Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

CV90 og TMBN

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

CV90 og TMBN

Hei,

Jeg har planer om å søke på grenaderstillinger i TMBN når den tid kommer, og jeg har et par spm:

1. Består Kavesken til TMBN, i likhet med Pbn, blant annet av CV90?
    2. Hvis ja, hva vil forskjellen være fra å være der på CV90(Skytter) kontra i MEK 3 eller MEK 4? Finnes det forskjeller, eller vil oppgavene være de samme, vil det være mer krevende?

Skyt meg gjerne hvis dette er et dumt spørsmål.

På forskudd, takk.

1. Ja, dem har en vogntropp. Og på sikt skal dem også få inn disse fullverdige OPVen (Oppklarings-/Observasjonspanservogn; CV90 med sensormast bakpå).
    2. Som skytter skal du være glad i- og flink til å klare deg lenge uten noe særlig til søvn ihvertfall - det eller å klare deg med den komingen du tidvis får, lent fram mot okularet ditt på skytters plass... ;-)
    Som skytter blir jobben din i all hovedsak den samme uansett hvor du skulle havne av mek-kompaniene eller Kavesk, men oppgavene til Kavesk sin vogntropp blir en del annerledes fra det mek driver med; Her er det mer snakk om å, for å formulere det i all enkelhet;
    - Finne fienden vha ens egne vogner og så, om oppdraget dikterer således,
    - "Prøvekjøre fiendens forsvar" opptil 24-48 timer før selve hovedangrepet, og med dette gjerne også slå ut deler av hans forsvar i tillegg, og underveis melde tilbake til resten av bataljonen hvor de svake punktene i dette forsvaret er, slik at bataljonssjefen vet hvor han skal sette inn kruttet i angrepet som kommer.
    - I tillegg, av og til også slå ut mindre isolerte fiendtlige enheter foran egne framste linje, i små stikk/"raid".

Så kan du gjerne utlede litt fra dette om hvor krevende det vil kunne være å jobbe som skytter CV90. Jeg vil si at det er en krevende jobb uansett om det er Kavesk eller Mek du eventuelt ender opp i; Kavesk finner og "prøver" før alle andre, Mek har et allerede definert mål dem skal inn og slå, og da som regel koordinert med et fotangrep i tillegg.
    Last edited by MMB; DTG 111958A Jul 13, .
    Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Herlig svar, takk!

Så et oppfølgingsspørsmål; Sett bort fra fagområdet(CV90), er det noen forskjell der? Stridsteknikk etc.. Får Kav'en mer trening på det området?

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
      Working...
      X