Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Alternativ til kontorkasse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hvlt
    replied
    Sv: Alternativ til kontorkasse

Hvordan kan man føre et geværlag i felt uten å kjapt kunne starte en powerpoint-presentasjon?

Leave a comment:

• navara
    replied

Har du powerpoint i kontorkassa??

Leave a comment:

• yamaha
    replied

Nja, det er vel en vesentlig mangel: Powerpoint.

Leave a comment:

• aquila
    replied

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Ah! Da er det en sånn du trenger:

Egentlig: Ja, et par ekstra pcer med BMS og Word og sånt er vel det vi trenger.

Leave a comment:

• Rittmester
    replied

Opprinnelig skrevet av aquila Vis post
    Det er den kassen jeg forsøker å erstatte.
    Ah! Da er det en sånn du trenger:

Leave a comment:

• aquila
    replied

Opprinnelig skrevet av onkel smerte Vis post
    Fant denne, om det kan være til hjelp?
    https://www.forsvarsbrukt.no/p-373-kontorkasse.aspx
    Det er den kassen jeg forsøker å erstatte.

Leave a comment:

• 93A
    replied

Opprinnelig skrevet av Kdo_Under Vis post
    Urutt, du burde ha latet som du husker det og skrevet det etter å ha sjekket på jobb.

Disse kassene har jeg brukt, problemet er at de er for tunge og uhåndterlige slik jeg ser det.
    Hadde ikke samvittighet til å være så bråkjekk

Når det gjelder vekt og sånt så er det i mine øyne mindre viktig hvis du allerede drasser på et 12,5 eller 14 kvm telt.

Leave a comment:

• 93A
    replied

Du har ikke tilfeldigvis nummer i hodet eller noe?
    Send meg mailadr din på pm så sender jeg deg en pdf på det du trenger.

Leave a comment:

• Kdo_Under
    replied

Opprinnelig skrevet av 93A Vis post
    Jo jøss!
    Det er 5115-25-1234-5678

Neida. Tuller litt. Det må jeg sjekke opp. Jeg er nerd, men ingen kan beskylde meg for å fotografisk hukommelse.
    Urutt, du burde ha latet som du husker det og skrevet det etter å ha sjekket på jobb.

Disse kassene har jeg brukt, problemet er at de er for tunge og uhåndterlige slik jeg ser det.

Leave a comment:

• hvlt
    replied

Det er visst umulig å laste opp bilder lenger til forumet.

Leave a comment:

• onkel smerte
    replied

Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
    Den ligner litt, men er ikke helt lik den vi hadde i TBK-KO:

[ATTACH=CONFIG]7722[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]7723[/ATTACH]
    fikk bare opp denne

Ugyldig Vedlegg spesifisert. Hvis du fulgte en gyldig link, vennligst gi beskjed til webmaster

Leave a comment:

• hvlt
    replied

Opprinnelig skrevet av onkel smerte Vis post
    Den ligner litt, men er ikke helt lik den vi hadde i TBK-KO:

Leave a comment:

• onkel smerte
    replied

Leave a comment:

• 93A
    replied

Jo jøss!
    Det er 5115-25-1234-5678

Neida. Tuller litt. Det må jeg sjekke opp. Jeg er nerd, men ingen kan beskylde meg for å fotografisk hukommelse.

Leave a comment:

• aquila
    replied

De kommer i satser på 2 kasser med en opphengsbøyle. Dette er niin materiell så det bør være lett å søke opp beholdning i SAP på disse.
    Du har ikke tilfeldigvis nummer i hodet eller noe?

Leave a comment:

• 93A
    replied

De kommer i satser på 2 kasser med en opphengsbøyle. Dette er niin materiell så det bør være lett å søke opp beholdning i SAP på disse.

Leave a comment:

• aquila
    replied

Nå har faktisk forsvaret materiell som er beregnet til bruk i ko-telt. Dere får ikke kloen i en kontorkasse som avbildet? De ble levert som endel av kommandoplassprosjektet som tok frem 12,5kvm telt med tilbehør på 80 tallet.

I skuffen er det plass til papirer og annet lurt og med lys, korktavle og plass til papirer under pleksiplaten så er disse meget allsidig i bruk.
    [ATTACH]7721[/ATTACH]
    Hmm, ikke per i dag. Men da har vi noe å spørre etter, for det finnes sikkert noe på et eller annet lager. Takk. Dette var omtrent det jeg så for meg.

Skal ikke se bort fra at vi har materiell som ble til overs i hæren etter dette kommandoplassprosjektet. Men hæren er jo krympet litt siden 80-tallet, så mulig det finnes noe overskudd vi kan få kloa i.

Leave a comment:

• 93A
    replied

Mye er digitalt, men verken jeg eller mange av mottakerne kan stole på å ha tilgang til EDB-maskin. Så må ha mitt fagfelts greier analogt. Det er ikke all verdens ting jeg trenger, men jeg trenger også arbeidsplass i og med at vi jevnlig setter opp KO i et telt (av typen hvlt: sikkert brukte i ungdommen). Området har tilgang på 2 kontorkasser tror jeg. Men de er veldig skreddersydd til driften av OPS. Jeg trenger færre ulike skjema (klarer meg egentlig fint med plass til skjema mappa som jeg alt har), men mer plass til et par andre ting. Så litt mer tilpasningsdyktig løsning og veier mindre. Og helst en låsbar skuff, men det kan løses med en enkel hengelås. Vurderer egentlig å bare modifisere en vanlig kontorkasse, kan bytte en rekke av skjemahyllene med plass til ledninger etc til utstyret med mer. Men dagens kasse er uhensiktsmessig tung, men likevel er det feks ikke noen naturlig plass til kart.
    Nå har faktisk forsvaret materiell som er beregnet til bruk i ko-telt. Dere får ikke kloen i en kontorkasse som avbildet? De ble levert som endel av kommandoplassprosjektet som tok frem 12,5kvm telt med tilbehør på 80 tallet.

I skuffen er det plass til papirer og annet lurt og med lys, korktavle og plass til papirer under pleksiplaten så er disse meget allsidig i bruk.
    samb036.jpg

Leave a comment:

• Kdo_Under
    replied

Bytt finerplater med plexiglass. Gjerne dobbelt så man kan klemme ting imellom å doble med tusj og fargestift-blyant.

Leave a comment:

• Signal_m
    replied

Den der bør heller ikke være helt umulig for fingernemme KO-rotter å kopiere? Litt finerplate, en gammel teltduk og en symaskin så er en langt på vei!

Leave a comment:

• navara
    replied

Jeg har titta litt på denne versjonen.
    https://www.hammerslaget.no/produkt/...rt-60-x-120cm/

Leave a comment:

• gringo
    replied

Her er en treversjon, brukt av tyskere under Ardenneroffensiven i 1944. Brettene er utstilt på det Belgiske Ardenner-museet i landsbyen La Gleize. Utenfor museet står det forøvrig en Tiger 2 som har stått der på samme stedet siden den stanset der i 1944.
    Attached Files

Leave a comment:

• Lille Arne
    replied

Hvis du foretrekker å kaste $$$ på problemet, så har disse mye fint: https://battleboard.us/pages/about

Jeg skal innrømme at jeg har siklet på et system herfra, men ikke greid å rettferdiggjøre prisen for noe jeg bruker maks 2-3 uker i året. Kan jo være inspirasjon for den fingernemme.

Leave a comment:

• aquila
    replied

Opprinnelig skrevet av Lille Arne Vis post
    Her er en luring som har laget flyttbar kartvegg/bord sjøl:

http://companyleader.themilitarylead...e-a-map-board/
    Denne var utrolig enkel og samtidig genial!

Leave a comment:

• Lille Arne
    replied

Her er en luring som har laget flyttbar kartvegg/bord sjøl:

http://companyleader.themilitarylead...e-a-map-board/

Leave a comment:

• aquila
    replied

Kanskje er egentlig enkleste løsning en zarges kasse (eller tilsvarende standard oppbevaringskasse) + et vanlig campingbord.

Leave a comment:

• aquila
    replied

Opprinnelig skrevet av Lille Arne Vis post
    Pelican har en serie med flyttbare kontorer. De er ikke så mye lettere riktignok. http://www.pelican.com/us/en/product.../mobile-office

Zarges har en moderne kontorkasse: https://www.zarges.com/en/products/k...ipment-package

Tipper disse er ganske dyre...

Hvor mye papir og stæsj har du bruk for? Jeg er muligens priviligert og lever i en verden hvor de fleste skjema og maler er digitale, og får med meg "kontoret" i en vanlig PC-veske. Pult/skrivebord finnes som regel å snylte på stedet i en eller annen form.
    Mye er digitalt, men verken jeg eller mange av mottakerne kan stole på å ha tilgang til EDB-maskin. Så må ha mitt fagfelts greier analogt. Det er ikke all verdens ting jeg trenger, men jeg trenger også arbeidsplass i og med at vi jevnlig setter opp KO i et telt (av typen hvlt: sikkert brukte i ungdommen). Området har tilgang på 2 kontorkasser tror jeg. Men de er veldig skreddersydd til driften av OPS. Jeg trenger færre ulike skjema (klarer meg egentlig fint med plass til skjema mappa som jeg alt har), men mer plass til et par andre ting. Så litt mer tilpasningsdyktig løsning og veier mindre. Og helst en låsbar skuff, men det kan løses med en enkel hengelås. Vurderer egentlig å bare modifisere en vanlig kontorkasse, kan bytte en rekke av skjemahyllene med plass til ledninger etc til utstyret med mer. Men dagens kasse er uhensiktsmessig tung, men likevel er det feks ikke noen naturlig plass til kart.

Leave a comment:

• 93A
    replied

En zarges på 80x60x60 fylt til randen bøker, permer, PCer, strømforsyninger og annet skrot kan fort veie 50-60 kg. Har også sett avdelinger fylle disse med BET paneler til MRR. De veide ikke et gram under 100 kg og var lite praktisk å flytte etter håndtakene for å si det mildt.

Leave a comment:

• LVGRP99
    replied

Opprinnelig skrevet av Einherjar Vis post
    Om man dumper alle laptoper, strømforsyninger og papirbasert dokumentasjon etc i en schwæær zarges får man utfordringer. I dette tilfellet var det interessant å se staben forsøke å flytte kassa.
    Falt bunnen ut av den? Eller var staben for veike??

Digital meldingsblankett (som kan fylles ut på PC og enten printes ut for overlevering til faglinje, eller sendes dit over internt nettverk, om mottaker har egen PC) har jeg ellers etterspurt flere ganger...

Men helt klart at man også må ha papir-blanketter (og "analoge belysningskilder") som backup når (ikke "hvis") strømmen forsvinner.

Leave a comment:

• 93A
    replied

Det er en grunn til at satslisten til en 3 i 1 konteiner er på 14 sider, inkl zargeser til oppbevaring av bærbare PCer, strømforsyninger, osv.

Leave a comment:

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
Working...
X