Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Instruksjonsvideo: M/77 og bruk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har ikke dette vært et problem med M/77 hele tiden siden den kom i produksjon (og som var et større problem tidligere da støvlene for det meste skulle ligge på mob-lagre i årevis før de skulle brukes), at sålematerialet svekkes med tiden, selv om de ikke blir brukt? Det var faktisk ikke noe problem med den tidligere M/66 som hadde en hardere såle (som var farlig glatt på glattisen).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Spitfire396 Vis post
      Jeg har satt dem godt inn med skokrem og satt inn sømmene med minkolje
      Og der mistenker jeg at den lille forskjellen ligger som gjør at du er fornøyd og jeg er misfornøyd. Jeg har kun vedlikeholdt med utlevert skokrem. Det kan være at Protex-støvlene har behov for noen andre midler for at læret skal tåle mer. Skal hente ut et nytt par til erstatning for de første (2 par utlevert) neste gang jeg er på depotet, og da teste med å sette inn støvlene med fett. Blir kanskje ikke den peneste pussen, men bør være i henhold til feltbruk.
      Ved kølle skal ondt fordrives!

Kommentér

Ad 90-modell alfa m77 som råtner i sålen er nok det lagring og tiden, ikke slitasje. Vi som jaget rundt i m77 på den tiden hadde ingen klager.
        "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Vi opplevde mye av dette for noen år siden. Støvler som ble hentet ut på depotet om morgenen var fullstendig ødelagte etter litt trasking i og ved garnison samme kveld. Noen påsto at det var feil ved en særskilt lot, men senere har det også skjedd andre årganger. Problemet skyldes visstnok at gummisålene er hygroskopiske og dermed ikke har godt av lagring i fuktig miljø. Personlig har jeg aldri opplevd dette, enda jeg har slitt ut bortimot ti par (kanskje nettopp derfor). Mitt eneste problem med M/77 oppigjennom har vært at "knekken" over tærne har presset på stortåa og dermed gjort enhver form for gange umulig. Med ett unntak forsvant dette når læret ble mykere. Oppsummert er herr Freddie Børre Freys feltstøvel det beste fottøyet jeg har satt mine bein i noen sinne.
          Supply or Die

Kommentér

Sv: Instruksjonsvideo: M/77 og bruk

Ble minnet på denne eksklusive Milforumvideoen fra september 2006 - "M77 Army training". Stemning

21.786 visninger. Sku sei!

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
            Working...
            X