Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvilke camel back til NFM Bear stridsvest?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilke camel back til NFM Bear stridsvest?

Noen som vet hvilke type/størrelse camel back som passer i lomma på en NFM bear vest?

Sent fra min HTC U Ultra via Tapatalk

Sv: Hvilke camel back til NFM Bear stridsvest?

Gammel type Camelbak og liknende på inntil 3 liter.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
      Gammel type Camelbak og liknende på inntil 3 liter.
      Har du link på noen eksempler?

Kommentér

Korken skal være liten, som passer i hullet i vesten. Ny type er den som det selges mest av, den har stor kork, og vil ikke passe i vesten di.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
        Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Tiller Vis post
          Har du link på noen eksempler?

https://www.norsegear.no/camelbak-mg...ervoir-na.html
          Den tror jeg passer.

Men, i og med at de er crap, så ville jeg heller kjøpt en nyere løsning som jeg hadde montert utenpå vesten. De gamle har en tendens til å muggne og lekke, så da er det absolutt ikke noe en vil ha fast i vesten.

Kommentér

Ser jeg har Source i min (står made in Israel på den). Husker ikke modell, men den har splitt-åpning av blæra på toppen.
            Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Takker for tips. Hadde en rabatt kode liggende på der de solgte den camel back posen, så da prøver jeg ut den.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
                https://www.norsegear.no/camelbak-mg...ervoir-na.html
                Den tror jeg passer.

Men, i og med at de er crap, så ville jeg heller kjøpt en nyere løsning som jeg hadde montert utenpå vesten. De gamle har en tendens til å muggne og lekke, så da er det absolutt ikke noe en vil ha fast i vesten.
                Ingen vannbeholder har en tendens til å mugne:
                Dersom brukeren følger bestemmelsene angående kloring, de står beskrevet i UD 2-1. (Punktet ble forøvrig skrevet i samråd med G4-er og S4-er i Hæren som mente at punktet er gjennomførbart for samtlige hæravdelinger)
                Punkt 1 er kloret vann.
                Punkt 2 er vask av drikkevannsbeholder, om det er feltflaske eller camelbak. (Til info: Dersom en Camelbak leveres ut fra militært depot, så skal der følge med reiseutstyr, dvs børste)
                Punkt 3 er tørking/lufting av vannbeholdere. Selv om en klorer en vannbeholder så vil vannet etterhvert utvikle mikroorganismer som på sikt gir gode forhold for bakterier/virus.

I gamle dager sa de at vann på øvelse skulle smake klor. Militært vann skal inneholde klor, klor er ikke farlig å drikke, men vannen kommer ikke til å smake/lukte klor før det blir aktivert; klor dreper bakterier og virus, men ikke mikrober. (Og i den sammenheng avgir det den karakteristiske bassengsmaken)

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
                Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Nei, det er selvsagt ikke vannbeholderen i seg selv som mugner, men vannet. Om du googler mugg og camelbak så får du opp masse treff (inkludert her på siden), og de fleste av oss som har brukt camelbak har sikkert sett (og smakt) mugg i flere av de. Ja, det er brukerfeil. Ja, det kan unngås. Men om en stapper en camelbak ned i en gammal BEAR vest, så blir den helt sikkert sittende der i lang tid, uten skikkelig vedlikehold- ergo det kommer til å danne seg mugg.

Jeg tror også at de fleste i HV stort sett bare drikker fra godkjente tappesteder og ikke driver å klorer vannet sitt.

Kommentér

JEg ville gått for en av disse...https://www.aquamira.com/product/gei...ngine-3-liter/
                    mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

Jeg har den «vanlige» camelbak’en fra før, og med litegrann kjærlighet fra loddebolten og en ny strikk rundt hullet passer den finfint

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                      Working...
                      X