Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Nye politijakker i 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nye politijakker i 2015

Fra Politiforum:

- Nå blir det nye jakker
    Politiets data- og materielltjeneste (PDMT) får nå i oppdrag å levere nye politijakker. Dermed går det mot slutten for den omstridte skinnjakka.

http://www.politiforum.no/no/nyheter...25-T2dzKYi.ips

Alle hjerter gleder seg.
    "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

Kommentér

Ja det er jo litt merkelig at selv MC-politiet har nylonjakker idag mens resten av gjenger går rundt med den dyrehuden enda. Burde vært motsatt spørru meg
      As you wish.

Kommentér

Siste kvartal 2015, ca. to år etter kunngjøringen. Mange i politiet som irriterer seg over lite operativ uniformeringen. Hundeførerdress og scooterjakka har blitt den nye yndlingskomboen til mange.

Kommentér

Hvordan ser scooterjakken ut?
          Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Blir spennende å se hva de kommer med når anbudet utlyses.
            It's not about surviving, it's about winning.

Kommentér

Er det Bergans sin politiutgave av allversjakker en ser stadig flere politimenn/kvinner går med i tjeneste i dag? Tenker da på den grå jakka med plass til patcher her og der og som likner mye på Norrøna sin gamle reccon i form og utseende.

Spør mest av ren nysgjerighet, men også fordi at jeg gjennom Norske Reddningshunder har muligheten til å kjøpe denne (Bergans Police tror jeg de kaller den), og jeg har sett at flere hundeførere i NRH bruker den og hørt fra mange at er veldig positive både med hensyn til slitestyrke, passform, det å holde drittværet ute osv.! Min Norrønna Reccon begynner å bli sliten etter mange treninger i drittvær og har blitt sær på dette med reimpregnering, og at jeg slipper å se ut som en HV-soldat er også med på å trekke opp lysten på å se seg om etter alternativer. Har selv brukt diverse produkter fra Bergans type Dermiax før, og de likte jeg godt!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
                Hvordan ser scooterjakken ut?
                Scooterjakken ser slik ut: 988821_546708445411478_1746249278_n.jpg

Bilde fra politiets facebookside.

Kommentér

For dem som fikk med seg denne galningen i Holland idag som tok seg inn i TV-studioet, her følger et klipp av politiet som pågrep ham. Rimelig spenstig og "teknisk" bekledning de gutta der har på seg. Ser veldig strømlinjeformet ut mtp tjenesten (men kanskje varm nok for en norsk vintersdag).

https://www.youtube.com/watch?v=J6Ae...tailpage#t=252
                  As you wish.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av PF Vis post
                    For dem som fikk med seg denne galningen i Holland idag som tok seg inn i TV-studioet, her følger et klipp av politiet som pågrep ham. Rimelig spenstig og "teknisk" bekledning de gutta der har på seg. Ser veldig strømlinjeformet ut mtp tjenesten (men kanskje varm nok for en norsk vintersdag).

https://www.youtube.com/watch?v=J6Ae...tailpage#t=252
                    Er frisyrene en del av PBU'en for Hollenderne også? *svak humring*
                    "Det vil helst gå godt"

Kommentér

Opprinnelig skrevet av KaizerOle Vis post
                      Er frisyrene en del av PBU'en for Hollenderne også? *svak humring*
                      Strømlinjeformet og operativ frisyre som krever minimalt vedlikehold.
                      Knuser Bærum-sleiken langt nedi gjørma i alle fall...
                      As you wish.

Kommentér

Sivilforsvarets nye uniformer er jo et godt alternativ for politiet. Bruksområde er vel heller ikke ulik. Gjenstår dog å se når behovene blir kartlagt. Her snakker vi staselig arbeidstøy. Jakker og bukser fra Viking med Crosstech-membran som beskytter mot blod, kroppsvæsker samt er vann/vindtett.

Kommentér

Bilde?
                          Ubique quo fas et gloria ducunt

Kommentér

Ny vs gammel: http://g.api.no/obscura/API/image/r1...7_3182777a.jpg

Ellers
                            https://www.google.de/search?q=sivil...w=1366&bih=667
                            As you wish.

Kommentér

Ny og ny, er jo to år gammel den uniformen nå. Forstod det som om de hadde fått noe enda nyere greier
                              Ubique quo fas et gloria ducunt

Kommentér

Opprinnelig skrevet av master Vis post
                                Scooterjakken ser slik ut: [ATTACH=CONFIG]1255[/ATTACH]
                                Scooterpatrulje på Grand? Tøft. Gleder meg til å se sykkelpatrulje i vinterhalvåret. Uante bruksområder dukker opp.
                                Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av leserbrukernavn Vis post
                                  Er det Bergans sin politiutgave av allversjakker en ser stadig flere politimenn/kvinner går med i tjeneste i dag? Tenker da på den grå jakka med plass til patcher her og der og som likner mye på Norrøna sin gamle reccon i form og utseende.

Spør mest av ren nysgjerighet, men også fordi at jeg gjennom Norske Reddningshunder har muligheten til å kjøpe denne (Bergans Police tror jeg de kaller den), og jeg har sett at flere hundeførere i NRH bruker den og hørt fra mange at er veldig positive både med hensyn til slitestyrke, passform, det å holde drittværet ute osv.! Min Norrønna Reccon begynner å bli sliten etter mange treninger i drittvær og har blitt sær på dette med reimpregnering, og at jeg slipper å se ut som en HV-soldat er også med på å trekke opp lysten på å se seg om etter alternativer. Har selv brukt diverse produkter fra Bergans type Dermiax før, og de likte jeg godt!
                                  Om ikke PDMT har skaffa en ny leverandør (mitt eksemplar er fra 2011) så er det Helly Hansen som leverer politiet sin skallbekledning/feltuniform. Den Bergans police som NRH har tilgang til i NRH-butikken er levert til tysk politi - ikke norsk politi.
                                  Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

Kommentér

Må si den drakten til sivilforsvaret ser ut som et skikkelig stykke arbeid, og det er dem vel unt!

Kommentér

Av ni jakkekonsepter du aldri har sett før, skal ett erstatte dagens skinnjakke.

http://politiforum.no/no/nyheter/201...25-T2trSWM.ips
                                      Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Jakker som henger over/dekker utstyrsbeltet er vel ikke akkurat ideelt? Jakker der beltet festes utenpå plagget er vel er heller ikke ideelt? Skal disse også brukes på sommeren?

Ingen plass for ID-merke?

Lurer på om de nye jakkene skal få den nye lysere gråfargen som man ser på de nye T2-buksene i stedet for den gamle og mørkere blåfargen fra de gamle buksene.

Kommentér

Godt å se at de hvertfall ser på hele konsepter i stedet for en "allround" løsning.
                                          - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Sv: Nye politijakker i 2015

Førsteårsstudentene ved PHS skal ha fått uniformen nå. Har de fått de nye jakkene, tro?

Kommentér

Levering i mai er sagt. Ikke uvanlig at jakkene kommer etterpå ettersom de har slitt med levering på også skinnjakker de siste årene. Flere partier med disse har vært sent levert i forhold til resten av uniformen.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kommentér

https://www.nrk.no/kultur/politiet-k...kka-1.13527681

Politiet kastar skinnjakka
                                                I 20 år har vi våre vant til å sjå politiet i skinnjakke nå dei patruljerer i gatene. For fleire millionar kroner skal heile politikorpset nå blir kledd om, og skinnjakka blir historie.

Kommentér

Endelig har de hatt lanseringen sin. Nå kan de sendes til oss. Satser på vi har de om en til to ukers tid.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Rabagast Vis post
                                                    Endelig har de hatt lanseringen sin. Nå kan de sendes til oss. Satser på vi har de om en til to ukers tid.
                                                    Much to learn you still have young padawan.
                                                    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Hehe, vi får se.

Kommentér

Et par saker fra Politiforum om jakkene:

Distriktene og særorganer har bestilt 4900 nye jakker
                                                        13 distrikter og særorganer får jakker i år.
                                                        http://politiforum.no/no/nyheter/201...25-T2RLOXN.ips

Politiets nye jakker: Se detaljene og bildene
                                                        http://politiforum.no/no/nyheter/201...25-T2RLM4f.ips
                                                        As you wish.

Kommentér

Er ikkje skinnjakka litt meir sexy enn desse nye jakkene då..... :-)

Veit nokon forresten kva som skjer med alle skinnjakkene som i løpet av næraste framtid ikkje lenger skal nyttast av norsk politi?

Kommentér

Sikkert mulig for deg å få kjøpt én eller ti - etter at offisielle merker har blitt pellet av. Indianer- og anleggsarbeiderklær er jeg derimot litt usikker på dessverre...
                                                            Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                                                            Working...
                                                            X