Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sannsynlighet for å bli kalt inn etter studiene

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sannsynlighet for å bli kalt inn etter studiene

Som heading sier, så lurer jeg på om det er en mindre sannsynlighet for å bli kalt inn etter en fullført bachelorgrad.

Da vil jeg være 23.

Takk på forhånd

Hva studerer du?
    Ubique quo fas et gloria ducunt

Comment

Bachelor i Eiendomsmegling.

Comment

Fremfor å regne på fremtidig profitt på salg av feks. min eiendom, til forbruk på dyre biler og fine damer, så kan du vel regne ut sannsynligheten for å bli kalt inn sjøl?

Comment

Leserbrukernavn, har du noe konstruktivt å komme med? Hvis ikke, så kan du droppe å lage støy.
          It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

Det jaffar sa. Gult kort. I aller høyeste grad legitimt spørsmål fra Jonas_.

Comment

Det er ihvertfall helt mulig at du blir kalt inn etter studier, på rekruttskolen var jeg på rom med en som kom rett fra master of science i usa. Nå fikk vel han faktisk tjenestegjøre som ingeniør på fregattprosjektet så det ble en god løsning både for han og ihvertfall forsvaret.

Lovmessig er det null forskjell mellom en på 24 som ikke har avtjent verneplikt og en på 19. Man kan som du sikkert vet søke om utsatt fgt pga utdanning, men det er kun det, en utsettelse.

Vernepliktsverket er de som antagelig kan gi deg et svar på om det nå er så få som blir kalt inn at eldre årsklasser kan ha større odds for å slippe unna. Men helt ærlig tipper jeg at dette er en presedens forsvaret slett ikke er interessert i å etablere.

Comment

Opprinnelig skrevet av Jonas__ Vis post
                Som heading sier, så lurer jeg på om det er en mindre sannsynlighet for å bli kalt inn etter en fullført bachelorgrad.

Da vil jeg være 23.

Takk på forhånd
                Sjansen for å komme inn i førsteganstenesta er i dag alt veldig liten (etter mi meining for liten). Men eg kan ikkje sjå at ei Bachelor grad skal gjere sjansen for å komme inn noko mindre. Har du ein kvalifikasjon som gjere tiil at forsvaret meina at dei har meir bruk for deg enn nokon annan så kan forsvaret kalle deg inn. Men når ein i dag ser at det er berre 1 av 6 som blir innkalla til forsvaret og det er kamp om å få lov til å tjenestegjere, ja då vil eg tru at sjansen er liten for å komme inn viss du ikkje vil. Men det er verken alder eller Bachelor grada som er det som gjere sjansen mindre.

Comment

Som Navytimes og magskor skriver så er det ingen forskjell om du er 19 eller 24, om ikke annet så kan alderen din være en positiv forskjell da du vil ha mer livserfaring og studieerfaring enn en på 19. Selv tjenestegjorde jeg sammen med en som var utdannet revisor og 25.
                  Bachelor i Eiendomsmegling er nok ikke en av de utdanningene som er Forsvaret søker etter (selv om Forsvarsbygg og Skifte, avhender store eiendommer) på samme måte som med tekniske fagbrev etc.
                  Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Comment

For enkelte kategorier høyere utdannelser på masternivå foretrekker Forsvaret at du fullfører utdannelsen før førstegangstjenesten, og så gjør førstegangstjenesten som VAB (vernepliktig akademisk befal) med grad og lønn og ellers forhold som en ansatt løytnant. Det gjelder i dag leger, tannleger, farmasøyter, psykologer, veterinærer, psykologer og jurister. Etter fullført utdannelse vil du først gjennomgå et 8 ukers offiserkurs + videre fagopplæring, og så gjennomføre resten av førstegangstjenesten som løytnant og fagoffiser. Er man interessert i dette bør man kontakte Forsvarets personell- og vernepliktssenter så snart som mulig etter at man har begynt (eller er tatt opp til) et slikt studium.
                    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Comment

Alle som har høyere uttdanning har vist at de evner å lære, Forsvaret trenger folk med et godt hode. Som en kollega sa : når hodet er dumt får kroppen regninga. Jeg håper du er en av de privilegerte som får tjeneste, verdien ser du senere.
                      Trenger bare litt flaks, så går det godt

Comment

Beklager mitt totalt håpløse innlegg, jeg gremmes over meg selv. Hadde en jævli dårlig dag, men det er ingen unskyldning. En ukes selvpålagt karantene iverksettes.

Comment

Tommel opp for siste innlegg. Dog kan ukes karanatene bortfalle hvis normalitet inntrer, hehe.

Comment

Working...
                          X