Støtt Milforum på Vipps #587 879

Inn i Sjøforsvaret på Januar. Muligheter?

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pleya
    RESERVIST
    • 2010
    • 89

    #31
    Mange forskjellige stillinger alt hva du har interesse for. Logistikkassistent, Operasjonsassistent, vakt og sikring, er hvertfall noen stillinger som mange jeg var sammen med på rekrutten har skrytt mye av. Alle disse tre har veldig fra forkurs, vakt og sikring-kurset på Haakonsvern er et ganske kr...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Docal22
      Trådstarter
      PENSJONIST
      • 2011
      • 15

      #32
      Har også et spørsmål angående forsvaret og psykiske lidelser. Har en god kompis som skal inn på Mars som har slitt litt med angst og slike "standardlidelser" i høst, men som dog er kjempemotivert for militæret. Hvordan er mulighetene hans for å komme inn og klare å gjøre en god figur? Legen hans vil...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • struksa
        OR-6 Oversersjant

        • 2007
        • 1520

        #33
        Hei, Docal 22! Skal møte 11. januar på Madla og ser mildt sagt fram til det

        Angående kompisen din som skal inn i Mars:
        Opprinnelig skrevet av Forsvaret.no
        Helseproblem
        Har du etter sesjon del 2 fått ein skade, ein sjukdom eller eit anna helseproblem som du meiner har noko å seie for evna di til å gjennomfø...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Docal22
          Trådstarter
          PENSJONIST
          • 2011
          • 15

          #34
          Opprinnelig skrevet av struksa
          Hei, Docal 22! Skal møte 11. januar på Madla og ser mildt sagt fram til det

          Angående kompisen din som skal inn i Mars:

          Nå vet jo ikke jeg hvilken grad av psykiske tilstand kompisen din er i, men uansett så tror jeg det vil se mørkt ut for hans militærtjeneste om han sendt...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • struksa
            OR-6 Oversersjant

            • 2007
            • 1520

            #35
            Det hørtes jo ikke ille ut en gang. Alle har jo sine bunnperioder. Hvis han er gira på forcen, så bør han jo bare kjøre på for i Forsvaret blir det gitt visse rammer en bare må følge og hvis han er gira så gjør han som befalet sier og får orden på seg selv....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Docal22
              Trådstarter
              PENSJONIST
              • 2011
              • 15

              #36
              Vel, altså nå er jo jeg ikke i hans plass, og det er nok sikkert ikke så enkelt som det. angst er jo tross alt angst, men det var visst legen som mente at en utsettelse hadde vært best slik at han kunne få orden på "rothuet"....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Gakkgakk
                PENSJONIST
                • 2012
                • 3

                #37
                For å svare på forskjell mellom KV og KNM fartøy så er hverdagen ombord utifra det jeg har hørt endel mer avslappende enn det du finner ombord på et KNM fartøy. Dette er av den enkle grunn at de aller fleste gangene KNM fartøyene er ute og seiler er du med på en eller annen form for øvelse, og dette...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Pleya
                  RESERVIST
                  • 2010
                  • 89

                  #38
                  Vil si at kanskje den største forskjellen på KV-fartøyer og KNM-fartøyer er at KV seiler og er operative nesten hele tiden. Indre Kystvakt er mindre prioritert enn ytre og ligger derfor mer til kai. Dessuten så utfører kystvaktfartøyene mer oppdrag som søk og redning, fiskeriinspeksjoner, visitasjon...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • binders
                    OR-5+ Vingsersjant


                    • 2009
                    • 1440

                    #39
                    Hvor mange inngår i besetningen på ditt fartøy? 20? 30? På en fregatt er det 130, kommandoforholdet blir derfor av naturlige grunner annerledes. Alle fartøyene i marinen skal kunne løse SAR, det er ikke spesielt for KV. Å være operativ for et KV-fartøy innebærer noe helt annet enn hva det er for f.e...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Si vis pacem, para bellum.

                    Kommentér

                    • Gakkgakk
                      PENSJONIST
                      • 2012
                      • 3

                      #40
                      Nå burde det også nevnes at det finnes mer enn fregatter i KE. Fregatter har som nevnt tidligere et ganske annerledes kommandoforhold, noe som jeg selv har opplevd under gjesteseiling på fregattene. Jeg har hovedsaklig tjenestegjort ombord på et mindre logistikkfartøy med besetning på rundt 25 stk, ...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Fregatten
                        PENSJONIST
                        • 2012
                        • 4

                        #41
                        Jeg jobber ombord på fregatt og det er noe sant i det at fregatter er hovedsaklig på øvelse når dem er ute og seiler, Men er ofte også med på å besøke havner kun av grunn å vise seg frem. Vært med på en del av det. Mannskapet kan også variere i alt fra så vidt 100, til mer enn 140. Avhenger av type ...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        Googleannonse

                        Collapse

                        Forumstruktur

                        Collapse

                        Working...