Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Flyforbindelser til Bardufoss

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flyforbindelser til Bardufoss

Noen som har erfaring med å fly mellom Trondheim og Bardufoss? Man må vel fly via Oslo. Noen vet hvor lang tid man i praksis bruker og hvilke kostnader man snakker om?

All informasjon finner du på Norwegians nettsider med et kjapt søk på flybilletter. Flytid mellom Trondheim og Oslo tar en time, beregn minst en halvtime for mellomlanding og flytiden mellom Oslo og Bardufoss er en time og 45 minuttter. Kostnaden er flybillettene og bagasjeutgifter sammenlagt.

Kommentér

Ja.... Har selvfølgelig søkt mye på billetter. Det jeg lurer på er om noen har flydd denne ruta en del og dermed er kjent med hvor mye tid man bør beregne for korresponderende transport blant annet for å komme seg fra flyplass til leir o.l. Videre lurer jeg på om noen har flydd denne ruta jevnlig og derfor vet sånn ca hva man må budsjettere med ettersom flypriser kan variere en del, fra når man flyr og hvilket selskap.

Jeg synes forøvrig at det unødvendig å komme med halvsarkastiske bemerkninger om at det er bare å søke sjøl så finner du det ut. Synes ofte det er litt denne tonen her på forumet. Det er jo åpenbart (mener jeg) at når noen etterspørr erfaringer med å fly mellom Trondheim og Bardu, så er det fordi de lurer på om noen har gode innspill ift å pendle denne ruta, basert på ervervede erfaringer. Hvis jeg bare tilfeldigvis skulle ta en flytur til Bardufoss en gang, hadde jeg ikke laget en forumpost om det... Men jeg bør kanskje presisere: Er det noen som har erfaring med å PENDLE mellom Trondheim og Bardufoss? OG dermed vet noe om tidsbruk, snittkostnader, billigste selskap ovs.

Setter pris på innspill:-)

Kommentér

Det går en og annen avgang med flybytte i Bodø, men stort sett må man innom Gardermoen dessverre.
        mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

Det var da ikke halvsarkastisk, det var et helt seriøst innlegg uten noen annen mening bak enn den faktiske "ta en titt og du finner informasjon". At du i ettertid presiserer spesifikt hva slags informasjon du ønsker er det du som må ta kritikk for, ikke jeg. Jeg svarte enkelt og greit på spørsmålet ditt.

Men ok, siden du forventer en halvsarkastisk tone, så la oss basere oss på det slik du gjør. Siden du spør spørsmålet du gjør, så spør jeg: Hvor mye veier en stein?
          Nettopp, det er umulig å si. Det er umulig å si hvor mye det vil koste deg å pendle mellom Bardufoss og Trondheim. Det vi trenger å vite er:

-Hvor mange ganger skal du reise mellom stedene per måned?
          -Trenger du fleksible billetter med mulighet for avbestilling og endring uten avgifter(fullflex), eller greier du deg med billetter hvor endring av navn, resiestrekning eller flygning koster 300 kr pr endring (lavpris)? Her kan forskjellen utgjøre 1500,- kr. pr. strekning.
          -Har du egen bil til og fra flyplassen, eller er du avhengig av kollektivtransport? Her kan det skille 180,- kr. t/r Bardufoss-Trondheim.
          -Har du tilgang på priser med Norwegian ihht. Forsvarets avtale som dermed innebærer rabatt på flybilletter? Forskjellen kan utgjøre nesten 1000,- kr. enkelte ganger.
          -Trenger du mat og drikke underveis? Reisetiden kan være alt fra fem timer til 12 timer om du er uheldig.
          -Trenger du privat bolig oppe på Bardufoss, eller ordner arbeidsgiver bolig for deg?

Er disse spørsmålene mine gode nok til å understreke poenget mitt om at du faktisk spør om spesifikke tall på variabler du selv setter? Dette er ikke ment sarkastisk eller halvhumoristisk eller hva du mener, men du er nødt til å tenke på hvordan du stiller spørsmålet og hva du spør om. Det er helt håpløst å svare på hvor mye en flybillett generelt koster på en strekning. Fra Oslo til Bardufoss kan en billett koste 299,-. Den kan også koste 3000,-. Alt avhenger av tidsrom, antall seter igjen til de forskjellige prisene, vilkår for flybilletten, bagasje du skal ha med deg etc.

Men jeg kan jo forsåvidt svare på det du spør mer spesifikt om.
          Angående transport til og fra flyplassen, så vil jeg si at 45 minutter fra Trondheim sentrum til Værnes er et godt estimat. Dette gjelder med buss og bil. Tog vet jeg ikke noe om. Bussen kan av og til være litt sen, så jeg ville beregnet en time. Angående transport på Bardufoss, så kommer det litt an på hvor du holder til der oppe, det er ingen naturlige "sentrale" holdeplasser slik Trondheim sentrum er. Eventuelt måtte det vært Finnsnes sentrum, Setermoen sentrum og Tromsø sentrum. Her er reisetiden henholdsvis en time, 20 minutter og to og en halv time.

Angående flypriser, så vil jeg si at Norwegian generelt er billigst, spesielt ettersom du må til Tromsø eller Evenes for å benytte SAS og dermed må beregne ekstra kostnader til transport til og fra flyplassen. Hvor er det endelige bestemmelsesstedet ditt i nord? Norwegian er definitivt billigst om du har tilgang på Forsvarets rabattkode, snakk med din personellansvarlig i avdelingen din dersom du er ansatt i Forsvaret. Uten koden, kan prisen fort øke litt, spesielt i ferietider som jul, vinterferie, påske, start og slutt på fellesferie og høstferie. Det vil likevel generelt være billigere med Norwegian, hvor et røft estimat på billett mellom Oslo og Bardufoss ligger på rundt 1000 kroner for en lavprisbillett. Pris mellom Trondheim og Oslo er ofte mellom 400 og 600 kroner for samme type billett, men ikke bli overrasket om det er større spenn i prisklassene enn det jeg oppgir.

Sånn, jeg håper det hjalp litt, det hjalp i allefall meg mye at du spesifiserte spørsmålet ditt.
          Last edited by 9echo; DTG 161245B Jan 12, . Begrunnelse: Rettskriving her og der...

Kommentér

Jeg beklager om det ikke var noe sarkasme i det første svaret ditt, og ser at det nok manglet en del info i det første innlegget. Har tidligere fått svar av typen "just fucking google it" tidligere og irriterer meg grønn, da man ofte har prøvd dette og lurer på ting utover det man finner der, men skjønner at det ikke er det du mente. Forøvrig takk for et informativt innlegg. Jeg kommer til å ukependel en stund framover til garnisonen i Bardufoss, men er ikke beordret så jeg må betale utgiftene selv. Derfor lurte jeg på hvordan dette kunne gjøres billigst og best:-) Er usikker på om jeg får tilgang på forsvarets rabatter, det skal jeg spørre P-off om.

Kommentér

P-off. skal kunne hjelpe deg med den, den er disponibel for alt av Forsvarets personell. Som sagt anbefaler jeg Norwegian, til tross for at du kan (les: garantert vil) oppleve forsinkelser på 15-30 min. Men som et gjennomsnitt vil jeg kort oppsummert si at du kan få billetter hele veien til rundt 800-1500,- t/r om du er tidlig ute, vær aktiv på søkemotoren deres.

Forøvrig er jeg enig i irritasjonen din, "just fucking Google it" er ikke et informativt svar. Bare å spørre om du skulle trenge mer informasjon!

Kommentér

Av en eller annen grunn så er supersaver.no jevnt over billigere på Norwegian flights enn Norwegians egne sider. I tillegg får du 2 kolli a 20kg inkludert. Go figure.
                In the age of information, ignorance is a choice.

Kommentér

http://flybilligst.com/index.php?o=TRD&d=BDU&r=menu
                  Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Genial link:-) Takk for alle innspill.

Kommentér

Om jeg ikke husker feil, så fløy enkelte trøndere Tromsø-Bodø-Trondheim i blant. Alt i alt tar det vel ca. like lang tid som å fly innom Oslo.
                      - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Flyhaik er det vel helt slutt på nå for tiden?

Kommentér

Flyhaik er så godt som historisk.

Hva skal du på BDU å gjøre, forresten ?
                          -Jeg spør siden du nevner du ikke er på beordringssystemet og da ikke er yrkes/adv.bef. De har visse rettigheter, noen andre har visse andre rettigheter og "resten" har "ingen" rettigheter.

Og mens jeg er igang - låll ætt "just fucking google it", det er riktignok mange som ikke evner Google-fu out thar men den der moret jeg meg over
                          Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Det skulle være ganske åpenbart, men kanskje greit å nevne likevel: Dersom du skal endre en billett mot gebyr, så betaler du endringsgebyret alene kun dersom det fortsatt er ledige seter til den samme prisen som du har betalt. Er det ikke lenger ledig til samme pris så betaler du endringsgebyret plus prisforskjell.

Kommentér

Løfter denne igjen jeg. Har hørt feltrykter om at Norwegian planlegger en ny rute mellom tr.heim og bardu. Andre som har snappet opp dette, evt vet mer om planene?

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Veteranmeldingen 2020

Meld. St. 15 (2019–2020)

Også vi når det blir krevet — Veteraner i vår tid

Tilråding fra Forsvarsdepartementet 15. april 2020, godkjent i statsråd samme dag. (Regjeringen Solberg)

Melding til Stortinget

Meldingen oppsummerer de seneste ti årenes innsats for personell i internasjonale operasjoner for Norge, og peker ut veien for den framtidige...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
                              Mest sannsynlig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                              NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Nyhetssaker: Veteraner

Starter en nyhetstråd for relevante nyheter for Veteraner. Innenlands som utenlands.

Åpent for alle å publisere det man finner interesseant.

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
                              http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
                              Kode:
                                  Globale utviklingstrekk
                                  Nordområdene / Arktis
                                  Russland
                                  Afghanistan
                                  Pakistan
                                  Kina
                                  Midtøsten og Nord-Afrika
                                  Iran
                                  Sudan
                                  Somalia
                                  Terrorisme
                                  Spredning av
                              ...

Jente i kongens klær? Dette er tråden!

Oppfordring mottatt og iverksatt. Som jente i førstegangstjenesten er det ofte en del spørsmål som dukker opp før oppmøtedagen og under året i grønt, og en del av disse kan ikke alltid mannfolka/guttungene svare på- nettopp fordi de ikke kan sette seg inn i situasjonen. I denne tråden kan man stille spørsmålene, komme med tips og råd, eller bare dele erfaringer man har gjort seg underveis. Jeg har...

Donasjoner

Collapse
                              Working...
                              X