Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

TU Forsvar: Håndvåpen i Forsvaret

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• TU Forsvar: Håndvåpen i Forsvaret

Utstyr i Forsvaret: – Nå er det snart bare en og annen signalpistol vi ikke har skiftet ut

Les mer...
    Last edited by Rittmester; DTG 221155 Aug 19, . Begrunnelse: Forenklet trådtittel

Sv: TU Forsvar: Utstyr i Forsvaret: – Nå er det snart bare en og annen signalpistol vi ikke har skiftet ut

For så vidt ikke noe nytt dersom man har fulgt med på fagforum S-4 på Milforum, men jeg synes artikkelen i TU gir en grei oversikt over norske håndvåpeninnkjøp de siste årene. De kunne etter min mening dog også tatt seg bryet med å nevne pistoler, og omtale maskinpistoler mer enn bare å nevne dem i forbifarten, slik at oversikten hadde blitt mer komplett.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Sv: TU Forsvar: Håndvåpen i Forsvaret

Som troppass i NORBATT i 1978 var jeg utstyrt med Walther 27 mm signalpistol med tysk ørn og hakekors. Er de i bruk stadig? Hvis de stadig fungerer godt (mekanisk enkle saker), er det ingen grunn til å bytte dem ut.
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

De er i bruk i HV i det minste. Gulle gode ennå

Kommentér

Jeg mener de vi hadde, hadde noen stygge merker, sannsynligvis der noen hadde slipt vekk hakekorsene.
          Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

De var fortsatt med på lasset i hæren i ISAF i 2007 i hvertfall. Med ørn og hakekors og det hele

Kommentér

De funker fortsatt, de.
              Dona Ferrea

Kommentér

Vi hadde dem i bruk i 2.bn i 2010

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                Working...
                X