tulle til støykanselleringen som er innebygget i MRR/LFR-en. Men er det noen som vet om aktive hørselsvern vil skape problemer?

Forsvaret har hatt Racal RA3185 Cobra til utprøving for MRR/LFR. Har sett disse i bruk også. Hva har erfaringen med disse vært? Racal leverer to typer med riktig type plugg; en med dynamisk mic og en med støykansellerende mic. Hvilken av disse er tatt inn?

Andre forslag tas imot med takk!

Løs høytaler

Jeg har sett at det finnes løs høytaler til MRR.
    På en av øvelsene i 07 ble det utlevert høytalere til MRR, det var et begrenset antall men det finnes i det minste i systemet.
    Ta en prat med sambandseksjonen så kan det være at de klarer å få tak på dette gjennom systemet.
    Sand til frokost sa Rommel

Kommentér

Nå kan sikkert noen andre supplere bedre enn meg her.
      Men det finnes både høytaler type grønn, metall - for montering i bil. Og det finnes høytaler type sivil for discman - med modifisert plugg for tilkobling til MRR.

Problemet er jo at pluggen koster mange ganger hva høytalerene koster - så har man en plugg, så har egentlig hele løsningen.

- Og som det påpekes, antallet i systemet er minimalt - og selvsagt forbehold område/KP ko - ikke (dessverre) gutta på skauen. (de er jo tross alt sivile - og laget for bruk og oppbevaring innendørs).

Andre alternativer på vei inn - er spennende.

Steinar T

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
      Working...
      X