Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Instruksjonsvideo: M/77 og bruk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Re: m 77

Opprinnelig skrevet av Chimo
    Må ein ha alfa m77, eller kan ein ha Verner sko?
    kjøpte nokre Verner støvler i høst, men er usikker om jeg får brukt dem eller ikke!
    Ettersom Verner også leverer eller har levert M77 til forsvaret skulle det være veldig rart om du ikke fikk brukt dem.
    "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
    - Dmitrij Boltenkov

Comment

m77

På armybutikken fikk jeg tips om å smøre inn med fett for deretter å la stå over natta, gå en tur, smør med fett igjen, la stå over natta, bruk, og deretter smøre med vanlig skosmurning.

Har søkt på forumet og på google, siden jeg vil ha best funksjon av mine m77, men har endt opp med veldig mange forklaringer og meninger på hvorfor fett ikke skal brukes, og hvorfor det skal brukes.
      Fant en boks med Kiwi Camp Dry Mink Oil, og har sett at mink oil blir nevnt et par ganger, kan jeg smøre dette på skoene i første omgang, for så å gå over til vanlig smørning?

Comment

Det fins en masse med ninja triks i hytt og gevær, noen mer effektive enn andre.
        Mitt råd er å bare ta støvlene i bruk i skog og mark med gode sokker.
        Børst og puss godt etter bruk. Over tid vil skoene bli bedre og bedre.
        Mink olje er primært brukt for å impregnere støvlene, og jeg tror ikke det vil ha noen fantastisk effekt ift innbrekking.
        En annen ting er at det gjerne er lurt å lære støvelen å kjenne før du begynner å behandle dem med ting og tang så du vet hvilket utgangspunkt du har.
        Blir støvlene (skikkelig) våte etter tur så skyll dem med lunkent vann for å få bort dritten.
        Etter en tids bruk kan det være greit å ta ut sålene og skylle disse også, av hygeniske årsaker.
        Aldri bråtørk støvlene med sterk varme. Blir læret varmere enn du kan ta på så sprekker det fort.
        Det sies at man skal ha ca 20 mil i M-77 før de er optimalt inngått, så du kommer lengre med trakking enn minkolje i den sammenheng.

Ut på tur, aldri sur. Og ikke minst, lykke til med nye støvler.
        Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

Comment

Opprinnelig skrevet av JevèrMann
          Det fins en masse med ninja triks i hytt og gevær, noen mer effektive enn andre.
          Mitt råd er å bare ta støvlene i bruk i skog og mark med gode sokker.
          Børst og puss godt etter bruk. Over tid vil skoene bli bedre og bedre.
          Mink olje er primært brukt for å impregnere støvlene, og jeg tror ikke det vil ha noen fantastisk effekt ift innbrekking.
          En annen ting er at det gjerne er lurt å lære støvelen å kjenne før du begynner å behandle dem med ting og tang så du vet hvilket utgangspunkt du har.
          Blir støvlene (skikkelig) våte etter tur så skyll dem med lunkent vann for å få bort dritten.
          Etter en tids bruk kan det være greit å ta ut sålene og skylle disse også, av hygeniske årsaker.
          Aldri bråtørk støvlene med sterk varme. Blir læret varmere enn du kan ta på så sprekker det fort.
          Det sies at man skal ha ca 20 mil i M-77 før de er optimalt inngått, så du kommer lengre med trakking enn minkolje i den sammenheng.

Ut på tur, aldri sur. Og ikke minst, lykke til med nye støvler.
          Okei, så du mener jeg burde bare hoppe inn i skoene å gå de inn slik de er rett fra butikken, uten å behandle de med noen form for middel først? Dama på armybutikken virket veldig sikker i sin sak da hun snakket om fett og smøring og hårføner osv... Men jeg er åpen for tips, lurer på hva som desidert gir best resultat.

Comment

Holder på å gå inn mine nå. Jeg begynte egentlig bare å pusse dem, ta på godt med skokrem og så rett og slett gå... Noe som er det eneste som funker. Ikke det at jeg er noen ekspert, dog

Comment

Opprinnelig skrevet av olamanj
              Men jeg er åpen for tips, lurer på hva som desidert gir best resultat.
              Gå 20 mil og puss godt etter bruk.

Comment

Hei, har hatt mine alfa m77 i et år nå. Har brukt de mye, og stelt pent med de, og jeg liker de. Men nå lekker de hvis jeg går i blødt terreng. De lekker i leddet på støvvelen, etter tærne liksom. Har prøvd å smøre med alt mulig, etter et par timer så detter dette av, og det starter å lekke igjen.
                Noe kjekke tips?

Utrolig bra video forresten, hehe la merke til hoe greiene jeg og, hehe.

Comment

Opprinnelig skrevet av Sigvi
                  Hei, har hatt mine alfa m77 i et år nå. Har brukt de mye, og stelt pent med de, og jeg liker de. Men nå lekker de hvis jeg går i blødt terreng. De lekker i leddet på støvvelen, etter tærne liksom. Har prøvd å smøre med alt mulig, etter et par timer så detter dette av, og det starter å lekke igjen.
                  Noe kjekke tips?

Utrolig bra video forresten, hehe la merke til hoe greiene jeg og, hehe.
                  Mine sprakk også på samme plassen. Jeg var, som du, desperat etter å redde godstøvlene, men det viste seg å være umulig. Som du selv sier så kan man fylle på med skokrem i sprekkene, men dette er middlertidig og ikke noe man kan stole på i felt. Jeg gav mine en hedersplass på hyllen og startet innbrekking av nytt par..
                  Om skaden hadde vært i sålen og ikke skinnet så kunne du testet ut "Shoegoo" eller Kiwi boot patch. Koster en hundrelapp for en stor tube, og dette stoffet er meget bra. Du kan kalle det flytende såle med "a million uses".

Comment

er ikke det noe en skomaker kan fikse for en 100lapp?

Comment

Noen som har erfaring med Sole innleggssåler i M77? Tenkte å kjøpe meg et par Sole Ultra for å ta ekstra vare på føttene, men vet ikke om det kan ha praktiske ulemper som f.eks. treg tørking?

Comment

Opprinnelig skrevet av lexmyr
                        Noen som har erfaring med Sole innleggssåler i M77? Tenkte å kjøpe meg et par Sole Ultra for å ta ekstra vare på føttene, men vet ikke om det kan ha praktiske ulemper som f.eks. treg tørking?
                        Rød Sole. Knallegodt. Tørk må du regne med hvis de blir våte, men de tørker fortere enn støvlene.
                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                          Rød Sole. Knallegodt. Tørk må du regne med hvis de blir våte, men de tørker fortere enn støvlene.
                          Enig, har investert i to par som er installert i mine to par M77 og har ikke angret en dag på den investeringen.
                          ....

Comment

Grete Waitz-såler anbefales også på det sterkeste. Har ikke prøvd Sole, så kan ikke sammenligne.

Comment

Syntes Sole sålene var dritt på vinteren. Ble du fuktig frøs de, og ble veldig stive. Følte også at det var mye kaldere når jeg brukte de på vinteren også.
                              In Hoq Signo Vinces

Comment

Mauken er en mørk og grusom plass som fryser deg ihjel innenfra og utsetter enkeltmannen for unådige pinsler.
                                Men sole sålene var helt grei... Fotposer med såler av liggeunderlag er ninja.

Comment

Opprinnelig skrevet av JevèrMann
                                  Mauken er en mørk og grusom plass som fryser deg ihjel innenfra og utsetter enkeltmannen for unådige pinsler.
                                  Men sole sålene var helt grei... Fotposer med såler av liggeunderlag er ninja.
                                  Neida idyllisk og trivelig der hehe

Comment

Opprinnelig skrevet av Griffen
                                    Syntes Sole sålene var dritt på vinteren. Ble du fuktig frøs de, og ble veldig stive. Følte også at det var mye kaldere når jeg brukte de på vinteren også.
                                    Enig. Når det er vinter bruker en de utleverte utmerkede sålene - rett vei !
                                    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Ingen kimsing av Mauken her. Hvor gutter blir til menn, og hvor man pisser F-34 og driter 40mm...

Comment

De er ikke menn om de driter 40mm. Må være 88 for at det skal være noe å skrive hjem om.

(Nei, jeg skal egentlig ikke snakke, jeg er selv like feltmessig operativ som en sjøldaua nakenhund.)
                                        Jeg vil bare få påpeke at jeg ikke er nazist, om nicket skulle lede noen til å tro det...

Comment

Dumt spørsmål, sikkert.

Når jeg schmører inn skoene med skokrem (type kiwi standard svart), lar dem stå i et døgn for at det skal trekke inn og børster av dagen etterpå, "flasser" størknet skokrem av når læret blir bøyd/beveget på selv etter at jeg har børstet av ganske mye. Er dette normalt eller gjør jeg noe feil?

En annen ting: Det finnes så mange forskjellige behandlingsmidler at for sko at jeg ikke vet helt hva som skal brukes til hva, når og hvor ofte. Det jeg har brukt til nå på mine ganske nye M77 er først en omgang med Kiwi Camp Dry Performance Fabric Protector på sprayboks, og etter det har jeg smørt på med Kiwi Shoe Polish nå og da.

Ser at det også finnes f.eks. Kiwi Beeswax, og Kiwi Mink Oil, hva er forskjellig mellom disse? Er det lurt å kombinere alle disse fire midlene, eller ødelegger de for hverandre?
                                          Står jo på ALT at det gjør læret mer slitesterkt, mykt, vannavstøtende og så videre, men står ikke noe om forskjellene.

Comment

Ingen som har pussa sko her før?

hehe..

Comment

Rød Sole er helt fantastisk. Bruker disse selv, går én til to mil hver natt.

Siden dette nærmer seg en M/77 tråd vil jeg gi litt ros til Alfa. Jeg fikk et problem med mine sivilt kjøpte M/77. Etter 1.5 år med hard bruk på asfalt og betong løsnet den ene sålen fra resten av skoen i fronten. Jeg forsøkte å lime dette selv med et produkt ment til dette problemet, men etter 1-2 mnd gikk det opp igjen.
                                              Jeg kontaktet Alfa om problemet og fikk dette til svar:
                                              Opprinnelig skrevet av Alfadama
                                              Takk for din mail og beklager problemet du har fått med dine Alfa
                                              Originale Militærstøvler.
                                              Jeg vil anbefale at du sender skoene inn til oss og send da med kopi
                                              av kvittering og kopi av denne mail slik at hun som tar imot skoene
                                              ser hva som er avtalt.

Da reklamasjonsfristen på sko er to år er det ikke være noe problem
                                              for deg å reklamere på disse støvlene, og ettersom vi ikke har
                                              mulighet for å reparere denne skaden må vi erstatte skoene for deg.
                                              (sålene på disse støvlene er av flytende PU masse som blir støpt på
                                              skoene, og denne såletypen klarer vi ikke å reparere på)
                                              Så nå venter jeg da på mine nye M/77 og "gleder meg stort" til å måtte gå de inn.
                                              ”Ingen vet hva man kan utrette, før man har prøvd”
                                              FTW-C

Comment

Har svart Sole selv, fungerer utmerket. Skulle gjerne sett at støtten under vristen var mer "massiv", sånn at den ikke viker unna så mye.

Mine M77 trengte faktisk ikke noe inngåing. Passet perfekt til min fot. Romslige og gode ved tærne og perfekt form rundt vrist/ankel. Har kun gått med svart Sole og de tjukkeste Ulvang-sokkene hittil.

Ellers synes jeg det er kjempegode støvler til sivilt friluftsbruk. Utrolig enkle og solide. Bare godt-gammelt kvalitetslær, sydd med kvalitetstråd på kvalitetssåle. Ikke noe high-tech greier, men desto mer holdbarhet i dette tilfellet. Enkel og gjennomført, et eksempel til etterfølgelse når det gjelder alt annet materiell

Comment

Opprinnelig skrevet av Kjes
                                                  Rød Sole er helt fantastisk. Bruker disse selv, går én til to mil hver natt.

Siden dette nærmer seg en M/77 tråd vil jeg gi litt ros til Alfa. Jeg fikk et problem med mine sivilt kjøpte M/77. Etter 1.5 år med hard bruk på asfalt og betong løsnet den ene sålen fra resten av skoen i fronten. Jeg forsøkte å lime dette selv med et produkt ment til dette problemet, men etter 1-2 mnd gikk det opp igjen.
                                                  Jeg kontaktet Alfa om problemet og fikk dette til svar:
                                                  Opprinnelig skrevet av Alfadama
                                                  Takk for din mail og beklager problemet du har fått med dine Alfa
                                                  Originale Militærstøvler.
                                                  Jeg vil anbefale at du sender skoene inn til oss og send da med kopi
                                                  av kvittering og kopi av denne mail slik at hun som tar imot skoene
                                                  ser hva som er avtalt.

Da reklamasjonsfristen på sko er to år er det ikke være noe problem
                                                  for deg å reklamere på disse støvlene, og ettersom vi ikke har
                                                  mulighet for å reparere denne skaden må vi erstatte skoene for deg.
                                                  (sålene på disse støvlene er av flytende PU masse som blir støpt på
                                                  skoene, og denne såletypen klarer vi ikke å reparere på)
                                                  Så nå venter jeg da på mine nye M/77 og "gleder meg stort" til å måtte gå de inn.
                                                  Skal bare følge opp denne raskt og gi en ekstra takk til Alfa, som sendte meg en av forsvarets støvler i stedet for den sivile versjonen. :-) Jeg kommer antagelig til å traske rundt med Alfa på bena resten av livet. ;-)
                                                  ”Ingen vet hva man kan utrette, før man har prøvd”
                                                  FTW-C

Comment

Finnes det en sivil versjon av M77? Hva er forskjellen?

Comment

Jeg har to problemer med mine nesten nye M77.

1. På venstre fot, nesten rett under ankelen "krøller" eller bulker skoen seg inn når jeg tråkker ned slik at det gnager noe sykt.

2. Den samme støvelen knirker når jeg går med den. Og da mener jeg ikke en liten knirkelyd, men en helt sinnsyk en.

Noen som har noen gode forslag til å løse problemene?

Comment

1. Gå dem inn. Høres ut som dem bare ikke er helt tilpasset. Vann + gåing gir deg nok den ønskede formen.

2. Mulig du har en glipp i sålen? Kommer hvertfall slik lyd i vanlige sko når sålen løsner fra selve skoen.
                                                        - Don't confuse enthusiasm with capability

Comment

Hva gjør man hvis det er glipp i sålen, og hvordan sjekker man om det er det?

Men jeg synes det høres mer ut som at det kommer fra læret, nesten som at lær gnis mot lær. Kan det kanskje komme av at læret fortsatt er litt stivt?

Comment

Hvis det er en glipp, bytt dem (eller klag til butikk). Har kun sett en slik glipp en gang, og det var på helt nye. Da kunne du se at det var en glipp, så det var ingen feilsøking.
                                                            Men hvis du heller vann i dem, så vil du vel se om det renner ut mye på et spesielt sted?

Hvis det kun er læret, så er det vel bare å gå i dem så slutter det nok av seg selv.
                                                            - Don't confuse enthusiasm with capability

Comment

et lite spm, bare!
                                                              Har Kiwi Shoe Polish som jeg smører med hver dag, men har også fått høre at sko _krem_ er bra?
                                                              Noe å anbefale? evt avkrefte. Og om det stemmer er det da skokrem og så polish eller omvendt?

-mgb

Comment

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              No content found
                                                              Show More

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                                              Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                                              Oppstillingsplassen
                                                              Tekniske driftsmeldinger
                                                              Tekniske driftsmeldinger.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 662
                                                              Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                                              8 662
                                                              Kunngjøringer fra ledelsen
                                                              Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                                              Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                                              Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                                              15 1.086
                                                              Kommentarer fra rekkene
                                                              Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 466
                                                              Nyeste innlegg: NYE BRUKERE - POST HER!
                                                              3 466
                                                              Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                                              S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                                              Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                                              Tråder: 2.453 Innlegg: 41.955
                                                              Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                                              2.453 41.955
                                                              Underforum:
                                                              Treningsdagbøker (11/1.130)
                                                              S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                                              Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                                              Tråder: 67 Innlegg: 2.917
                                                              67 2.917
                                                              Underforum:
                                                              S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                                              Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                                              Tråder: 30 Innlegg: 494
                                                              30 494
                                                              S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                                              Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 283
                                                              8 283
                                                              Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                                              S-2 1. Generelle nyheter.
                                                              Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                                              Tråder: 1.054 Innlegg: 33.847
                                                              1.054 33.847
                                                              S-2 2. Etterretning
                                                              Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                                              Tråder: 395 Innlegg: 28.355
                                                              Nyeste innlegg: Fokus: Mali
                                                              395 28.355
                                                              Znuddel
                                                              Fokus: Mali
                                                              av Znuddel
                                                              Underforum:
                                                              Tema: Russland (58/6.884)
                                                              Tema: Asia (102/4.214)
                                                              S-2 3. Sikkerhet
                                                              Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                                              Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                                              59 5.302
                                                              Underforum:
                                                              22.juli 2011 (32/4.562)
                                                              S-2 4. Nyhetsfeed
                                                              Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                                              Tråder: 212 Innlegg: 268
                                                              212 268
                                                              Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                                              S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                                              Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                                              Tråder: 2.549 Innlegg: 62.551
                                                              Nyeste innlegg: Tema: Luftforsvaret
                                                              2.549 62.551
                                                              Underforum:
                                                              Hæren (41/1.518)
                                                              Sjøforsvaret (36/1.959)
                                                              Luftforsvaret (62/1.286)
                                                              Heimevernet (564/17.509)
                                                              S-3 2. Totalforsvaret
                                                              Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                                              Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                                              Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                                              584 19.529
                                                              Underforum:
                                                              Politiet (235/12.996)
                                                              S-3 3. Ledelse
                                                              Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                                              Tråder: 9 Innlegg: 179
                                                              Nyeste innlegg:
                                                              9 179
                                                              Blåfugl
                                                              S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                                              Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                                              Tråder: 21 Innlegg: 2.271
                                                              Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                                              21 2.271
                                                              pioff
                                                              Den store PI-tråden
                                                              av pioff
                                                              Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                                              S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                                              Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                                              Tråder: 109 Innlegg: 10.285
                                                              109 10.285
                                                              S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                                              Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                                              Tråder: 65 Innlegg: 827
                                                              65 827
                                                              Underforum:
                                                              Landsystemer (28/624)
                                                              Sjøsystemer (4/5)
                                                              Luftsystemer (6/41)
                                                              INI-systemer (23/128)
                                                              Fagforum S-5: Planer & policy
                                                              S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                                              Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                                              Tråder: 93 Innlegg: 6.071
                                                              Nyeste innlegg: Strategier for en småstat
                                                              93 6.071
                                                              S-5 3. Militærhistorie
                                                              Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                                              Tråder: 411 Innlegg: 10.512
                                                              411 10.512
                                                              Underforum:
                                                              S-5 4. Veteranforum
                                                              Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                                              Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                                              Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                                              89 1.564
                                                              magskor
                                                              Team Rubicon.
                                                              av magskor
                                                              Fagforum S-6: Samband & IKT
                                                              S-6 1. Fagforum Samband
                                                              Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                                              Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                                              Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                                              119 1.706
                                                              Underforum:
                                                              01 Fagområder (16/297)
                                                              02 Felttriks (23/301)
                                                              S-6 2. Tekniske forum
                                                              Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                                              Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                                              170 3.017
                                                              Markedsplassen
                                                              Kjøp og salg
                                                              Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                                              Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                                              Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                                              537 2.182
                                                              Milforums testarena
                                                              Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 16
                                                              3 16
                                                              Bedriftspresentasjoner
                                                              Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                                              Tråder: 2 Innlegg: 2
                                                              2 2
                                                              Working...
                                                              X