Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Opprinnelig skrevet av LVGRP99 Vis post
    Åja, den sivile sjefen. Jeg tenkte det var din militære sjef som av en eller annen uforklarlig grunn skulle bli muggen (misunnelig?)
    Beklager, burde brukt "arbeidsgiver" fra start

Jeg kan være med på at det er hensiktsmessig med 2 år mellom lagførerkurs (GRL+VG) før du tar neste nivådannende kurs; TrSj/Tr.Sjt e.l.
    I mellomtiden skal det ikke være noe i veien for å pakke på så mange relevante fagkurs du bare klarer. Hvis du så begynner på TrSj er det jo 2 kurs du må ta for høyeste grad og disse bør det ikke være noe i veien for å ta temmelig tett. før du så virker noen år på TrSj nivå før du går oppover.

Selv virka jeg i 1 år som TrSjt før jeg ble områdesjt, og vi har eksempler på folk som gikk Vg lagførerkurs ifjor som nå er disponert til TrSjt og skal på kurs i år. Så det er en veiledende greie.

Når det er sagt, kan det jo hende du er en løk som de helst ikke vil ha oppover i systemet og dermed trenerer... DET vet jo ikke jeg noe om :P
    Men SjHV og HVSKS har jo sagt at det skal satses på kurs ifjor, i år og neste år, så dette er tidspunktet å melde seg på.
    Hvis din lokale sjef er litt tråkk på det prøv å snakke med distriktet...

Kommentér

Donasjoner

Collapse
    Working...
    X