Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Falske soldater, falske veteraner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Falske soldater, falske veteraner

Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    I call bullshit.

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    ... og du har nok mer rett enn du aner; iflg. godeste Valen selv, er det visst bare oppspinn(?!)

Her er det knekten har lagt ut selv om saken:

Kristian Valen

1 t ·

..

Det var etter vi fikk vite at slike post ble delt/liket osv på en åpen facebook side til en politi kvinne i Oslo vi fikk tips om å "være på vakt". Når politiet, politijurister til voldsdømte tøyser/kommenterer/liker slik og så går d kun 2 dager og jeg blir overfalt bevisst (Ifg vitner,bilder) utenfor egen leilighet at vi skjønte at nå måtte vi ta litt forhåndsregler med å pakke tursekken å komme oss litt ut av Oslo. (Det er jo politifolk som er sparket for mindre og som du ser er d direkte brudd på politiloven....men nå hørte jeg at d bare skulle "tas internt" plutselig....) Hadde d vært meg de var ute etter og ikke min sambo så hadde det vært noe annet, men det kunne ikke folkene som kom med trusselvurdering garantere, så derfor dro vi. POLITIET anmeldte saken (Ikke jeg!). Dette skjedde rett før rettsak og vi har klart å holde dette som vår hemmelighet pga vi ikke ville ha "sympati" som jeg ser noen slenger ut i kommentarfelt. Så her er nå alt vel (som dere vel og har sett HER på facebook) og vi øver inn nye nr og parodier til juleshowet i nov/des Uttrykksikonet smile

AT vi skal flytte har vi vel snakket om i årevis som Dere vet, men d måtte passe jobbmessig for begge, og det gjør d nå.
    Blir vemodig, men vil jo besøke fedrelandet!!! Nå tenker vi positivt og kobler av med å skrive dårlige vitser Uttrykksikonet smile

OBS: Takk for alle mailer og for at dere uttrykker at div tabloider overdriver og skriver direkte feil!
    - (Jeg har prøvd å kontakte de selv om de ikke kontakter meg, i håp om at de kan rette fakta, men d er som å pisse i motvind. Noen ganger går media i din fordel, og andre motsatt. Det må en tåle, MEN d må være lov å gi beskjed til Dere hva som er fakta håpe eg.)

Vil du ha sannheten, så les VG+. (Dvs at de stakkars folka fra VG fikk 4 timers intervju/prat over 3 liter kaffe.... tenk alt det skal prøves å bli pressa ned til kun 2 sider.... he he.... da sier d seg selv at noe kan bli spisset/forkortet, men de tok ihvertfall kontakt og fysisk snakket med oss. De småfeil som var skal nå være rettet opp.) NÅ er d jobb med forberedelser til juleshowene og avsluttning Uttrykksikonet smile

D blir fantastisk!!!

Kommentér

Så kan vi spørre oss selv om Valen virkelig fortjener all den gratisreklamen han får her på milforum og andre steder. Som nevnt tidligere i denne tråden tjente han 19 millioner i 2014, så helt uten PR-messig baktanke er vel ikke alle stuntene hans, uansett hvor paranoid han måtte fremstå?
      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Den facebookpposten var ikke åpen. Første faktafeil.
        Det var ikke tjenestemannen som skrev en sleivete kommentar om vådeskudd, det var noen andre som kommenterte. Faktafeil.
        Det å dele poster og deretter publisere de i media fra en lukket profil er nok ikke helt i tråd med en eller anne bestemmelse om personvern.

Valen er full avdritt. Det samme er støttespilerene hans.

Er du i politiets søkelys, så er sjansen stor for at du har gjort noe som fører ti lat du er det. Gjentatte ganger. Å bli fulgt litt ekstra med på når du skyter ifiller dusjkabinettet ditt (og har en åpenbar fetisj for uniformer og våpen), er ikke det samme som at Polletiet har en vendatta gående..

At du er en semi-populær komiker, gir deg ikke rett til å bløffe, juge, vimse rundt halvnaken i CRYE(omg) pants med replikaer som kan forveksles med ekte vare. Det er heller ingen automatikk i at Politiet tenker 2 Åja, Valen. Han lager sikkert en sketsj...
        mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

Jeg tar av meg hatten for at en som skriver som en 14-åring på fjøsboka klarer å dra inn 19 millioner i løpet av et år. Personlig har jeg aldri funnet fyren morsom, før jeg leste alt han klarer å lire av seg med skrivefeil, som hadde gjort samtlige norsklærere søvnløse i åresvis. Kan noen vennligst ta en kikk i medisinskapet til Valen?

Kommentér

Meina å ha lese at såkalla lukka FB grupper/profiler er å regne som offentleg så lenge meir enn eit viss antal personar kan lese kva som står der. Det skal vist vere ein dom på dette.

Kommentér

Kanskje OT, men har man da tatt høyde for at antallet medlemmer av en gruppe ikke er statisk, og at det som postes der således kan gå fra å ha status som privat til offentlig...?

Sent fra min E5823 via Tapatalk
              Ved kølle skal ondt fordrives!

Kommentér

Her står det noko om dette. https://www.nrk.no/ostfold/nett-trol...per-1.12506846

Kommentér

Dersom 20-30 personer har tilgang regnes det som en offentlig ytring.

Kommentér

Så 20? Eller 30? Det må da være enten eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentér

Nå er vi rimelig OT på den tråden her. Foreslår at dere som vil diskutere FB-policy/personvern tar det ett annet sted.

Kommentér

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/...r-mot-politiet

Betalingsmur.

Komiker Kristian Valen (43) vil møte når Borgarting lagmannsrett fredag behandler anken hans av dommen på 21 dagers fengsel for trusler mot politiet.

En svært skuffet Valen ble dømt til ubetinget fengsel og sakskostnader på 15.000 kroner i september i fjor. Foruten en episode hvor han skal ha truet politiet, ble han også dømt for å ha båret en våpenkopi rundt på Aker Brygge i svært beruset tilstand.
                        – Han mener han ikke framsatte noen trusler. Han beklager formen innlegget fikk, men benekter at det har vært hans mening å framsette trusler, han har aldri ment å true noen, sier forsvarer John Christian Elden til NTB.
                        Påtalemyndigheten la ned påstand om fengsel i 24 dager, og Oslo tingrett dømte ham til 21 dager i fengsel.
                        – Lette etter skadd samboer

Politiet mente han rettet trusler mot politiet da han på Facebook utlovet en dusør på 10.000 kroner for den som fant navn og adresse på to politimenn som sammen med flere andre aksjonerte mot leiligheten hans på Aker Brygge i februar i fjor. Oslo tingrett mente det ikke var tvil om at Valens hensikt med etterlysningen var at han ville foreta en straffbar handling mot tjenestemennene.
                        Under behandlingen i tingretten sa Valen at han bare forsøkte å finne ut hvor samboeren hans var blitt fraktet med ambulanse etter at hun hadde skadet seg hjemme under særdeles dramatiske omstendigheter. Politiet nektet Valen å reise sammen med samboeren, som i retten ga samme versjon som komikeren.
                        Valen mente politiet hadde misforstått og feiltolket hva som lå bak innleggene på Facebook og anket dommen. Lagmannsretten fant grunnlag for å vurdere hele saken på nytt.
                        – Gode muligheter

– Politiet har i tiltalen blandet sammen to ulike meldinger på Facebook som ikke har sammenheng med hverandre og som heller ikke er satt ut på samme profil, så jeg mener det er ganske absurd at det skal oppfattes som én melding og at det skal være straffbart, sier Elden til NTB.

Valen har ikke hatt automatisk rett til å få saken behandlet i lagmannsretten, til det er strafferammen for lav. Advokat Elden mener derfor at det er gode muligheter for at lagmannsretten vil vurdere skyldspørsmålet annerledes enn tingretten når den har konkludert med at anken fortjener en ny behandling.
                        Kristian Valen er fem ganger tidligere straffet med bøter, blant annet for ulovlig våpenoppbevaring.
                        Ville flytte fra Norge

I kjølvannet av rettssaken i tingretten sa Kristian Valen til flere medier at han følte seg hetset og trakassert av politiet og at han hadde fått nok. Han og samboeren ville selge alt de eide og flytte fra Norge når saken var avklart, sa han til VG.
                        Før han deltok i den norske Melodi Grand Prix-finalen i vår, gjentok han i et stort intervju med VG at han og samboeren ville forlate Norge allerede dagen etter finalen 11. mars. Målet var ikke spesielt klart, han nevnte både Berlin, Las Vegas og Sør-Afrika. Det viktigste var å komme vekk fra Norge.

– Jeg har ingen kommentar til om han har flyttet eller ikke, sier Elden.
                        Ifølge eiendomsportalen Eiendomspriser.no er ikke leiligheten selskapet til Kristian Valen, Deepwater Entertainment AS, eier på Aker Brygge blitt solgt i løpet av det siste året. Kristian Valen har i alle fall ikke sluttet å opptre i Norge. Gjennom hele høsten og fram mot jul har han holdt show over hele landet. Også for 2018 viser hans egen hjemmeside at han vil fortsette å opptre i Norge.
                        Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Og hvorfor gidder vi å bry oss om den klovnen der...
                          Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Kommentér

Kristian Valen er i Borgarting lagmannsrett dømt til 21 dagers betinget fengsel for Facebook-trusler mot en polititjenestemann. Valens gis en prøvetid for to år. Han dømmes i tillegg til å betale 10000 i saksomkostninger.

https://www.nrk.no/rogaland/kristian...ten-1.13782455

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
                            Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
                              Kristian Valen er i Borgarting lagmannsrett dømt til 21 dagers betinget fengsel for Facebook-trusler mot en polititjenestemann. Valens gis en prøvetid for to år. Han dømmes i tillegg til å betale 10000 i saksomkostninger.

https://www.nrk.no/rogaland/kristian...ten-1.13782455

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
                              opprett en La oss stalke Valen tråd mens du er i gang

Kommentér

Opprinnelig skrevet av jaffar Vis post
                                opprett en La oss stalke Valen tråd mens du er i gang
                                Takk!
                                Mentalkjendiser I en tråd, Walter Mitty I en annen.
                                Død ved Kølle!
                                Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

Her er en fra USA: This 'decorated Green Beret' is a total fraud.

Click image for larger version

Name:	papotia-reginald-wright.jpg
Views:	1
Size:	536,0 KB
ID:	868628

Brooklyn Army vet Papotia Reginald Wright’s resume was impressive by any standard.

He boasted of a Purple Heart, Bronze Star — and a slew of other medals as an elite Green Beret that got him into swanky galas and even field access to the Giants.

But Wright is nothing but an accomplished fraud, it was revealed Thursday.
                                  At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                                  Working...
                                  X