Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Avkobling: Flybilder

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har gått på crew chief assistent kurs de siste ukene og på onsdag hadde vi kjøring av motor. Her er noen bilder jeg tok.

683, flyet vi skulle kjøre, i følge F-16.net er dette en exThunderbird.

Med 25000lbs i thrust trengs det litt for å holde maskinen fast.

Min framtidige jobb.

Speedbrakes kjøres.

Fått godt med turtall på motoren nå, men dette var ingenting i forhold til med etterbrenner.

Så ble det liv, ubeskrivelig mye liv.. ristet nesten i stykker..

Tilslutt, et cockpit bilde.. Ikke akkurat MLU standard på denne.

Kommentér

• fine bilder!
      What happens in the garage, stays in the garage

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av 84mm
        fine bilder!
        slutter meg til den.

Kommentér

• Så den er en ren skolemaskin for crew? Det er jo ingen operasjonelle som flyr med de instrumentene lengre?
          "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av twominds
            Så den er en ren skolemaskin for crew? Det er jo ingen operasjonelle som flyr med de instrumentene lengre?
            Nostalgi kalles det å se slike instrumenter=)

Kommentér

• Legg merke til hvor fint vertical climb og descent er plassert .

Kommentér

• Jess, denne er kun for utdanning av forskjelllig teknisk personell.

Brukte forresten 3000l fuel denne dagen, sånn nå vet dere hvor skattepengene deres går. hehe

Kommentér

• 3000l fuel er ikke så galt,en Dc9 klassisk brukte vel ca 27000.liter på 4 timer og desutten så verdsetter jeg jobben din høyt Scandinavian=)

Kommentér

• Men så hadde vi vel en kjøre tid på vel 25min totalt..

Kommentér

• Eller, hmm, når jeg tenker meg om, litt lengre, tiden går fort når man har det gøy. :P

Kommentér

• Neida, den er ikke ødelagt, det skal se slik ut når en B-47 tar av:
                        http://upload.wikimedia.org/wikipedi...TO_takeoff.jpg

Jeg er fascinert over hvor mange rare skapninger som så dagens lys i tiden fra WW2 sluttet og frem til mennesket satte fot på månen. En periode hvor man gjorde banebrytende oppfinnelser på mange områder, var villige til å bruke enorme summer på utvikling og risikovilligheten var langt høyere enn i dagens "barnesikre" samfunn.
                        meh

Kommentér

• Dæven ta var det første som slo meg da jeg så dette bildet =)

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av flex1984
                            Neida, den er ikke ødelagt, det skal se slik ut når en B-47 tar av:
                            http://upload.wikimedia.org/wikipedi...TO_takeoff.jpg

Jeg er fascinert over hvor mange rare skapninger som så dagens lys i tiden fra WW2 sluttet og frem til mennesket satte fot på månen. En periode hvor man gjorde banebrytende oppfinnelser på mange områder, var villige til å bruke enorme summer på utvikling og risikovilligheten var langt høyere enn i dagens "barnesikre" samfunn.
                            404...
                            Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

• Man legger ikke mye skjul på at flares er forbruk...

Kommentér

• Kommentér

• Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder jeg har tatt det siste året.

Den nye "tigeren"

Svensk JAS39

Fine linjer på JAS39

To tyske Tornadoer

Tysk F4 Phantom

Samme flyet

Refueling et par dager senere

Kommentér

• Ja dette var flott.

Kommentér

• Bush Pilot

En dag så vil jeg bli så stor.
                                          ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Kommentér

• Hehe, fin den siste. Ny E-plattform til JASDF? Lett, liten RCS og evne til å forflyttes langs vei?

Kommentér

• Enig! Lo godt og høyt av den.

Kommentér

• F-5 har flydd sin siste 4'er formasjon. Se bildene her..
                                                What happens in the garage, stays in the garage

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av admin
                                                  Dubai ja..tatt fra stranda ved Burj el Arab...fett hotell
                                                  mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

• http://www.na24.no/naeringsliv/article1409053.ece
                                                    "Har du det travelt? Prøv et businessjagerfly!"

Kommentér

• Av vestlige fly er definitivt F-4 Phantom ett av de råeste etter min mening. Et fantastisk fly med et brutalt utseende.

Kommentér

• Helt enig. Har sett og hørt mye drøyt i løpet av et år på ØHF, men Phantom er nok det heftigste, både når det kommer til lyd og utseende. Det virket som den lager dobbelt så mye lyd som F16 og i tillegg genererer den like mye eksos som en gammel C130. Synd de synger på siste verset nå.

Kommentér

• Ja det er mange av de gode gamle flyene som det er trist å se forsvinne ett etter ett.

A-6 Intruder og F-14 Tomcat for eksempel.

Når det gjelder bråk, må vel ett av de råeste være F-15 Eagle/Strike Eagle. To x Pratt&Whitney-motorer (er vel samme som F-15 motoren?) tordner grasalt mellom fjellene i Målselv når de tar av med afterburner over Rustahøgda.

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                                                          Working...
                                                          X