Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fysioterapi i forsvaret

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fysioterapi i forsvaret

Hei

Jeg er tidligere befal i hæren med erfaring fra både inn og utland.
    Har etter endt tjeneste tatt utdanning som Fysioterapeut og er i mitt siste år nå. Vil gjerne få kunne jobbe i forsvaret etter jeg er ferdig med studier, men forsvaret har desverre ikke militære stillinger. Det er mulig og bli ansatt sivilt, jeg vet blant annet at FSK/HJK, MJK, TMBN m.flere avdelinger har sivile fysioterapeuter i stilling.

Jeg ønsker primært med denne tråden og få litt info om hvem jeg kan kontakte mtp og hvem jeg kan påvirke for og opprette militære stillinger for fysioterapeut, og hva behovet er i dag?
    Vet det er mange soldater som sliter med en eller annen belastningsskade spesiellt, hvor man må ta kontakt med fysio sivilit. Vill det ikke vært bedre om dette var i leir, så man kunne benyttet seg av tilbudet der man er? Ikke minst trene riktig ifht de kravene som blir satt til deg som soldat i enhver avdeling.
    Flere land i dag opererer med fysioterapeuter fast ansatt, Storbritannia, Nederland, Danmark, Canada, USA... Erfaringene er mange og gode, det er ingen gode argumenter for og ikke ha dette på plass i det Norske forsvaret. Med riktig fokus på trening innad i forsvaret, mener jeg dette vil øke den operative evnen til flere avdelinger og bidra til at soldater trener både mer og riktig som følger av kunnskapen en fysioterapeut kan gi de ulike avdelinger.

Har dere kommentarer/erfaringer med enten fysioterapeut eller mangel på fysioterapeut i forsvaret vær så snill legg igjen en liten tråd her

Jeg kan og kontaktes på fysiodan87@gmail.com

Mvh

Dan Vegard Pedersen

Bumper opp denne igjen in case den skled unna noen som faktisk vet mer.

Kommentér

Sv: Fysioterapi i forsvaret

Jeg går ut fra at det er en økonomisk vurdering som ligger bak det å evt etablere egen kapasitet innen fysioterapi vs å kjøpe disse tjenestene sivilt. Ellers er det jo flere stillinger for fysioterapeuter innen bedriftshelsetjenestene i Forsvaret (minst en av disse er militær).

Jeg vil også tro at man med fysioterapiutdanning burde kunne få en stilling innen idrett el (feks idrettsoffiser), men om det gir en "fullgod" utnyttelse av utdanningen vet jeg ikke - antar det også vil være litt opp til den aktuelle avdeling om man vil/kan utnytte slik kompetanse.
      Jeg vil tro at man i alle fall får utnyttet kompetansen sin ved en dedikert utdanningsavdeling som feks Sjøforsvarets Idretts- og treningssenter ved KNM Tordenskjold (KNMT/SITS). Vet ikke om Hær/Luft har noe tilsvarende?
      Et aktuelt kontaktpunkt kan være Forsvarets institutt ved Norges Idrettshøgskole (NIH/F): Norges idrettshøgskole Forsvarets institutt - Norges idrettshogskole
      If you take responsibility for yourself you will develop a hunger to accomplish your dreams.

Kommentér

Sv: Fysioterapi i forsvaret

God kveld! Jeg vet at det akkurat er ansatt en fysioterapeut på GSV. Stillingen hans ligger under OPSSTØ, så mulig å ta forbindelse med dem

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
        Working...
        X