Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Plassering av LFR lomme på utrustning.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Plassering av LFR lomme på utrustning.

Hei. Prøvd å google litt etter plassering av radiolomme på utrustningen. Jeg kommer til å sitte opp på bil en del så bak på ryggen vil jeg ikke ha den. Vet om et par stk. Som har radioen øverst på rygg og prøvd ut dette selv, men syntes det var ubehagelig og unngår helst ting på rygg, samt at jeg ikke får administrert LFR'n uten makker.
    Så med det har jeg kommet til at jeg må ha den på fremsiden av utrustningen.

I front har jeg plass til 4 lommer med 2 molle webbinger. Har 3x2 magasinlommer og 1 LFR lomme.
    Har prøvd å ha den på høyre side, men jeg er høyrehendt så er det ikke noe serlig når jeg skal skyte.
    Har den plassert på venstre side nå, men føler jeg ofrer tilgjengelighet på en magasinlomme særlig når jeg ligger, da den er helt på motsatt side å jeg må rulle meg lavtliggende mot høyre for å nå de.

Noen som har tips og erfaringer rundt dette?

Opprinnelig skrevet av 4papa Vis post
    Hei. Prøvd å google litt etter plassering av radiolomme på utrustningen. Jeg kommer til å sitte opp på bil en del så bak på ryggen vil jeg ikke ha den. Vet om et par stk. Som har radioen øverst på rygg og prøvd ut dette selv, men syntes det var ubehagelig og unngår helst ting på rygg, samt at jeg ikke får administrert LFR'n uten makker.
    Så med det har jeg kommet til at jeg må ha den på fremsiden av utrustningen.

I front har jeg plass til 4 lommer med 2 molle webbinger. Har 3x2 magasinlommer og 1 LFR lomme.
    Har prøvd å ha den på høyre side, men jeg er høyrehendt så er det ikke noe serlig når jeg skal skyte.
    Har den plassert på venstre side nå, men føler jeg ofrer tilgjengelighet på en magasinlomme særlig når jeg ligger, da den er helt på motsatt side å jeg må rulle meg lavtliggende mot høyre for å nå de.

Noen som har tips og erfaringer rundt dette?
    Har selv pleid å ha den på høyre side av bryste/skulder burde prøve det. Bruke en av de borrelås stroppene til og "bøye" antenna litt bak.

Kommentér

http://www.lydrommet.no/produkter/tr...abel-60-cm-bn/ + tape så kan du forlenge antenna og ha den på ryggen (gjerne motsatt side av apeøret). Da har du litt flere muligheter for plassering.
      Gjør det samme selv men har et ekstra , stivt skjøteledd (5cm) som gjør feste mot antenna lettere. Vet ikke hva dette heter.
      Har nå radioen helt på venstre side av vest (utlevert type) under/bak armen. Må ta den ut av veske for adm, men det føles som jeg må det uansett plassering. Kabling går inni vesten både til ptt på venstre side og antenne bak på høyre side. Har også festet den foran på høyre side (det du nevnte det ble knot) med samme rig.

Kommentér

Jeg har gjort det enkelt for meg selv, og stapper den inn i stridsvestens venstre frontlomme, og trekker antenna ut gjennom en av åpningene. Da er den lett å komme til også, samtidig som det ikke er enda en lomme som henger og dingler på vesten. Jeg går mye med stridssekk/inn og ut av MB og har funnetr ut at det er mest praktisk. Det stiller seg annerledes med plate-carrier.
        Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Kommentér

Du må se på viktigheten av tilgang på LFRen opp mot behovet for hurtig tilgang til magasiner. Hvis du er i en lederstilling, så mener jeg at radioen din er et viktigere verktøy enn riflen din, og burde ha pri på en god plassering på kroppen din. Jada, det er noe drit med ledninger, antenner og slikt piss, men det må med.

Iom at du har 8 kolonner med molle, så ville jeg hatt (fra venstre) magasinlomme, radio, mag, mag. Med antakelse om at du har M07, så vil du da kunne stappe antennen gjennom venstre skulder for å få denne flat, selv om den ikke er plassert helt på kanten. Du har også tilgang på 2 magasiner i en "optimal" plassering.
          - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
          Working...
          X