Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

"Plakaten på veggen"

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

"Plakaten på veggen"

Usikker på hvor jeg skulle poste dette, men tar en råsjangs og smeller til her.

Har sett endel prat rundt på forumet, og nå og da kommer denne "plakaten" opp. Er det noen som har en PDF eller en fil med den? Hadde vært stilig å ha.

/Solsvik

-Værsgo!

http://no.wikipedia.org/wiki/Plakaten_p%C3%A5_veggen
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Det var ikke værre nei... Så at andre hadde spurt på forumet før meg, men uten noe særlig hell, så tenkte jeg skulle forhøre meg litt her først. Sløvt at jeg ikke sjekket selv.

Beklager bryderiet og takker for hjelpen!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Solsvik Vis post
        Det var ikke værre nei... Så at andre hadde spurt på forumet før meg, men uten noe særlig hell, så tenkte jeg skulle forhøre meg litt her først. Sløvt at jeg ikke sjekket selv.

Beklager bryderiet og takker for hjelpen!
        Det går veldig bra. Vi venter i spenning på at noen skal lage en praktutgave på fint papir som vi kan kjøpe, med et skikkelig milforum påslag så admin får driftet server....
        "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Problemet er at versjonen på Wiki ikke er spesielt bra. Alt for uklar, så er egentlig bare de som er klar over hva det står i utganspunktet som kan lese det. Jeg tar til takke med den, siden det er den symbolske verdien jeg vil ha den for, og fordi det er råtøft å ha den. Printa den forresten på glossy papir.. Oh yeah..

Kommentér

sjekk den egelske wikien, eller lovdata.no!
            One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Kommentér

Det engelske er identisk med det norske, og på lovdata står bare teksten. Må jo ha den så lik orginalen som mulig.

Kommentér

NROF (Norske Reserveoffiserers Forbund) trykte en gang for ca. 10-15 år siden plakaten som midtinnlegg i medlemsbladet deres, Pro Patria. Det var i A3-format (tror jeg) med riksvåpenet i farger og med NROFs logo i tillegg. Jeg har dette og har en gang scannet det, så jeg har det som to pdf-filer (halve plakaten på hver fil). Jeg tror ikke man kan sende pdf-filer som vedlegg her i forumet, men jeg kan sende dem til de som sender meg en epost-adresse som personlig melding.

Er det noen som er flinke med f.eks. photoshop og kan skjøte dem sammen så skjøten ikke synes?
                At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
                  Det går veldig bra. Vi venter i spenning på at noen skal lage en praktutgave på fint papir som vi kan kjøpe, med et skikkelig milforum påslag så admin får driftet server....
                  Kremt..
                  DEN har gått helt i glemmeboka gitt. Må få svingt meg rundt og gjort noe med dette ja.
                  Sorry..
                  Bumpibump TM

Kommentér

Hvis du sender meg de skal jeg få broren min til å mekke litt. Han er greit dreven på PS. Kan bli bra tror jeg!

Kommentér

PDF versjon i høy oppløsning og farge!

http://www.mediafire.com/?gf1vkc33js9mxa6
                      As you wish.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av PF Vis post

Hvor har du vært hele mitt liv?

Kommentér

Glimrende!! Nå mangler vi da print på fint papir og en meget 70talls-ramme å ha den i.
                          "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Den funker ikke lenger! :/ kan du legge den ut igjen?

Kommentér

Ny link:

http://dl.dropbox.com/u/96977714/Pla...%A5_veggen.pdf

Ut og forsvar fedrelandet!
                              As you wish.

Kommentér

Nice. LMS på HVSKS har også hatt denne i trykt form til spesielt interesserte.
                                Last edited by njetnjet; DTG 091804A Aug 12, .

Kommentér

Har den innrammet på "gutterommet" selvsagt
                                  Følg på, jeg er like bak!

Kommentér

Denne skal på veggen ja takker!
                                    *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Kommentér

Skal printes ut, rammes inn og henges over arbeidspulten
                                      Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Kommentér

Om jeg begynner i grønt igjen, da henges denne på veggen på kontoret!
                                        Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
                                          Om jeg begynner i grønt igjen, da henges denne på veggen på kontoret!
                                          Hjelper ikke, dem kommer i sivilt, og da får ikke du være med å leke. Da skal onkel ordne opp
                                          Følg på, jeg er like bak!

Kommentér

Hehe! Sivile kan henvises til oppmerket sted... :-)
                                            Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Står ganske tydelig og i klartekst på plakaten hva en har å gjøre ja

Kommentér

Så vidt jeg vet er "Plakaten på veggen" fortsatt gyldig, og bør kunne nyttes ikke bare for å pynte opp på kontoret, men også faktisk for å gi retningslinjer om hva man skal gjøre dersom noe dramatisk skjer.

Riktig nok er den begrenset til å gjelde ved væpnet angrep, som er definert som "...enhver uhjemlet inntrengning over norsk land-, sjø- og luftterritorium av styrker fra en fremmed makt, (...)". Det vil imidlertid ikke alltid være helt åpenbart om en serie bombeeksplosjoner i en by skyldes et slikt angrep, en gruppe terrorister, eller bare en galning med narsissistiske tendenser. Er man i tvil bør man etter min mening handle som om det verst tenkelige er skjedd, og heller redusere beredskapen dersom det viste seg å være feil.

Direktivet sier da at alle med sersjants grad eller høyere straks skal ta seg frem til sitt mobiliseringssted uten nærmere ordre. Sjefer, dvs fra kompanisjef (og, antar jeg, områdesjef i HV) og opp, skal i tillegg iverksette mobilisering på hurtigste måte innen sitt ansvarsområde. De plikter å forsøke å finne ut hva som egentlig skjer, og få instrukser fra foresatte, men de skal ikke avvente slike instrukser før de iverksetter mobilisering.
                                                Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Re: "Plakaten på veggen"

Men hvem har en digitalt eksemplar som kan printes ut på høvelig papir og henges på veggen?
                                                  In the age of information, ignorance is a choice.

Kommentér

"Plakaten på veggen"

Opprinnelig skrevet av Biggs Vis post
                                                    Men hvem har en digitalt eksemplar som kan printes ut på høvelig papir og henges på veggen?
                                                    Sjekk innlegg nr #15 i denne tråden du
                                                    *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Kommentér

Trodde denne skulle henge i alle kaserner, men ikke funnet på Huseby.
                                                      "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

Kommentér

Om ikke kaserner, så i hvert fall på alle kontorer.
                                                        One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Kommentér

I hvert fall på kompanisjefkontorer og høyere.
                                                          At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Xylia Vis post
                                                            Trodde denne skulle henge i alle kaserner, men ikke funnet på Huseby.
                                                            Mener å huske at denne hang på kontoret til sjef KP2 TR2 i min tid på Huseby iallefall.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                                                            Working...
                                                            X