Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Lønn og fradrag ved øvelse.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Lønn og fradrag ved øvelse.

Bedriften jeg jobber i utbetaler lønn under øvelse men trekker fra det som utbetales fra Forsvaret.

All den tid lønna er høyere enn godtgjørelsen for en fungerende lagfører er dette "god stemning" men øvelsen varte sist i 7 dager for min del, altså inkludert lørdag/søndag. Hele beløpet ble trukket fra ordinær lønn, ikke bare det fra 5 arbeidsdager.

Har dere erfaring med tilsvarende? Jeg føler lønn fra Forsvaret på dager som ikke er arbeidsdager burde vært unndratt, altså at jeg skulle fått beholde 2 dagers "grønn lønn".

Vet andre som har hatt samme problemstilling, uten at jeg husker om det ble en løsning/endring på det.
    Selv har jeg kun vært borti å blitt trukket for de dagene jeg faktisk har hatt vakt. Men den jobben var også alle ukedager.

Er ellers enig at det blir feil å trekke deg de to dagene du likevel ikke hadde vært på jobb eller disponibel for arbeidsgiver. Men som sagt, vet det gjøres flere steder.

Kommentér

Enig i prinsippet, men skyldes vel trolig uindenderte og upresise formuleringer i tariffavtale, som «...med fratrekk av godtgjørelse fra Forsvaret». Fagforeningsmat.
      Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

Kommentér

Prøver direkte til lønningsavdelingen, lønnslippen fra Forsvaret spesifiserer kun antall dager så jeg viser til innkalling med tjeneste lørdag/søndag.

Krysser fingrene!

Kommentér

Eg bruker å snakke med lønn og viser til "permisjonssøknaden", at eg var vekke fra arbeid i xx dager.

Og ber dei trekk XX x dagsats HV.

Dermed er alle fornøgd.

Kommentér

Kravet ble godtatt og utbedret uten krangling, gøy å bli positivt overrasket en gang i blant også.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
            Working...
            X