Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

c130j Hercules

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

c130j Hercules

Hei, dette er første gang jeg poster noe på forumet.

Jeg er veldig interesset i å utdanne meg som pilot innen forsvaret, spesielt som transportflyger på c130 hercules som er stasjonert på gardermoen.

Jeg bare lurte på om noen har noe info om hva jobben går ut på når du flyr herculesen? Åssen hverdagen kan se ut? Er det turnusplan når man jobber (5 dager på - 4 dager av f.eks), eller hvordan fungerer det?

Re: c130j Hercules

Tror det er sansynlig du havner på Andøya og flyr P3-C Orion etter ferdig pilotutdanning.
    skal ikke se det sikkert, men tror de sender mange opp dit.
    En gang Gardist, Alltid Gardist!

Kommentér

En pilot i Forsvaret har en plikttjeneste på 12 år, hvor 1 år går med til Luftkrigsskolen i Trondheim. En vanlig jobb for en pilot på C-130/C-130J er jo transport oppdrag, airdrop og slike oppdrag.

Hvis du er heldig så kan du bli sendt til Gardermoen på C-130 eller C-130J, men er ikke sikkert ettersom jeg tror at de har nok piloter.. Men ikke gi opp drømmen å kjør på! Det verste som kan skje er jo at du ikke kommer inn, men med god trening, gode kunnskaper innen generelle fag og stor ståpåvilje, så kan det alltids la seg gjøre. Du vet ikke før du har søkt i hvertfall!

Kommentér

Etter det lille jeg kjenner til:

Når det gjelder tildeling av kategori (flermotor, helikopter, jager) er Luftforsvarets behov til enhver tid styrende. På hvert kull kan beste elev ved uttaksflygingen få størst sjanse til å få oppfylt sitt førsteønske, men det er til syvende og sist Luftforsvaret som bestemmer.

Skolegangen ved LKSK er treårig (bachelor) men kan fordeles over tid. For mer detaljert informasjon om utdanningen kan du ta en titt her.

Kommentér

Akkurat hvilket tjenestested en kan havne på, vil vel avhenge av hva som fins igjen når den varslede slanking av Luftforsvarets basestruktur er gjennomført..
          "En gang dragon, alltid dragon" - inntil Kongen sier noe annet, og han er dragon han og..

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
          Working...
          X