Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tips/råd pendling under utdanning ved Befalsskolen for sjøforsvaret.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tips/råd pendling under utdanning ved Befalsskolen for sjøforsvaret.

Hei,

Går en linje under befalsskolen for sjøforsvaret. Føler vel litt på at man har blitt lovet gull og grønneskoger på tur inn, og nå sitter igjen som "svarte-per".
    Med andre ord, jeg ønsker å se hva jeg kan få mulighet til å forandre på.

Jeg lurer på mulighetene til å søke om pendlerstatus og hva slags kriterier normalt må oppfylles i forkant!
    - Jeg har bodd på hybel med samboer på østlandet. Utdanningen forgår på vestlandet, hittill har jeg ukespendlet til og fra.
    Tok dette opp med min overordnede og han fortalte at mens vi gikk på utdannelse i forsvaret var det ikke mulig å få pendler status - Hvor står dette??
    Gjelder dette også under plikttid etterpå?

Forsvarets personellhåndbok.

Du er ikke pendler før du er ansatt, og med mindre du blir avdelingsbefal eller yrkesbefal så må du pendle kun på selvangivelsen - avd.bef og yrkes som får pendlerstatus får penger hver måned for ulempen det er, mens vi dødelige må ta det over likninga.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Dersom man har fått Avd.bef, hva skal i realiteten til?

Har lest endel i FPH, men finner jo ikke noen reele krav som tilsier at jeg skal ha krav/ikke krav. - Blir det tatt litt på "skjønn"?

Kommentér

Eneste pendlinga du får igjen for er gjennom selvangivelsen, med mindre du er yrkes eller avd-bef.

Går du skole, går du skole.
        Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Tusler du bort til sosialkuratoren og spør, så pleier de å ha stålkontroll på disse greiene.
          Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Kommentér

Vel er avd-befal, mens man går skolegang. Derfor spørsmålet er kommet.
            Skal se om jeg ikke da får tatt meg en tur til P-off hvis det var dette du siktet til KJ?

Nå er det ikke siktet til skattemessig pendling, men heller en pendlerstatus hos forsvaret.

Noen som vet om det er noen kriterier som utgjør at man kan ha krav på?

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Veteranmeldingen 2020

Meld. St. 15 (2019–2020)

Også vi når det blir krevet — Veteraner i vår tid

Tilråding fra Forsvarsdepartementet 15. april 2020, godkjent i statsråd samme dag. (Regjeringen Solberg)

Melding til Stortinget

Meldingen oppsummerer de seneste ti årenes innsats for personell i internasjonale operasjoner for Norge, og peker ut veien for den framtidige...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
            Mest sannsynlig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
            NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Nyhetssaker: Veteraner

Starter en nyhetstråd for relevante nyheter for Veteraner. Innenlands som utenlands.

Åpent for alle å publisere det man finner interesseant.

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
            http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
            Kode:
                Globale utviklingstrekk
                Nordområdene / Arktis
                Russland
                Afghanistan
                Pakistan
                Kina
                Midtøsten og Nord-Afrika
                Iran
                Sudan
                Somalia
                Terrorisme
                Spredning av
            ...

Forsvarets veterantjeneste (FVT)

Forsvarsnett: Forsvaret vil ha veteransenter Katrine Gramshaug, SDV, 2007-06-06

– Forsvaret trenger et rekreasjonssenter for veteraner. Det er viktig at vi nå får på plass et fast sted hvor vi kan tilby tjenester til veteraner, sier forsvarssjef Sverre Diesen.

Av Katrine Gramshaug, Personell-, økonomi- og styringsstaben

http://www.mil.no/veteraner/start/aktue...

Donasjoner

Collapse
            Working...
            X