Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan identifisere disse for meg? :)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som kan identifisere disse for meg? :)

Har endel medaljer etter at min far var i Soviet en tur eller to for mange år tilbake og lurer på om noen kan være behjelpelig med å identifisere de eller peke meg i rettning av noen som kan?

Har prøvd å kontakte de som står bak denne siden, men et svar har sålangt latt vente på seg.
    http://soviet-awards.com

Re: Noen som kan identifisere disse for meg?

Øverste bilde, helt til venstre sett herfra - luemerke, ikke medalje.

Rett over senter av bildet ligger to identiske, det er helt av Sovjetunionen. Gir du meg ei uke på ØUA skal jeg ta resten av mølja.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Spør gutta på samlerforumet.net og du har svaret før sola står opp i morra...
      Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

Kommentér

Det luemerket jeg nevnte er også avbilda litt nærmere i nest nederste foto på venstresia, og er marinens menig-merke (NCO) for båtluer.

Som nevnt er da de to røde stjernene med Lenin på Helt av Sovjetunionen men resten ser jeg ikke at jeg har tid til å hale iland for deg sånn umiddelbart ;-D

Kommentér

Har prøvd å kontakte de som står bak denne siden, men et svar har sålangt latt vente på seg.
          Jeg tror ikke du får svar fra fordi du kan finne mye av informasjonen her selv hvis du gidder: http://soviet-awards.com/orders11.htm#order14

Det er noen fine medaljer blant de sakene du har, i tillegg til litt "krims-krams".

"Helt av Sovjetunionen" som en har nevnt ovenfor kan jeg ikke finne blant det du har...

Kommentér

Stemmer, det var jaggu ikke Helt av Sovjetunionen - ikke engang Leninordenen...

Vi hadde ikke wiki-I'm so cool I can post anything undebated-pedia i min tid, men noe må da kunne finnes her :

http://en.wikipedia.org/wiki/Badges_and ... viet_Union
            http://en.wikipedia.org/wiki/Awards_and ... viet_Union

Enjoy!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Auke;294698@warrelics.eu
              You've got some nice awards there! You've got two Orders of the Red Star (#10485 and #2931128; the first is a rare and valuable spring 1940 award, the second probably a long service award from 1950). The bar with two awards holds an Order of the Red Banner (probably long service from 1955/1956) and a Combat Merits Medal (long service from 1944). The Red Banner, late Red Star en Combat Merits Medal could have been a set (for 10, 15, and 20 years of service).

The other awards are some pins and badges and minor medals (Lenin Centeniary Medal, 2 x Medal for the Victory over Germany, Medal for Valiant Labor in the Great Patriotic War, Medal for 30 Years of Soviet Army and Navy, 2 x Jubilee Medal for 20 Years of Victory, Jubilee Medal for 30 Years of Victory, and Jubilee Medals for 50 and 60 Years of Armed Forces). Please keep me in mind if you intend to sell the early Red Star! cool militaria
              Fikk et relativt utfyllende svar på warrelics.eu sitt forum.

Problemet mitt er ikke nødvendigvis å kun identifisere de, men altså å finne ut av hvilke versjoner det er snakk om av hver enkelt medalje. Men ja, jeg sitter å studerer sidene som er tilgjengelig om emnet så kommer jeg meg nok nærmere definitive svar etterhvert

Kommentér

Sv: Noen som kan identifisere disse for meg?

Ok,Disse så vidt jeg vet er,delgtagermedaljer fra den store patroitiske krig 41-45(som vi kaller 2 verdenskrig)
                Den ene som står 1918-45 etter all sannsynlighet tilhørte en kommisar,da ble krigsinnsatsen tilbakedatert til den den russiske intervensjonen av vestmaktene(da USA invaderte Sibir slutten og etter 1 verdnskrig
                Attached Files

Kommentér

Click image for larger version

Name:	IMG_0873.jpg
Views:	1
Size:	244,7 KB
ID:	869832

Her er det litt hummer og kanari,noen Store patriotiske fedrelandskrigs medaljier(2 VKrig)
                  Noen nyere politiske dekorasjoner så vidt jeg kan se,parti pins for jakkeslag ..usikker på datering

Kommentér

Medaljen det står 1918-1948 på er en jubileumsmedalje i anledning 30-årsjubileet for etableringen av den sovjetiske hæren og flåten. Jeg har aldri hørt noe om sånn tilbakedatering.
                    "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
                    - Dmitrij Boltenkov

Kommentér

Takk for rettelsen,jeg hendvendte meg til en miltærhistoriker jeg kjenner,men skulle presisert det var beste gjetning..takk

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                      Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                      Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Informasjon: Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Forsvaret tilbyr flere utdannelsesretninger som alle fører frem til en bachelor, og gir rett til yrkestilsetting som offiser.

For tiden dreier det seg om disse:

- Militær logistikk
                      - Marineingeniør maskin
                      - Marineingeniør elektro
                      - Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data
                      -...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                      Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                      NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                      Working...
                      X