Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Slutt på utlevering av våpen til medlemmer av NROF.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Slutt på utlevering av våpen til medlemmer av NROF.

Flyttet denne til åpent forum.

Var en snartur innom BTV i dag og der fikk jeg denne informasjonen som allerede var gjeldende.
    De som allerede har utlevert skulle inn-till videre få beholde våpnene, men ingen nye våpen skulle utleveres NROF medlemmer.
    Noen som har ytterligere informasjon om dette?
    MVH.
    XM177A2

Undertegnede har fått tilsvarende melding, men det er via kanaler her i sør. Intet hørt om emnet fra NROF.
    Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Mnja..
      Var på kontaktmøte med HV-03 forrige mandag og fikk samme melding.
      Begrunnelsen vi fikk var vel det at avtalen med HV om utlån av våpen går på AG3 og P80, altså spesifikke våpen.
      Nå som AG3 er på vei ut, lever til og med LS2020, vil man ikke låne ut flere rifler til enkeltmedlemmer.
      Når det gjelder P80 så stoppes utlån i påvente av ny avtale som forhåpentligvis er på plass til NROF LM2020.
      HK416 kommer inn i ny avtale, men i hvilken form vet jeg ikke.
      Bumpibump TM

Kommentér

Forklaringen på hvorfor ikke P-80 skulle utleveres var at dette våpenet kunne den enkelte selv kjøpe.
        Brevet sa også at HK ikke var aktuelt for utlevering ti NROF.
        MVH.
        XM177A2

Kommentér

Da er det noe sprik mellom andrehåndsinformasjonen jeg fikk og brevet du har fått referert fra. Jeg ble også informert om at det var kommet melding om at HV heller ikke lenger skal håndtere ammunisjonstildelingen til NROF. Alt skal gå direkte fra FLO.

Det jeg fikk vite er et faktum er i hvert fall at avtalen med HV er "lagt på is" i påvente av ny avtale som man håper er på plass til LM2020 i mai.
          Tanken er å inngå avtale med Forsvaret, og så ha underavtaler med de enkelte grener.
          Så da får vi vente til LM2020 eller mer konkret info fra sentralt hold.
          Bumpibump TM

Kommentér

Burde ikke NROF informert medlemmene om denne saken på nrof.no, våpen er vel en del av grunnlaget for NROF.
            MVH.
            XM177A2

Kommentér

Ja, det kan du si. Registrerer det har vært full utskifting i NROF med ny president og generalsekretær, og at de samtidig søker etter ny kommunikasjonsrådgiver. Dette som en mulig forklaring. Her er det forresten fortsatt muligheter for å søke på stillingen som kommunikasjonsrådgiver da fristen er 30. november.
              https://www.nrof.no/nrof-soker-kommunikasjonsansvarlig/

Ser samtidig at sekreteriatet består av seks personer, hvorav to på deltid. Håper på at det ikke er parkinsons lov https://no.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lov som gjør seg gjeldende i forbundet, men at vi som medlemmer får mer ut av det, men er desverre ikke så sikker.

Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Donasjoner

Collapse
              Working...
              X