Støtt Milforum på Vipps #587 879

Effektivisering av Forsvaret

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • leserbrukernavn
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    Det store paradokset er jo at de som styrer pengesekken (politikere) og som bestemmer lover og regler, på den ene siden ønsker at vi skal ha et forsvar, noe som innebærer utdanning, opplæring og trening i bruk av ulike våpen, men de stoler samtidig ikke mer på fol...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • Takkatt
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    Interessante spørsmål Rittmester:.
    Jeg tok en rask titt på antall ansatte i forsvaret de siste 20 årene. Det er ikke store endringer.

    Effektiviseringen i forsvaret har stort sett bestått i å ikke fornye materiell til en stort mob.fors...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • leserbrukernavn
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    Kanskje ting kunne forenkles til noe så enkelt som "hvilke oppdrag skal forsvaret løse, når, hvor og hvordan, og hva koster det?"?

    Noen bør trekke de store linjene først, og så kan vi diskutere detaljer som om hvem som skal levere utstyret til forsvaret, og hvem ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • Rittmester
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    MEN, på generell basis, hva legger man egentlig i 'effektivisering' når man sier at Forsvaret skal effektivisere for 40 milliarder over et antall år? Jeg kan skjønne at man i en bedrift kan måle omsetning og bunnlinje, og si at man har effektivisert 10% om man red...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • Rittmester
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    Enig med det siste - så lenge Forsvaret beholder bestillingskompetanse, dvs noen med nok kunnskaper til å stille de riktige kravene og stille kritiske spørsmål til leverandørene. Når det gjelder størrelsen på FFI skal jeg være mer forsiktig med å mene noe - de pro...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • 88charlie
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    Jeg mener vi fint må kunne redusere FFI eller fjerne kostnaden fra forsvarets budsjett. Det er nå en gang sånn at hva staten uansett må betale dessverre ikke teller når man bare vurderer 1 etat.
    hvlt: hadde et glimrende innlegg om alt det ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • 4312
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    FFI var nevnt i tråden om landmaktsstudie, jeg tenker at FFI er vår kompetanse som kan skille mellom bra og dårlig materiell og tanker. Jeg tror forsvaret blir bombardert av selgere som vill selge oss framtidens duppeditter. FFI skal se framover og forsvare lever ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • Znuddel
    replied
    Sv: Effektivisering av Forsvaret

    Det enkle svaret er vel Forsvarsbygg.

    Sent fra min E5603 via Tapatalk...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Leave a comment:


  • Rittmester
    started a topic Effektivisering av Forsvaret

    Effektivisering av Forsvaret

    Som et spin-off fra tråden om Landmaktutredningen og etter forslag fra Lille Arne: opprettes det en egen tråd for å diskutere innsparings- og effektiviseringspotensialet i Forsvaret. Hvor er det fornu...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

Googleannonse

Collapse

Forumstruktur

Collapse

Working...