Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Høytaler til MRR

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Høytaler til MRR

Min avdeling er satt opp med x antall kjøretøymonterte MRR radioer. Disse brukes også i komando containeren. Problemet er at vi ikke får tak i høytalere til radioen. Som kjent kan volumet på den radioen bare stilles fra stille til veeeldig lavt. VO/samb mannn må da sitte med røret klistret til øret.
    S-4 har purret FLO utallige ganger, men ingenting skjer.

Jeg har hørt at enkelte avdelinger har løst problemet med løse mikrofoner og små pc høytalere.
    Noen som vet hvordan dette er gjort?

Hør med S-6 eller smånissene i hans krets (sic) - de burde kunne tjuvtricks'a.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

For å starte med en oppklaring, dette jeg skal si nå er ikke gradert, da enhver med litt elektronikk kjennskap kan måle å se hvor lydsignalet går.

Det dere "må" gjøre er å avisolere en høytaler eller håndsett kabel i den enden som enten går til håndsettet eller høytaleren. så finner du de to kablene som fører lydsignalet og lodder disse til en hun-jack plugg. Husker ikke helt hvilke kabler det er, men første nummerene som poppet opp i hodet mitt er 3 og 5. tror det er den grønne og svarte. svart er nok jord, og to av kablene fører samme signalet, men med motsatt spenning.

kan det være fornuftig å sette noe isolerende over loddinga, type elektriker tape eller krimpehette.
      Nødvendig verktøy: Leatherman (fikser alt), loddetang, loddetind (flussmiddel hvis det ikke er i loddetindet) og en hun jackplugg. Også greit med multimeter.

NB NB NB NB NB NB!!
      Disse signal kablene er noen av de dyreste kablene, så en bør derfor ikke hive seg over jobben hvis en ikke vet hva en gjør, eller en ikke får lov (type veldig få av disse kablene i bruket)

Gi jobben til en tekniker type samband (sysing), eller lagfører replag samband etc.

Dette gir i alle fall oss nok signal styrke til å putte det inn i en pc for å streame signalet (en helt annen historie), men jeg vil tro det også funker med noen små høytalere. Bruker signal porten til høytaler og ikke håndsett, da jeg mener å huske at denne gir høyere signalstyrke, og bruk håndsett til å prate over for å oppnå duplex!

D.I.Y er alt jeg har å si

HOI!
      QTRF - Quick Technical Reaction Force

Kommentér

Høytalersett finnes.. og vi hadde gode erfaringer under siste øvelse nå i mai med settet.
        Vi har også etterlyst dette siden oppstart med MRR og det viser vel nok en gang at TTT...
        ....

Kommentér

Jeg har ikke lyst til å sprette opp kabelen til håndsettet. (Er vel egentlig redselen for hva G-6 vil gjøre med meg hvis han finner ut hvem synderen er, som stopper meg)

Under CR 07 snakket jeg med en samb kar fra vestlandet (seksjons sjef samb) Han fortalte at de hadde teipet fast en mic på høytalerdelen av håndsettet. Mic'n var igjen koblet til en pc høytaler med forsterker.

Det hørtes enkelt ut men jeg skjønner ikke hvordan man får liv i microfonen. Pc høytalerene trenger jo et signal å forsterke.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
          Working...
          X