Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hørselvern med mikrofon på standplass og i felt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hørselvern med mikrofon på standplass og i felt

Jeg har akkurat gått til innkjøp av Supreme Pro-X "MSA Sordin" til bruk på leirduebane og jakt.
    Disse hørselvernene har innebygde mikrofoner som fanger opp og forsterker svak lyd samt filtrer bort/demer lyd som kan være skadelig. Det er også mulig å si "hvor" lyden kommer fra. Er også inngang for mobil/samband. Tenker da å bruke disse hørselvernene hvis jeg kommer med i HV-I.

Slik jeg forsto det på reklamen er dette hørselvernene NATO bruker. Stemmer dette?

Så også en episode på Nat Geo om Green Berrets der de så ut som de brukte noe ala slike hørselvern.

Er det noen som har erfaring med å bruke slike på øvelse eller Int ops? I forhold til hjelm og eventuelt annet utstyr.

Eventuelle hva annet brukere dere?

Har søkt på forumet og funnet følgende tråder:
    viewtopic.php?f=1&t=9102&hilit=h%C3%B8rselvern
    http://www.milforum.net/forum/viewtopic ... ialstyrker (eldre tråd)

Re: Hørselvern med mikrofon på standplass og i felt

Jo det er dritbra på øvelse. Kople hele greiene til sambandet også, så hører du alt klokkeklart. Hodebøyla er litt tykk for å bruke under hjelm, og der fungerer peltor sine bedre. Det kan også bli litt slitsomt i lengden i østen, men alltid kjekt når du nærmer deg områder med høyere IED trussel og andre ting.

Kommentér

Re: Hørselvern med mikrofon på standplass og i felt

jeg tok av "tøyet" rundt bøyla og da gikk det forsåvidt greit.

Det kostet penger med er av den formening av at hørsla kan ikke verdsettes godt nok.

Håper virkelig jeg kan få brukt de litt i felt også etterhvert.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
      Working...
      X