Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fokus: OMT (Ordning for militært personell)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uten noen form for vitenskapelig metode, kun basert på superenkel forskning, så fallet folk av i bolker. (altså mitt eget kull fra KS)

Første bolk er etter endt plikttjeneste som troppsjef. (passet ikke inn i rollen/mistrives med ansvaret, ønsket kun tickoff lederutdanning /ledererfaring før karriereskifte)

Neste er rundt kompanisjef sjiktet. Enten fordi man ikke når opp i konkurransen eller fordi man hopper av etter å ha fått avdelingssjefstjeneste. Det er mange fra mitt kull på KS som har gjort akkurat dette. De har enten fått sivile jobber i forsvarsindustrien, E-tjenesten eller helt andre bransjer.

Nå faller folk litt mer av i jevne drypp. Konkurranse om plasser på stabsskole og bataljonssjefstjeneste tvinger frem noe mens andre har kommet opp på nivået hvor man forstår hvordan alt henger sammen og blir desillusjonert og forlater forsvaret.

Endel merker også presset ift intops, pendling og stadige nye tjenestesteder og tar en beslutning for å berge familien.

Når offiserene er på gruppe en nivå(oberst) så tegner det seg fort hvem som er på stigen for generalmajor og hvem som har nådd nivået sitt. De faller ofte av til lederstillinger i andre etater som DSB, sivilforsvaret osvy eller i sivile bedrifter, også her forsvarsindustrien.

Dette er mine observasjoner og trenger ikke være likt for hele gruppen eller for de andre forsvarsgrenene.
    Svolten og tyst, samband fyst

Kommentér

Donasjoner

Collapse
    Working...
    X