Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av aktivt hørselsvern ønskes

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Anbefaling av aktivt hørselsvern ønskes

Tenkte å gå til innkjøp av aktive hørselsvern av god kvalitet, som i seg selv ikke er en komplisert oppgave, men da jeg muligens strekker meg til et par tusen, ønsker jeg ikke å oppdage ulemper med utstyret i etterkant. Tenker da på kompabilitet med hjelm, ev. annet utstyr, samt det faktum at jeg ikke har særlig erfaring med aktivt hørselsvern (et ebay-kjøp for 500 som skuffet stort), og det kanskje er ulemper jeg ikke er klar over.

Ingen søketreff på hørselsvern her av en eller annen grunn.

Vil bare bli brukt i ordinær HV/ev. HVI, så strengt tatt unødvendig, men fikk prøvd et par på skytebanen en gang, og ble veldig begeistret.
    Så, passform med hjelm, ev. tilkoblingsmuligheter det er verdt å betale for, ulemper med aktivt osv osv. Nevn gjerne noen du er fornøyd med.

Takk for svar

"War is delightful to those who have had no experience of it. "

Holder du deg til Peltor (comtac/eller tilsvarende) eller MSA Sordin, så er du nok godt innafor med både funksjonalitet og muligheter til hjelmmontasje
    Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Kommentér

Peltor sporttac og et par arcrailadaptere,så er du i mål.
      Sporttac får du til en tusenlapp når det er kampanje på de.
      When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Glimrende! Takk for svar.

Kommentér

Har et par peltor comtac som jeg har benyttet aktivt i ca 15 år. Byttet de myke ringene som ligger an mot hodet en gang da de var sprukket, men byttet da til sånne svare av silikon. Veldig godt fornøyd, spesielt etter oppgraderingen med silikonputer. Dog ikke brukt montert på hjelm.
          Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Ulemper, ja kostnadene er en ulempe. Spesielt når du mister de. I tillegg er de nok bittelitt tyngre, men det tenker man ikke over. Et must for skytebaneledere, da det gir mye bedre situasjonsforståelse av hva som måtte foregå på skytebanen. I tillegg så forsterkes lyden opp, så du hører mer med slike enn uten. Driver man med skyting/jakt utenom HV så ville det ha kommet svært høyt opp på prioriteringslisten for meg.
            Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Utstyrskontroll.no har Earmor til 599,- for tiden.
              Vurderer et sett selv, men skulle gjerne hørt flere erfaringer med de. Peltor er jo bankers når det kommer til kvalitet.
              Bakdelen med vanlig Peltor Comtac er vel at de er litt for store for å gå inni Catohjelmen.
              Hvis du evt havner i I-styrken får du utlevert aktivt.

Kommentér

Jeg benytter Earmor fra utstyrskontroll.no. Disse fungerer bra og kvaliteten ser ut til å holde seg. Sammenlignet med f.eks. Peltor så er lydkvaliteten et lite knepp under disse, men likevel mer enn godkjent for min del.

Eneste jeg har å anmerke er at de etter min erfaring er mer følsomme for elektroniske forstyrrelser (som f.eks. mobiltelefon i lomma) enn alternativene.

Kommentér

Blir mest sannsynlig Peltor. Takk for svar

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                  Working...
                  X