Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Navy Seals - Beinhardt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• At jeg fikk med meg utstyr etter førstegangstjenesten? Ja det gikk vel på nervene til de her inne med litt over middels yrkesstolthet kan jeg tenke meg. Jeg postet forresten innvitasjonen min til Seal Team 1 reunion-ballet i San Diego da AGR416 også tvilte for ca en mnd siden. Jeg har selvsagt ikke gått deg etter i sømmene her inne, og har ingen glede av å gjøre det heller.
    Å kalle meg guttebass sier bare hvilken uredelig sinnatagg du er når du tyr til personangrep.

Kommentér

• @Operator:

Kan melde at jaffar har kjent meg fra jeg ble født, omtrent.

Så kan jeg godt begynne å remse opp alle brukerne her inne jeg har møtt personlig, via jobb i Forsvaret (det være seg tjenestegjort med eller vært på kurs med).

Og hva gjelder opptaket, så velger jeg å ikke gå i detalj, men du tar altså feil hva gjelder mat på opptak.

Og hvorfor er det evt negativt at de får mat? Under et så langt opptak så må de faktisk få i seg næring, hvis ikke klarer de ikke å fungere over tid. Og da snakker jeg ikke om 5-6 dager, da snakker jeg om uker/måneder.

Kommentér

• @AGR416

I hvilket tilfelle tar jeg feil? Ang. de norske? I såfall, tatt til etterretning. (De spiser seg kanskje mette på Voltarol)Når det gjelder de amerikanske (seal) så tar jeg ikke feil med mindre jeg selv er blitt feilopplyst (av en i enheten).

Jeg har heller ikke sagt at det er negativt. Kaloriregnestykket går nok i minus for de fleste på et slikt opptak uansett gruppering. Husker bare jeg ble litt overrasket da jeg ble fortalt det. I førstegangstjenesten fikk vi mindre på feltøvelsen husker jeg, men det var pga dårlig logistikk. Siden den gang har vi blirr fóra temmelig godt. But I digress.

Jeg har ikke hevdet at noen styrker er bedre enn andre (det har vi youtube til). Det vil du/dere ser hvis dere titter igjen.

Når det er sagt bør jo enkelte surløker her inne rett og slett "chille".

Kommentér

• Heftig stemning ja..
          *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Kommentér

• Jenter! Kjekling kan dere ta på PM, hold dere on-topic!
            Ehh... hva gjør den knappen her?

Kommentér

• Jeg kom med et enkelt OT innlegg, og blir flådd av en surmus som slenger om seg med stråmenn og personangrep. Blir gæærn av dette forumet...

Kommentér

• Hør etter hva Haward nettopp sa. Hvem som kastet den første sten er uinteressant, men alle innlegg som inneholder personangrep vil heretter bli slettet uten varsel fra denne tråden, uansett om det er en forumveteran eller noen andre som står bak det.

Jeg minner om hva trådens emne var: US Navy SEALs har et beinhardt opptak. Er det virkelig så vanskelig å være enige om det?
                Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Nesten som BUD/S dette her.....;-)
                  ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Kommentér

• Poenget er vel at du ikke tok humoren/ironien til jaffar i hans innlegg hvor han sier at "de får mat, da kan det ikke være så tøft".

Du kommer med din kommentar, og da flipper jaffar litt med deg. Du sier at du ikke så det innlegget før etterpå, javel. Du legger ikke akkurat lista lavere ved at du sier "hva lider du av?", du heller?

Det er tross alt bare internett og en diskusjon.

Og ja, du tar feil re de norske opptakene.

Kommentér

• The BUD/S Obstacle Course

http://www.youtube.com/watch?v=7XJu-2E7RT4
                      ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Kommentér

• Nå skal jeg bare slenge inn en kommentar som mange av dere har skrevet.

Navy Seals er et jævlig opptak ( etter hva man ser i videoene )
                        Vis man ser de 3 dagene fra MJK opptaket på NRK.no så er det bare 3 dager, vi ser bare litt små blikk her og der.

Hvilket opptak er hardest ? Ingen aning
                        Men norske opptak stammer fra tidligere trening i kompani linge i skottland, husker jeg leste et sted at mye av treningen er lik bare mer modinsert etc.

Så opptakene er beintøffe. Uvisshet som noen sier kan knekke mange.

Vet ikke hvor mange som kommer gjennom Seal Opptaket kontra MJK, men av annånds info har jeg hørt at det var kun 2 som kom igjennom opptaket en gang. Men vet ikke. Just saying, HARDT er opptakene uansett.

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets jobbsøkerregister

Militær kompetanse tar lang tid å skape og koster forsvaret masse. I løpet av de siste 4 årene så har det vært gjort test på et jobbsøkeregister. Disse testene har vært vellykket og rulles nå ut i større skala. Ønsker du deg tilbake i Forsvaret igjen så er det bare å registrere seg.

https://forsvaret.no/jobb-i-forsvaret/jobbregister...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
                        Mest sannsynlig...

Fokus: Militærmisjonen i Brussel (MMB)

Forsvaret i NATO

Norge har en egen delegasjon ved NATOs hovedkvarter i Brussel, NORDEL, som ledes av en ambassadør. NATO-ambassadøren er Norges faste representant til NATOs Råd. Utenriksministeren møter vanligvis i Rådet to ganger i året.

Forsvarsdepartementet er representert i NORDEL med en forsvarsråd.

Politiske avgjørelser i rent militære saker treffes i komiteen...

Fokus: Etterretningstjenesten

Etterretningstjenesten

Etterretningstjenesten er ​Norges militære og sivile utenlandsetterretningstjeneste. ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​HVE M ER ETTERRETNINGSTJENESTEN, OG HVA GJØR VI?

Selv om tjenesten er en integrert del av Forsvarets organisasjon og virksomhet, løser tjenesten oppdrag for hele myndighetsapparatet og arbeider...

Generell nyhetstråd om Forsvarets sanitet

NATO har en flernasjonalt militært sykehus i Kabul, der flere land bidrar med personell og midler. Fra neste år vil Norge bidra med om lag 35 personer til sykehuset. Av disse skal de fleste lede, organisere og drifte sykehuset, mens et mindre antall personer inngår i et kirurgisk team.

https://www.regjeringen.no/no/aktuel...tan/id2680324/

Fokus: Forsvarets logistikkorganisasjon

Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) er en selvstendig driftsenhet i Forsvaret.

FLO har ansvaret for forsyning til Forsvaret, herunder forsyningslagre, driftsanskaffelser, distribusjon og transportkontroll. I tillegg har FLO de verkstedene i Forsvaret som utfører tungt vedlikehold mot alt fra Sjøforsvarets fartøyer til Hærens og Heimevernets stridsvogner, kjøretøy og våpen, i...

Tema: Forsvarets ledelse og fellesinstitusjoner

I går ble viseadmiral Elisabeth Natvig innsatt som ny sjef for Forsvarsstaben, og nr 2 i Forsvaret.

https://forsvaret.no/aktuelt/natvig_ny_sjeffst...

Donasjoner

Collapse
                        Working...
                        X