Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

offiser som skryter av hvor mange han har drept??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• offiser som skryter av hvor mange han har drept??

har vært borti en offiser som skrøyt fært av hvor mange han hadde drept..og hvordan.... Han viste gledelig teknikken han hadde brukt og moret med seg å fortelle offrenes siste ord. Synes dette hørtes mildt sagt sykt ut. Litt sånn sosiopatiske tendenser. Lurer derfor på , blir ikke disse offiserene sjekket grundig før de velges ut? trodde det var ganske grundig siling og oppfølgning?

Ble samtidig bekymret for menneskene rundt dette vesenet...hvor og hvordan kan man eventuell sende en bekymringsmelding?

Du er sikker på at han er offiser og ikke en som vil tøffe seg litt og utgi seg for å være offiser?
    Dona Ferrea

Kommentér

Høres veldig ut som oppspinn. Hvor traff du denne offiseren, og hvor jobber han?

Kommentér

Høres ut som fri fantasi, men jeg ville ha sendt inn en bekymringsmelding til arbeidsgiver om han er i aktiv tjeneste.

Kommentér

Skulle ikke forundre meg om vedkommende ble påtruffet godt påseilet i en taxikø 0400 en Lørdags natt... for et fjols.
          Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Det er bekreftet at han er offiser...vet hvor han jobber og han er aktiv i tjeneste..jobber innen sjø...forsvaret er så stort...hvor konkret bør man henvende seg?

Kommentér

Vel, da håper jeg isåfall for guds skyld at det "bare" er snakk om en eller sjantebass på 19 som går som instruktør på KNM HH på Madla og som selv rekrutter gjennomskuer som et fjols, og ikke en eller annen eldre offiser med mindreverdighetskomplekser og som burde ha langt mer grå masse mellom ørene. Førstnevnte skal ikke være noe problem å korrigere, sistnevnte er det verre å få gjort noe med.
              Elite Som En Trensoldat

Kommentér

vedkommende er over 30....dette er jo farlig....tenker jeg....han virket sosiopat...hvorfor er ikke han blitt fanget opp av systemet? er det ikke veldig utsiling...i hele seleksjonsprosessen...

Kommentér

Beklager om jeg virker veldig skeptisk, men dette høres mer ut som trolling for å omtale systemet og institusjonen negativt heller enn en faktisk sak hvor en offiser virkelig sliter. Jeg vet ikke om jeg vil ta feil eller ikke.

Men det skal være klart, offiserer kan også slite med sykdomstilstander, også psykiske, så om dette skulle være rèelt bør det tas tak i.

Kommentér

Kontakt politiet.
                    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

militærpolitiet mener du?

Kommentér

Om du påtraff vedkommede i militær avdeling/garnison så. Ellers "politiet".
                        Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Hva heter han, og hvilken avdeling jobber han i? Ta det evt på PM.
                          It's not about surviving, it's about winning.

Kommentér

har sendt deg pm AGR416

Kommentér

AGR416 ordner opp.

Kommentér

Bra!
                                Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Gjør ikke det gitt. Momo driver å fisker etter noe, så jeg har kuttet kommunikasjon.
                                  It's not about surviving, it's about winning.

Kommentér

Som sagt, momo: Kontakt politiet. Best for alle parter.
                                    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Re: offiser som skryter av hvor mange han har drept??

Opprinnelig skrevet av 9echo Vis post
                                      Beklager om jeg virker veldig skeptisk, men dette høres mer ut som trolling for å omtale systemet og institusjonen negativt heller enn en faktisk sak hvor en offiser virkelig sliter. Jeg vet ikke om jeg vil ta feil eller ikke.

Men det skal være klart, offiserer kan også slite med sykdomstilstander, også psykiske, så om dette skulle være rèelt bør det tas tak i.
                                      Denne skepsisen er kanskje verd å gjenta.
                                      "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Opprinnelig skrevet av AGR416 Vis post
                                        Gjør ikke det gitt. Momo driver å fisker etter noe, så jeg har kuttet kommunikasjon.
                                        Fornuftig. Slutter meg til 9echo og maner til forsiktighet. Dette kan ha mange sider. La varsleren stå for varslingen til rett adresse.

Kommentér

Jeg legger i hvertfall merke til at det er mer fokus fra vedkommende på å reise retoriske spørsmål rundt systemet, med en dertil skeptisk undertone heller enn å reise spørsmål om hvordan han/hun kan hjelpe vedkommende offiser. Sistnevnte ville vært det første jeg tenkte på om jeg så et medmenneske ha problemer som kan knyttes til atferd og fremtreden.

Det sagt, så kan jeg ta feil.
                                          Last edited by 9echo; DTG 050114B Jun 13, .

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Veteranmeldingen 2020

Meld. St. 15 (2019–2020)

Også vi når det blir krevet — Veteraner i vår tid

Tilråding fra Forsvarsdepartementet 15. april 2020, godkjent i statsråd samme dag. (Regjeringen Solberg)

Melding til Stortinget

Meldingen oppsummerer de seneste ti årenes innsats for personell i internasjonale operasjoner for Norge, og peker ut veien for den framtidige...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
                                          Mest sannsynlig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                          NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Nyhetssaker: Veteraner

Starter en nyhetstråd for relevante nyheter for Veteraner. Innenlands som utenlands.

Åpent for alle å publisere det man finner interesseant.

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
                                          http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
                                          Kode:
                                              Globale utviklingstrekk
                                              Nordområdene / Arktis
                                              Russland
                                              Afghanistan
                                              Pakistan
                                              Kina
                                              Midtøsten og Nord-Afrika
                                              Iran
                                              Sudan
                                              Somalia
                                              Terrorisme
                                              Spredning av
                                          ...

Jente i kongens klær? Dette er tråden!

Oppfordring mottatt og iverksatt. Som jente i førstegangstjenesten er det ofte en del spørsmål som dukker opp før oppmøtedagen og under året i grønt, og en del av disse kan ikke alltid mannfolka/guttungene svare på- nettopp fordi de ikke kan sette seg inn i situasjonen. I denne tråden kan man stille spørsmålene, komme med tips og råd, eller bare dele erfaringer man har gjort seg underveis. Jeg har...

Donasjoner

Collapse
                                          Working...
                                          X