Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fokus: Hans Majestet Kongens Garde (HMKG)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

HEHE...neida ingen beskyldniger. Det var de som var dyktige og det var de som kun var balleknusere...Jeg fikk den siste...
    155 165 162 157 146 154 151 115

Comment

Opprinnelig skrevet av admin
      Randi Ellingsen, 2006-10-24

Underslaget i Garden
      Flere medier har referert saken om underslaget i Garden. Forsvaret ønsker å presisere enkelte fakta i saken.

Av Birgitte Frisch, Presse- og informasjonsavdelingen Forsvarsstaben

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=128275
      Ja da ser ut som om denne saken kommer til å bli belyst nøye nå ,en trist sjebne dette for en så dyktig Offiser som denne Kapteinen er på sitt felt og nivå.Trist at så dyktige fagfolk skal la seg friste til ikke å holde fingra av fatet når en tydelig vet hva som er mitt og ditt.

Comment

Hmm...bitt litt av sladderbasillen, men det er ikke så mange kapteiner i Garden..Bare det ikke var min Komp.sjef...

Comment

Opprinnelig skrevet av jack_flash
          HEHE...neida ingen beskyldniger. Det var de som var dyktige og det var de som kun var balleknusere...Jeg fikk den siste...
          Hehe, hvem er det snakk om?

Eller, kanskje vi ikke skal nevne navn her på forumet ...

Comment

Opprinnelig skrevet av sistemann
            Opprinnelig skrevet av jack_flash
            Hehe, hvem er det snakk om?

Eller, kanskje vi ikke skal nevne navn her på forumet ...
            Kanskje det ja. Besvarelse av dette utgår.

Moderator
            "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Det er godt at det blir presisert at kapteinen ikke skal nevnes ved navn. Godt at du følger med Sofakriger!

Denne saken fremstår som trist og beklagelig. Jeg har selv tjenestegjort sammen med denne karen tidligere, og selv om det er lenge siden, kan jeg ikke fatte og begripe hvordan han kunne finne på å gjøre dette. Sakens fakta kan jeg ikke komme bort ifra, men for meg har denne mannen alltid vært en dyktig offiser og et godt menneske. Han er faktisk det jeg vil kalle en "hvit" mann (for de som kjenner det uttrykket).

Jeg har ikke snakket med ham i etterkant, og vet derfor ikke hva han har tenkt i gjerningsøyeblikket. For min egen rettferdighetsskyld tror jeg at det ligger en personlig tragedie bak. Slik jeg kjenner ham er dette en personlighetsbrist av dimensjoner.

Uansett er han fremdeles en mann jeg setter høyt. Man skal stå til rette for det man gjør i livet og det har han gjort overfor Forsvaret og Garden. Juridisk sett er det jo snakk om mer etterspill og vi får se hvordan det går. Jeg tror uansett dette kommer til å følge kapteinen resten av livet, det er selvfølgelig leit for ham og dem rundt ham.

Selv med denne saken i bakhodet vil han fremdeles være en mann jeg holder høyt, og han vil fortsatt være soldaten jeg vil ha hatt med meg i strid.
              Æren varer evig!

Comment

Det er fint å høre fra en som kjenner han for det viser oss andre en annen side av mannen og offiseren enn bare den negative eller kriminelle som visse ville sagt... Ros til deg TiBlock!
                Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Comment

Opprinnelig skrevet av TiBlock
                  Det er godt at det blir presisert at kapteinen ikke skal nevnes ved navn. Godt at du følger med Sofakriger!
                  Nå var det ikke den navnet til den medieomtalte kapteinen det var snakk om, men et befal på Gardeskolen. Jeg er uansett ikke ute etter å henge ut folk, jeg kjenner de fleste av folka på Gardeskolen og var bare interessert i å høre hvem rekruttene syntes var "verst".

Men vi retter oss naturligvis etter moderator på dette også.

Comment

mitt forhold til garden

Mye bra innlegg her, men også mange fordommer. Etter mitt år i HM Kongens Garde lærte jeg meg mye. Jeg likte meg faktisk så godt at jeg nå er tilbake i grønt. og har motatt så mange negative kommentarer av andre grenaderer. Det virker på meg som om alle som har vært inne til førstegangstjeneste ved en hvilken som helst avdeling her i Kongeriket Norge vet alt om hva som foregår ved min tideligre avdeling...

...Det være seg kommentarer som :

-dere kaster kun gevær
                    -står kun i ro
                    -er ikke i felt
                    -slapp fisker ol...
                    -spitt & press

(totalt usakelig men...)

Det jeg vil fram til er hvordan kan en som har vært ett år på grensa vite hvordan tjeneste det er ved Kongens livavdeling? eller hva tjenesten går ut på. Jeg selv føler meg som en go "Garde ambasadør" men finnes nok av de bittre jeg var inne til ved førstegangstjenesten som hadde søkt div spes. tjeneste men røyk ut av opptaket å kom seg til Garden. de var til tider så bittre att de ødela stemmninga totalt. Tror ikke alle hadde vært like høy i hatten etter ett vakt-døgn eller vakt uke. for derretter å ha grønn uke i mellom. for det er jo det Garditer gjør. en annen "vakt & sikkrings" avdeling er jo en uke på vakt og en uke fri... (skal være forsiktig å si hva de egentlig gjør, men for meg ser det ut som om de sitter på turnus i bua, turnus på PS og resten av tiden sover de... )

Men etter alt å dømme når jeg nå er tilbake i grønt ser det ikke ut som om jeg kun trente på vendinger på stedet og andre stakato bevegelser. For mine militære ferdigheter er på samme nivå, om ikke bedere enn mine medsoldater.

Det som er det rare i tjenesten min nå er at alle har en mening om Garden, får daglig spørsmål om tjenesten ol så tror det er mange skap gardister i mitt kp.

FORØVRIG:

Slutter meg til dere andre som trekker frem det positive her.
                    Under min førstegangstjeneste hadde jeg

37 Vaktdøgn
                    12 Teltdøgn syvduker (kunne sikkert vært flere, men slapp det pga pengemangel)
                    uttallige parader og annen sort tjeneste.

Må le hver dag når tr. sjef kommer å skal tre oss inn, da smiler jeg godt for meg selv når alle trer av i (u)farlig rettning

så -stå på holdten-

En gang Gardist, Alltid Gardist!!

Comment

Jeg misforstod, Sistemann! Men jeg regner med at du skjønte det.

Det er veldig godt å høre at du hadde det bra mens du var i Garden. Jeg har akkurat det samme inntrykket. Jeg var der i 3 år og har bare positive erfaringer. Jeg vil faktisk påstå at soldatene generelt sett er bedre i Garden enn noen annen avdeling i Norge(forutenom int ops)!

Jeg regner med at jeg får tyn for en slik kommentar, men jeg har sett litt av hvert i løpet av tiden min inne.

Stå på Sistemann!
                      Æren varer evig!

Comment

Hvilket kompani var du i gretland?

Enig i mye av det du sier...må få legge til hvor lite perm vi hadde...Snakket med en kompis som er i marinen, de hadde flere ukers sommerferie... Vi hadde 5 dager. Den lengste permen vi hadde var 10 dager og det var juleferie som og var overføringperm etter rekrutten. Så vi lå ikke akkurat på latsiden.

Men jeg klager ikke..så mye i hvertfall..hehe..Trivdes godt egentlig.

Comment

De siste avsnittene i mitt forrige innlegg var like mye ment til gretland som til sistemann og alle andre som har tjenestegjort i Garden.

Stå på alle sammen!
                          Æren varer evig!

Comment

hmm...

Jeg var i 2.Gardekompani kont 0704. kan vel ikke klage på permen jeg da, siden vi fikk 2x7dgr. ekstra perm pga pengerotet som var.

men kan jo legge til att vi sto vakt hele jula.. ikke meninga å klage men var post 4 skaugum 2.avløsning skaugum på julaften

Comment

hehe, litt ensomt der på juleaften ja. masse grantrær da.

Comment

Oh..Burn!Du får i hvertfall tid til å tenke over meningen med livet da Sto lite på skaugum selv men nok til å vite at der gir tjenesten mening. Sto 2 viktor på påskeaften men det kan ikke sammenlignes. Dimmet fra kp4 for noen måneder siden.

Comment

Re: hmm...

Opprinnelig skrevet av gretland
                                  Jeg var i 2.Gardekompani kont 0704. kan vel ikke klage på permen jeg da, siden vi fikk 2x7dgr. ekstra perm pga pengerotet som var.

men kan jo legge til att vi sto vakt hele jula.. ikke meninga å klage men var post 4 skaugum 2.avløsning skaugum på julaften
                                  Det kan lett kåres til tidenes mørkeste julaften :-)

Selv stod jeg samme posten en uke senere :-)

Comment

Bajonett, ved side rrr og etc.

Comment

herlig marsjeringer ned Karl Johan ,og gammel jegermarsj foran vakt bua på slottsplassen.

Comment

Ja, nå ser jeg at det snart er 1 år siden jeg startet denne tråden, har vokst i erfaring og styrke på den tiden mye takket være dette forum som har gitt meg tips til trening osv.
                                        Kan bekrefte at jeg nå blir gardist på nyåret. Innrykket til gardeskolen venter i rena leir, 2 oktober. ser virkelig frem til å få begynt nå på tjenesten. Skal nok drive litt reklame for milforum når jeg er inne
                                        Alt For Kongen!
                                        Første Gardekompani, Først og fremst!
                                        1 Delta 1 Alfa: Først inn først ut!

Comment

Er bare å se frem til det ja, året i garden blir garantert bra. Til og med de mest iherdige militærhaterene vi hadde med oss fra rekrutten, koste seg mot slutten av året...

Lykke til

Comment

Gratulerer med at du har blitt en av Haralds menn =) og samtidig kommet i en av våre få stående avdelinger i dagens furet værbitt .Disiplin og tradisjoner har denne avdeling nok av.

Comment

Re: hmm...

Opprinnelig skrevet av RKID
                                              Opprinnelig skrevet av gretland

Det kan lett kåres til tidenes mørkeste julaften :-)

Selv stod jeg samme posten en uke senere :-)
                                              Jeg satt på vk rommet å slappa av samme vaktdøgnet

Comment

Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                                Gratulerer med at du har blitt en av Haralds menn =) og samtidig kommet i en av våre få stående avdelinger i dagens furet værbitt .Disiplin og tradisjoner har denne avdeling nok av.
                                                Takker. Disiplinen å tradisjonen skal vertfall ikke brytes av meg. hehe. Gleder meg stort til å komme igang nå. ventet lenge på dette..
                                                Alt For Kongen!
                                                Første Gardekompani, Først og fremst!
                                                1 Delta 1 Alfa: Først inn først ut!

Comment

Her leste jeg mye rart! Garden kan absolutt anbefales til alle!

Jeg tjenestegjorde i fjor i kp3 som jente, snauklipte meg og gjennomførte en hellvetes bra tjeneste! Jaaada vi ble hjernevasket, men vi elsket det! Jævlig mye slo, spitting og spilling, men hva kan man si...vi fikk lønna i Canada foran 8000 mennesker!

Drilltroppen var også veldig kul, bortsett fra at gutta etterhvert begynte å syte veldig mye om hvor vondt de hadde det! HAH! Daaakar små! Eneste kjipe for de var at de kun fikk marsjere opp Karl Johan en gang...

Men til alle som vurderer garden, nå eller seinere; go for it! Opplev gardeball, opplev at nasjonen elsker dere!

Husk stor forbokstav i start av setninger og på egennavn. Vanlige rettskrivningsregler gjelder på milforum. Sofakriger - moderator

Comment

Som 7207 i 5. kompani i 2002 (før musikk og drill ble eget kompani) kan jeg bare skrive under på det du sier - var også i Canada, glemmer det aldri.
                                                    Kommunikasjonsdirektør, Nammo

Comment

Garden

Hei,

Tenkte eg skulle koma med eit par synspunkt eg òg.

Det er blitt nemnd tidlegare at Garden er ein "love or hate" plass. Dette er akkurat det inntrykket eg også fekk då eg var inne i '99.
                                                      Eg var vel i den kategorien at eg elska tjenesten, vel det vil sei eg elska det å mestre presset, peset, vaktene som heilt klart tok på kropp og sjel, dei sinnsjuke skap- og vaskeinspeksjonane. Kan så være at eg ber ein liten s&m entusiast i meg, men det å komme ut på toppen etter ei vaktveke og sjage inn på t-banen for å komme seg ned i byen ilag med gode kameratar for litt r&r er heilt unikt.

Ikkje minst var me heldige med flinke og greie troppsbefal som kunne belønne ei god veke. Dei forstod at det var hardt. Dei forstod frustrasjonen over dei jævla delvise som alltid ødela den etterlengta frivakta med enkel indretjeneste(blei alltid noko artig, skyting med IB på kveldstid o.l)

Det var ikkje bare vaktteneste som var drilla på i Garden, me hadde dei same krava som resten av infanteriet hadde på den tida, forskjellen var at me hadde minimalt med tid å trene på dette, men me besto krava alikevel.... Noko som vitnar til iherdig trening i den tida me hadde, og lite avluring i lyngen. Ein del av oss var dessutan på "tokt" til Finland under Nordic Peace i '99 i lag med Sverige og Danmark sine avdelingar som skulle til kosovo det aktuelle året. Det skulle visa seg at me ikkje stod tilbake for nokon.....

Eg blir nesten vemodig av å skrive dette. Sjølv no etter ti år så ser eg på dette som noko av det kjekkaste eg har vore med på.
                                                      Så eg oppfordrar alle som synest garden kan virka interessant å søkja. Det er stor sannsynligheit for at du vil like det.

Gardist Sling
                                                      HMKG
                                                      Kp.2 KDO.PL
                                                      kont 01/99

Comment

Har et par spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på angående Garden, håper det er greit at jeg poster de her:

*Når på ettermiddagen/kvelden er man "ferdig" på en vanlig dag? Hvor mange timer har man før sengetid mao?

*Tenker hovedsaklig på egentrening m/vekter. Hvor godt går dette i praksis? Får man nok mat/proteiner, har man overskudd i det hele tatt etc? Hvor mye annen trening er det (tenker da løping/ styrke med kroppsvekt og ikke lange marsjer etc)

Vet dette sikkert varierer fra person til person, og blir litt diffust, men ønsker innspill på hvor mye jeg kan forvente meg å få trent og hva man evt. må ta hensyn til sammenlignet med trening nå som jeg ikke er inne.

Comment

Opprinnelig skrevet av oiskela
                                                          Har et par spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på angående Garden, håper det er greit at jeg poster de her:

*Når på ettermiddagen/kvelden er man "ferdig" på en vanlig dag? Hvor mange timer har man før sengetid mao?

*Tenker hovedsaklig på egentrening m/vekter. Hvor godt går dette i praksis? Får man nok mat/proteiner, har man overskudd i det hele tatt etc? Hvor mye annen trening er det (tenker da løping/ styrke med kroppsvekt og ikke lange marsjer etc)

Vet dette sikkert varierer fra person til person, og blir litt diffust, men ønsker innspill på hvor mye jeg kan forvente meg å få trent og hva man evt. må ta hensyn til sammenlignet med trening nå som jeg ikke er inne.
                                                          Har ikke vert i Graden, men vil tro det er ganske likt resten av forsvaret.
                                                          Tjenesten slutter som vanlig til middag, mener å husker den var rundt 4, kveldstjeneste til kl 8-9 kan forekomme.
                                                          Så har du fri til kl 11, da alle må vere i seng.
                                                          Men blir sikkert litt forskjell om du har vakt og slikt, som jeg tror garden har en del av.

Comment

Tjenestegjøringi HMKG gir rik mulihet til å trene på fritida men påregn en masse vakttjeneste kosten er bra og rikelig sammensatt av vitaminer antioksydanter og det kroppen til en aktiv soladt trenger nå vet jeg ikke hva slags tjeneste du går for I HMKG enten det være seg vanlig Infanterisoladt musikktroppen drilltroppen osv.

Comment

Kan personlig bekrefte at tjeneste i HMKG vil gi rik mulighet av trening på fritiden. Eneste er når du gjennonfører gardeperioden på 3-4 uker ved Huseby, da vil det bli mye kveldstjeneste frem til 7 tiden og etter det kommer du til å spy av tanken på å gå å trene på eget inch. Når du er blitt gardist vil dagene foregå som en vanlig arbeidsdag, bortsett fra øvelse og vaktdøgn. Du vil få vaktuke ca hver 3-4-5 uke med 2-4 vaktdøgn i hver uke.

Comment

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              No content found
                                                              Show More

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                                              Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                                              Oppstillingsplassen
                                                              Tekniske driftsmeldinger
                                                              Tekniske driftsmeldinger.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 661
                                                              Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                                              8 661
                                                              Kunngjøringer fra ledelsen
                                                              Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                                              Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                                              Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                                              15 1.086
                                                              Kommentarer fra rekkene
                                                              Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 455
                                                              Nyeste innlegg: NYE BRUKERE - POST HER!
                                                              3 455
                                                              Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                                              S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                                              Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                                              Tråder: 2.453 Innlegg: 41.955
                                                              Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                                              2.453 41.955
                                                              Rittmester
                                                              Livet i tjeneste
                                                              Underforum:
                                                              Treningsdagbøker (11/1.130)
                                                              S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                                              Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                                              Tråder: 67 Innlegg: 2.912
                                                              67 2.912
                                                              Underforum:
                                                              S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                                              Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                                              Tråder: 30 Innlegg: 492
                                                              30 492
                                                              S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                                              Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 283
                                                              8 283
                                                              Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                                              S-2 1. Generelle nyheter.
                                                              Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                                              Tråder: 1.054 Innlegg: 33.844
                                                              1.054 33.844
                                                              S-2 2. Etterretning
                                                              Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                                              Tråder: 395 Innlegg: 28.352
                                                              Nyeste innlegg: Fokus: Hong Kong
                                                              395 28.352
                                                              Rittmester
                                                              Fokus: Hong Kong
                                                              Underforum:
                                                              Tema: Russland (58/6.883)
                                                              Tema: Asia (102/4.214)
                                                              S-2 3. Sikkerhet
                                                              Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                                              Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                                              59 5.302
                                                              Underforum:
                                                              22.juli 2011 (32/4.562)
                                                              S-2 4. Nyhetsfeed
                                                              Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                                              Tråder: 210 Innlegg: 265
                                                              210 265
                                                              Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                                              S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                                              Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                                              Tråder: 2.549 Innlegg: 62.550
                                                              Nyeste innlegg: FN Mali: Operasjon MINUSMA
                                                              2.549 62.550
                                                              Underforum:
                                                              Hæren (41/1.518)
                                                              Sjøforsvaret (36/1.959)
                                                              Luftforsvaret (62/1.285)
                                                              Heimevernet (564/17.509)
                                                              S-3 2. Totalforsvaret
                                                              Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                                              Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                                              Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                                              584 19.529
                                                              Underforum:
                                                              Politiet (235/12.996)
                                                              S-3 3. Ledelse
                                                              Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                                              Tråder: 9 Innlegg: 179
                                                              Nyeste innlegg:
                                                              9 179
                                                              Blåfugl
                                                              S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                                              Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                                              Tråder: 21 Innlegg: 2.271
                                                              Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                                              21 2.271
                                                              pioff
                                                              Den store PI-tråden
                                                              av pioff
                                                              Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                                              S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                                              Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                                              Tråder: 109 Innlegg: 10.281
                                                              109 10.281
                                                              S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                                              Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                                              Tråder: 65 Innlegg: 827
                                                              65 827
                                                              Underforum:
                                                              Landsystemer (28/624)
                                                              Sjøsystemer (4/5)
                                                              Luftsystemer (6/41)
                                                              INI-systemer (23/128)
                                                              Fagforum S-5: Planer & policy
                                                              S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                                              Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                                              Tråder: 93 Innlegg: 6.071
                                                              Nyeste innlegg: Strategier for en småstat
                                                              93 6.071
                                                              S-5 3. Militærhistorie
                                                              Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                                              Tråder: 411 Innlegg: 10.512
                                                              411 10.512
                                                              Underforum:
                                                              S-5 4. Veteranforum
                                                              Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                                              Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                                              Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                                              89 1.564
                                                              magskor
                                                              Team Rubicon.
                                                              av magskor
                                                              Fagforum S-6: Samband & IKT
                                                              S-6 1. Fagforum Samband
                                                              Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                                              Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                                              Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                                              119 1.706
                                                              Underforum:
                                                              01 Fagområder (16/297)
                                                              02 Felttriks (23/301)
                                                              S-6 2. Tekniske forum
                                                              Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                                              Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                                              170 3.017
                                                              Markedsplassen
                                                              Kjøp og salg
                                                              Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                                              Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                                              Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                                              537 2.182
                                                              Milforums testarena
                                                              Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 16
                                                              3 16
                                                              Bedriftspresentasjoner
                                                              Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                                              Tråder: 2 Innlegg: 2
                                                              2 2
                                                              Working...
                                                              X