Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

hei eg heiter alexander

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hei eg heiter alexander

hei mitt navn er alexander og eg svarte på en sessjon søknad og fikk den avist på grunn av at eg har en sykdom så heter adhd går bare for konsentrasjon og er litt i dårlig form men eg har lyst inn i militæret for det om e det en mulighet at eg fremdeles kan komme inn har veldig lyst

Det første du kan gjøre er å begynne på en utdannelse og skaffe gode karakterer som du kan slenge i trynet på vernepliktsverket Secondly, begynn å tren og bygg gradvis opp belastningen på øktene. Ikke begynn for intensivt for da kan det ende med belastningsskader, osv. ADHD er vel heller en diagnose som blir stilt og ikke en sykdom du kan dø av

Sjekk på forumet etter lignende tråder er også et godt tips!

Comment

1. Jeg jobber ikke i Vernepliktsverket, så følgende post må bekreftes av dem før du foretar deg noe.
      2. Med forbehold om feil.

Hei Alexander,

Den fysiske formen kan ordnes på kort tid dersom du står på.
      Nå tror jeg ikke at det er den fysiske formen som er det umiddelbare hinderet her.

Dersom du bruker medikamenter, ritalin eller lignende, vil du desverre bli gitt vurderingssiffer 1 (iht P6) og dermed bli klassifisert som ikke tjenestedyktig.

Men, om du ikke benytter medikamenter for diagnosen din, og får en spesialist til å foreta en gradsvurdering samt erklære deg egnet til tjeneste, så finnes det kanskje håp.

Da sender du brev om å få omgjort avgjørelsen basert på at opprinnelig årsak for fritak, ikke lenger er gyldig.
      Legg ved orginal dokumentasjon/ eller stemplet duplikat til ;

Vernepliktsverket
      Postboks 800, postmottak
      2617 Lillehammer

Brevet må inneholde fødselsnummer, fullt navn og signatur.

Kilde;
      Forsvaret opplyser at diagnoselisten nedfelt i FSAN P6 kan fravikes ved legeskjønn etter en individuell vurdering av den enkelte sak, hvor det foreligger tilstrekkelig god dokumentasjon. Hvorvidt den enkelte er egnet til tjeneste i Forsvaret vil bero på diagnosens grad, herunder medikamentbruk, og de kvalifikasjonskrav som stilles til tjenestestedet."

http://www.ldo.no/no/Klagesaker/Arki...gangstjeneste/

Masse lykke til!
      Last edited by Oldemordi; DTG 312121A Jul 13, .
      ...Daeshbags

Comment

takk

okei takk det er til storhjelp håper bare eg blir god kjend skal send et brev til di i morgen

Comment

hehe takk for helpen skal kome i god for sånn at eg kanskje kommer inn håper på det beste takk.

Comment

Jobber i det sivile som psykolog i BUP og vi foretar revurderinger av ADHD-diagnoser etter henvisning fra fastlege. Vi har da også tatt inn noen som i utgangspunktet er for gamle (altså fylt 18) for BUP-systemet, forutsatt at utredningen som førte til diagnosen i utgangspunktet ble gjennomført av oss. Slike revurderinger tar normalt ikke særlig lang tid - som regel 3-5 timeavtaler etter en mal som ble utarbeidet av en nevropsykolog i helseforetaket. Etter en slik revurdering fjernes ikke diagnosen (det er en veldig omfattende prosess), men man får en vurdering på hvorvidt man fortsatt oppfyller kriteriene for diagnosen eller ikke. I de revurderingene jeg selv har foretatt, har det nettopp vært et ønske om å komme inn i Forsvaret som har ligget til grunn for at personene har bedt om dette.
            Ved kølle skal ondt fordrives!

Comment

ja eg ønskjer meg inn i forsvaret fyller 19 en i oktober vet ikkje kor gamel man få vere for og komme inn i forsvaret så det eneste eg ønsker er å komme inn i forsvaret gjør ka som hels for og komme inn

Comment

Okei, en siste mulighet kan være å komme deg inn i Heimevernsungdommen(16-21), få tjenesteuttalelse og bruke den for bli innkalt til førstegangstjeneste. Du må selvfølgelg også få ordna det trenger av papirer av diagnosen osv. Du er litt i eldste laget da de fleste begynner når de er 16.

Comment

Working...
                X