Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Leopard 2 i KESK?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Leopard 2 i KESK?

På Forsvarets nettside står det at Kampeskadronen er satt opp med Leopard 2.
    Link: http://forsvaret.no/om-forsvaret/avd...skadronen.aspx

Betyr dette at det ikke lenger utdannes mannskaper på Leopard 1 foruten spesialutgaver?

Mvh, Bratwurst

KESK var den siste avdelingen som brukte Leo1A5NO. Jeg har ikke fått med meg at de har switcha til Leo2, men i og med at det står det på nettsidene (og at nye Leo2er har begynt å bli ferdige) virker det som om Leo1 endelig er ute av Forsvaret.
    Beidh a lá leo

Kommentér

Feltrykte sier KESK har/skal få Leo 2

Kommentér

Leo1 A5 er så og si ute av forsvaret(synger iallefall på den siste strofen i det siste verset) og KESK skal etter planen få Leo2.
        ...we few, we happy few, we band of brothers

Kommentér

DEt jeg skrev i min evaluering i fjor var at Leo 1 nå kun brukes til trening, og vil bli brukt til det så lenge så man kan kanabilisere deler fra de ulike vognene til å holde dem gående.
          Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Fra Forsvarets Forum september 2011:

21. september arrangerer Hærens våpenskole markering av endelig utfasing av stridsvogn Leopard 1 fra norske oppsetninger. Markeringen gjennomføres med skarpskyting iRegionfelt Østlandet. Publikum har anledning til å overvære skarpskytingen. De første Leopardene ankom Norge våren 1969. Etter anskaffelsen av Leopard 2 ble utfasing av Leopard 1 besluttet. De senere år har Hæren bare operert én tropp Leopard 1A5. Den aller siste stridsvogntroppen med Leopard 1 ble dimittert i juni og med det stridsvogn Leopard 1 for siste gang etter 42 års tjeneste.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
            Working...
            X